Skip to main content
Beantwoord

Mét dataplafond toch enorme rekening!

  • 27 May 2024
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Voor mijn puber heb ik het data plafond ingeschakeld, dit werkt perfect. Puber heeft deze maand veel gebruikt, zat dus aan zijn plafond. Op school en stage toch internet nodig, dus een extra bundel aangeschaft... Nu is ineens zijn telefoon afgesloten in verband met extreem hoge kosten omdat het data plafond dus niet (meer) werkt na aanschaf van een extra bundel? De jongen heeft nu een rekening meer als €300!!! Hij weet niet beter als dat het dataplafond er is, dus zou naar hartelust moeten kunnen internetten totdat zijn bundel op is?

 

Dit kan Simyo toch niet menen???

Voor die extra bundel krijg je ook een waarschuwing bij 80% en 100% verbruik @Your 

Hoe het dataplafond werkt in dit soort gevallen ben ik ook wel benieuwd naar, volgens mij alleen maar voor de standaard bundel, zou mooi zijn als het ook werkt voor de extra bijgekochte bundels.

Laten we de reactie van een moderator afwachten.

Op de telefoon zelf kun je ook een dataplafond instellen met eerst een waarschuwing en daarna een blokkade.

Mocht je zoon een betalingsregeling willen treffen, dan kan hij met Simyo contact opnemen via de bekende kanalen of de reactie van een moderator op dit forum afwachten.

 

 


Maar een dataplafond is toch een dataplafond? Dataplafond houdt in dat er geen gebruik meer gemaakt kan worden van internet als de bundel op is? Ik betaal voor een plafond, welke dus niet zou werken bij een extra aangeschafte betaalde bundel??

Zou dit heel erg apart vinden van Simyo…

Ben zeker benieuwd wat de moderators mij kunnen vertellen hierover.

 

 


Ik heb hier ook een apart topic over geopend @Your , want ik ben ook zeer benieuwd wat de reactie van Simyo hier op is, zie onderstaande link:

https://forum.simyo.nl/meedenken-met-simyo-106/dataplafond-aan-extra-bundel-gekocht-en-dan-werkt-dataplafond-niet-meer-na-einde-extra-bundel-47958


Hoi @Your,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit onder onze aandacht brengt. Ik heb meteen meegekeken op de aansluiting waar het om gaat.

Het klopt dat jullie op 17 mei het dataplafond hebben aangezet. Dit wordt echter pas geactiveerd op de eerste dag van de volgende maand, samen met andere bundelwijzigingen, zoals vermeld op onze website, het dataplafond aankondigingstopic en in de mail die je van ons hebt gekregen op 17 mei. Het dataplafond gaat dus in jullie geval in op 01-06-2024. Het kan natuurlijk voorkomen dat je dit hebt gemist, daarom wil ik je vriendelijk vragen om deze e-mails zorgvuldig door te lezen om eventuele verwarring in de toekomst te voorkomen 😊

Ik begrijp dat de extra kosten onbewust zijn gemaakt en wil graag helpen met een oplossing. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je gegevens? Dan lossen we dit samen op. 

Tot slot wil ik nog wel even iets kwijt, @J.D.L. . Het was niet meteen nodig om hier een apart topic voor aan te maken voordat wij, de moderators, de gelegenheid hadden om te reageren. Dit kan namelijk onrust en paniek veroorzaken op het forum, wat in dit geval niet nodig is omdat het om een misverstand ging 😊.

Groetjes,
Seren


Reageer