.

Beantwoord

Geschrokken hoog bedrag buiten Bundel.

  • 28 January 2024
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Beste Simyo,

Wij zijn tot nu toe heel tevreden klanten van jullie. Maar nu zijn we zeer geschrokken van een rekening van ruim 100 euro in een uur tijd en vind ik toch dat we aan de bel moeten trekken.

Onze zoon van 11 jaar heeft een abonnement voor 10 GB per maand. Hij dacht dat hij in een vakantie huisje op de WiFi zat. Dit bleek niet het geval en hij heeft binnen twee uur twaalf keer ingelogd a €8,79 per keer wat uitkomt op €107,- Euro.

Normaal gesproken hebben we een contract van 10 GB voor €9,00 euro per maand. En nu kan het dus zo zijn dat mijn zoon in een uur tijd een rekening kan opbouwen van ruim €100,- 

Tuurlijk steken we de hand in eigen boezem en zal dit in de kleine lettertjes staan. Ook is er een waarschuwing geweest van 80% verbruik.

Mijn vraag is dan ook of er een coulante regeling is voor dit soort gevallen en dat Simyo de gemaakte kosten kwijt wil schelden. In de Historie van mijn zoon is duidelijk te zien dat hij nooit buiten zijn bundel komt. Dus duidelijk het geval van een domme fout. Bij andere bedrijven zie je hiervoor vaak een kwijtschelding voor dit soort fouten. Heb ik de mogelijkheid tot kwijtschelding?

Is er een mogelijkheid om dit in de toekomst te voorkomen door handmatige confitmatie om te bevstigen dat je 1000% meer gaat betalen per MB.

Ik hoop op een positief antwoord.

Mvg Ronald.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 29 January 2024, 10:35

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

 Hoi @Ronald1981,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je zoon een Android telefoon heeft wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als hij een iPhone heeft, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Je kunt tegenwoordig namelijk instellen dat je mobiele data stopt zodra je onze waarschuwingssms’jes ontvangt. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Ik kan begrijpen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer