.

Beantwoord

buiten de bundel kosten uitzetten, is dit mogelijk?

  • 27 December 2023
  • 9 reacties
  • 123 Bekeken

Ik heb deze abonnement afgesloten voor mijn zoontje, ik wil niet dat hij buiten zijn bundels kosten kan maken. Waar kan ik dit uitzetten?? Want heb geïnformeerd vooraf en toen bleek het wel mogelijk te zijn. Echter kom ik het in de Symyo app nergens tegen..?

icon

Beste antwoord door Roeqajja 28 December 2023, 17:37

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb deze abonnement afgesloten voor mijn zoontje, ik wil niet dat hij buiten zijn bundels kosten kan maken. Waar kan ik dit uitzetten?? Want heb geïnformeerd vooraf en toen bleek het wel mogelijk te zijn. Echter kom ik het in de Symyo app nergens tegen..?

@Herman1221 Mijn Simyo app / instellingen (tandwieltje) / Internet en bellen / Nederland en Buitenland. Dit is instelbaar per 06 nummer (account)

In de telefoon kunt u ook de max. aantal Gb's per periode (maand) instellen dat u met Simyo hebt afgesproken. Is deze data opgebruikt dan wordt de verbinding geblokkeerd.

Reputatie 3
Badge

Dit kun je niet uitzetten bij Simyo, daarom zijn abonnementen van Simyo eigenlijk niet geschikt voor kinderen die nog niet oud genoeg zijn om hun eigen verbruik goed in de gaten te houden.

Bij sommige telefoons ondersteunt de telefoon zelf de mogelijkheid om te blokkeren na een bepaald verbruik, maar veel telefoons hebben die optie niet.

Reputatie 4
Badge +2

@Hsd , in principe hebt u gelijk, Simyo is de enige provider die niet stopt of overgaat op een lagere snelheid als de overeengekomen data op is, Wel geeft men waarschuwingen via SMS als de data voor 80% verbruikt is en ook als deze ‘op’ is, bij 100% dus. Dit werkt technische wel maar of (jonge) kinderen hier alert op zijn is de vraag. In ‘mijn Simyo’ kunnen ouders overigens prima het verbruik van alle gekoppelde telefoons bijhouden** en, indien nodig, uitschakelen. Ook zij dragen een verantwoordelijkheid bij het beschikbaar stellen van apparatuur aan jonge kinderen. En wat de jeugd zelf betreft: “Leer hen ook om in bomen te klimmen en hoe het is om eruit te vallen”, dit kan echt geen kwaad!

Alle telefoons, zowel met Android als Apple OS’s hebben tegenwoordig de mogelijkheid om je (maandelijkse) databundel in te stellen. Als deze op is stopt gewoon de verbinding. Instelmogelijkheden zijn te vinden in de gebruiksaanwijzingen, op internet en ook hier op dit forum. Hierover is al veel vaker gecommuniceerd.  

 ** op een mobiel zelfs in één oogopslag, zonder in te loggen:

 

Reputatie 3
Badge

Ik gebruik geen Android, maar op Apple telefoons kun je zeer beslist geen datalimiet instellen. Dat is op dit forum al tientallen keren vermeld.

Er is slechts een 'truc’ om op basis van de door Simyo gestuurde SMS data uit te zetten.

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik sluit mij aan bij wat @Hsd schrijft:

… daarom zijn abonnementen van Simyo eigenlijk niet geschikt voor kinderen die nog niet oud genoeg zijn om hun eigen verbruik goed in de gaten te houden.

Mijn kinderen zijn nu volwassen, maar toen ze dat nog niet waren had ik alle abo's van mijn gezin bij kpn. Met een vrij kleine databundel, maar met de wetenschap dat als de databundel op was, er overgeschakeld werd naar een lagere snelheid. In elk geval géén buiten-bundelkosten.

En als ik lees wat er hier op het forum aan horrorverhalen aan buiten-bundelkosten voorbijkomt, is dat zelfs voor mij reden om na afloop van mijn huidige contract meteen over te stappen naar een andere provider. En ik denk dat ik mijn vrouw en mijn volwassen, inwonende zoon daarin meekrijg.

Reputatie 7
Badge +9

En als ik lees wat er hier op het forum aan horrorverhalen aan buiten-bundelkosten voorbijkomt, is dat zelfs voor mij reden om na afloop van mijn huidige contract meteen over te stappen naar een andere provider. En ik denk dat ik mijn vrouw en mijn volwassen, inwonende zoon daarin meekrijg.

Ja, er zijn diverse vergelijkbare opties. Neem ter zijner tijd vooral de tijd om eens goed te zoeken naar die kleine letters bij alle providers, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Reputatie 5
Badge +3

Ja, er zijn diverse vergelijkbare opties. Neem ter zijner tijd vooral de tijd om eens goed te zoeken naar die kleine letters bij alle providers, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Ja, dat ga ik zeker doen. Sterker nog: ik ben mij nu al een beetje aan het oriënteren en inlezen. @Groentjuh Heb je nog tips voor mij waar ik op moet letten, behalve buiten-bundelkosten en snelheidsverlaging? 

Reputatie 7
Badge +9

Ja, er zijn diverse vergelijkbare opties. Neem ter zijner tijd vooral de tijd om eens goed te zoeken naar die kleine letters bij alle providers, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Ja, dat ga ik zeker doen. Sterker nog: ik ben mij nu al een beetje aan het oriënteren en inlezen. @Groentjuh Heb je nog tips voor mij waar ik op moet letten, behalve buiten-bundelkosten en snelheidsverlaging? 

Afrondingen van minuten/KBs kan soms leuk zijn, hoewel dat tegenwoordig minder speelt met de continue dataverbinding met 4G. Met 3G kon dat nogal een verschil maken.

Buitenland tarieven/welke landen zone 1 zijn indien dat speelt. In dat geval ook of je in het buitenland de hele bundel kunt gebruiken. Vooral onbeperkte bundels hebben veel lettertje om het niet echt onbeperkt te maken.

Of er indien dat speelt zone 2, 3, 4 etc bundel bestaan en of dataverbruik buiten de bundel in die zones uit kan.

Of de rinkeltijd van je voicemail aangepast kan worden indien je die van Simyo te kort vind.

Of betaalde SMS-diensten/betaalde telefoondiensten mogelijk zijn? En indien mogelijk of dat ook geblokkeerd kan worden.

Uiteraard welk netwerk er daadwerkelijk onder zit. Bij Simyo is dat bijvoorbeeld KPN.

Bereikbaarheid van de klantenservice is soms ook praktisch. Idealiter niet nodig, maar je weet nooit.

Uiteraard kun je negeren wat jou niet uitmaakt, maar het zijn dingen waar je voor het overstappen eventueel nog een extra momentje voor kan nemen zodat het je in ieder geval niet verrast na het overstappen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Herman1221,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk om te horen dat je een abonnement hebt afgesloten voor je zoontje! 😊

Het is bij Simyo niet mogelijk om een dataplafond in te stellen. Wel kun je vaak een datalimiet in de telefoon zelf instellen als je zoon een Android telefoon heeft.

Als je zoon een iPhone met iOS 17 heeft, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Je kunt namelijk sinds kort instellen dat de mobiele data automatisch stopt zodra je een waarschuwingsbericht per sms ontvangt als je databundel op is.

Super bedankt voor alle hulp! @Kaas Berrie @Hsd @Katana en @Groentjuh 

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer