Skip to main content

.

Goedemorgen allen en de klantenservice,

ik zou graag even contact willen hebben met een medewerker om over de data buiten de bundel gebruik te spreken. Het ging vanmorgen als volgt:

ik zit in de auto naar een klant en om 9:39 krijg ik 2 smsjes binnen. Direct achter elkaar. De eerste van 80% en de 2e van 100%. Omdat ik niets doe op m’n telefoon tijdens het rijden (geen navigatie of muziek, hij ligt gewoon in de middenconsole van de auto) denk ik, ik kijk er zo even naar als ik op mn bestemming ben. Daar aangekomen activeer ik parkmobile en zie een 3e bericht dat ik geblokkeerd ben vanwege extreem data gebruik.

Kosten zover €254,93!! En wel direct betalen om weer bereikbaar te zijn.

Als ik even later bij de klant op de wifi in mijn simyo app kijk blijkt er NOG een bedrag open te staan van €377,82!! Een snelle blik in mijn verbruikers data in de simyo app leert dat ik 4.3gb (!!!) over mijn 10Gb bundel ben gegaan in dit uurtje dat ik in de auto zat. Hoe dan? Als ik kijk naar mijn gemiddelde dagverbruik zit ik rond de 45Mb. En deze dag is niet anders dan mijn andere dagen. En kom ik nooit aan mijn maand limiet. Daarnaast staan app updates en systeem updates uit op m’n telefoon over 3g.
Dus hoe kan ik ineens na het bereiken van mijn plafond zoveel data gebruiken?

Natuurlijk wil ik gewoon betalen voor een dienst die ik afneem. Maar dit is bizar. In mijn ogen lijkt het haast een meetfout of iets dergelijk.

Gelukkig ben ik niet de enige zie ik hier op het forum met dergelijk spontaan verbruik, dus ik kijk vol vertrouwen uit naar een positief contact met de klantenservice.

Ik hoor het graag

wijnand

Helaas heb je iOS, want bij Android kun je het verbruik van apps van de afgelopen maand zien. Hierdoor gaat het moeilijk zijn om te zien wat daadwerkelijk heeft gezorgd voor dat verbruik. Simyo zelf gaat jou dat ook niet kunnen vertellen.

Simyo biedt tegenwoordig een dataplafond. Voor 0,50 euro per maand kun je daarmee niet meer over de databundel heen. Als je die vandaag of morgen aanzet heb je vanaf 1 september bescherming tussen precies wat je nu hebt.

Dankjewel voor je bericht. Bij IOS kan je idd alleen je afgelopen periode zien, afhankelijk van wanneer je die teller gereset hebt.

En ja, het plafond staat nu per eerste van de volgende maand aan. Dit overkomt me niet nog een keer.
Het is alleen zo vreemd. Jaren geen hard plafond nodig gehad en nu dit. 

Hoi @Wijnand71,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. Bij een iPhone is dit vaak wel lastiger, je kunt via de instellingen in je telefoon zien welke apps de meeste MB's verbruiken in je telefoon.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Goed om te horen dat je dit nu hebt ingeschakeld! Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Heel erg bedankt voor je hulp @Groentjuh 🙂.

Groetjes,
Roeqajja

Nog even een laatste bericht om dit topic af te ronden. Mijn buiten de bundel verbruik is omgerekend naar bijgekochte bundels van 500 MB voor €5. Het bedrag wordt hiermee verlaagd naar €45 buiten de bundel.

Ik ben hier erg blij mee en dank de goede communicatie van de klantenservice van Simyo.

Groetjes,

Wijnand

Nog even een laatste bericht om dit topic af te ronden. Mijn buiten de bundel verbruik is omgerekend naar bijgekochte bundels van 500 MB voor €5. Het bedrag wordt hiermee verlaagd naar €45 buiten de bundel.

Ik ben hier erg blij mee en dank de goede communicatie van de klantenservice van Simyo.

Groetjes,

Wijnand

Mooi @Wijnand71 , dat zijn tenminste reële bedragen! Ik heb nooit begrepen (en nog niet) waarom het verbruik buiten de bundel zo extreem duur moet zijn. 

Reageer