Goedemorgen allen en de klantenservice,
ik zou graag even contact willen hebben met een medewerker om over de data buiten de bundel gebruik te spreken. Het ging vanmorgen als volgt:
ik zit in de auto naar een klant en om 9:39 krijg ik 2 smsjes binnen. Direct achter elkaar. De eerste van 80% en de 2e van 100%. Omdat ik niets doe op m’n telefoon tijdens het rijden (geen navigatie of muziek, hij ligt gewoon in de middenconsole van de auto) denk ik, ik kijk er zo even naar als ik op mn bestemming ben. Daar aangekomen activeer ik parkmobile en zie een 3e bericht dat ik geblokkeerd ben vanwege extreem data gebruik.
Kosten zover €254,93!! En wel direct betalen om weer bereikbaar te zijn.
Als ik even later bij de klant op de wifi in mijn simyo app kijk blijkt er NOG een bedrag open te staan van €377,82!! Een snelle blik in mijn verbruikers data in de simyo app leert dat ik 4.3gb (!!!) over mijn 10Gb bundel ben gegaan in dit uurtje dat ik in de auto zat. Hoe dan? Als ik kijk naar mijn gemiddelde dagverbruik zit ik rond de 45Mb. En deze dag is niet anders dan mijn andere dagen. En kom ik nooit aan mijn maand limiet. Daarnaast staan app updates en systeem updates uit op m’n telefoon over 3g.
Dus hoe kan ik ineens na het bereiken van mijn plafond zoveel data gebruiken?
Natuurlijk wil ik gewoon betalen voor een dienst die ik afneem. Maar dit is bizar. In mijn ogen lijkt het haast een meetfout of iets dergelijk.
Gelukkig ben ik niet de enige zie ik hier op het forum met dergelijk spontaan verbruik, dus ik kijk vol vertrouwen uit naar een positief contact met de klantenservice.
Ik hoor het graag
wijnand