Wat ik wel zorgelijk vind, is het aantal berichten die ik tegenkom die allemaal over hetzelfde onderwerp gaan.
Voor een lange tijd was een dataplafond niet mogelijk. Dat is ook nog een relatief nieuw feature (kan pas sinds mei/juni dit jaar!). Veruit de meeste berichten zijn van voor die tijd.
De verhoudingen tussen de prijs binnen de bundel, als Extra MBs en buiten de bundel zijn inderdaad buitensporig, maar met dataplafond aan heb je daar veel minder last van.
Mijn advies zal dan ook zijn om dat dataplafond aan te zetten. Vanaf 1 januari zal dan die onbewuste buitensporige 0,15 euro/MB geen probleem meer zijn.
Indien een moderator (= Simyo medewerker) een kans ziet tot coulance, dan zal hij/zij u vragen om hem/haar een privébericht te sturen. Ik verwacht dat vandaag of maandag een moderator hier langs komt.
Beste groentjuh,
Dank je wel voor de toelichting. Ik heb contact gehad met Simyo, en de kosten zijn inmiddels grotendeels gereduceerd. Neemt niet weg dat ik het opmerkelijk vind dat zoveel mensen hierdoor gedupeerd kunnen worden, zonder dat ze dit in de gaten hebben. Zeker de jeugdigen die veelal gebruik maken van dit soort abonnementen.
Verder zijn dan blijkbaar de waarschuwingen bij 80% en 100% dataverbruik ook genegeerd @Rwah en @Groentjuh
Er gaat dus structureel niets mis, want iedere Simyo-gebruiker kan weten hoe het werkt en daar maatregelen op nemen.
Binnen de telefoon van de zoon van @Rwah kan nu al een waarschuwing en blokkade ingesteld worden totdat het dataplafond per 1-1-2025 in gaat.
Hi @Rwah,
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik!
Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.
Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen.
Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Je kunt het dataplafond via Mijn Simyo activeren.
Fijn om te horen dat je inmiddels contact gehad hebt met onze klantenservice hierover en dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen.
Super bedankt voor jullie hulp! @Groentjuh en @JanD
Groetjes,
Roeqajja
Verder zijn dan blijkbaar de waarschuwingen bij 80% en 100% dataverbruik ook genegeerd @Rwah en @Groentjuh
Er gaat dus structureel niets mis, want iedere Simyo-gebruiker kan weten hoe het werkt en daar maatregelen op nemen.
Binnen de telefoon van de zoon van @Rwah kan nu al een waarschuwing en blokkade ingesteld worden totdat het dataplafond per 1-1-2025 in gaat.
Hoi JanD,
Dank voor je reactie. Ik ben het met je eens dat het een en ander voorkomen had kunnen worden door beter op een aantal zaken te letten. Echter, gezien het feit dat deze informatie door veel mensen geregeld over het hoofd wordt gezien, geeft aan dat het nog steeds te vaak misgaat. En dat is iets waar Simyo nog eerder en beter op kan anticiperen. Daarnaast staan de kosten absoluut niet in verhouding tegen de aanschafsprijs van een vergelijkbare bundel aan MB's. Dat vind ik nog het meest kwalijke.
Maar goed, soms kan het geen kwaad om even met de neus op de feiten te worden gedrukt. Iets met een ezel en een steen....