.

Beantwoord

Waarom ondersteund mijn toestel de prepaid simkaart niet?


Reputatie 1
Badge

Ik heb een mobiel gekocht voor mijn man simpel telefoontje Nokia 105 alleen voor bellen en sms'en .Dus bij Simyo prepaid simkaart gekocht maar werkt niet dus bij de winkel waar ik deze mobiel gekocht heb gevraagd waarom ze zeggen dat deze simkaart de mobiel niet ondersteund hoe los ik dit op . Belangrijk voor mijn man .Hoor graag wie de oplossing weet.Met vriendelijke groeten Magda van Biljouw

icon

Beste antwoord door Seren 25 April 2022, 15:59

Bekijk originele reactie

20 reacties

Hoi @Karel 47  - Magda van Biljouw.

Hebben jullie al gekeken naar hoeveel beltegoed op Mijn Simyo staat op dat nummer? Dit moet een positief saldo zijn.

Controleer ook even dit https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoelang-is-mijn-beltegoed-geldig-prepaid-243

(Edit)

De telefoon zou normaal gesproken gewoon ondersteuning moeten krijgen via 2G.

We horen graag van u!

Fijne zondag!

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen , dank voor uw reactie ja er staat 7.50 saldo op. Het is een nieuwe simkaart.Maar Simyo zelf zegt even uit proberen op een andere mobiel, maar wat ik wel heb gedaan mijn simkaart uit mijn mobiel in de nieuwe mobiel geplaatst werkte ook niet dus of dat andere zin heeft ??

Gebruikt u ook een Simyo simkaart?

Reputatie 1
Badge

Jazeker ook Simyo simkaart prepaid maar dat alleen voor buiten ik heb gewoon internet dus provider Budget alles in 1. op mijn mobiel.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Karel 47,

Bedankt voor je bericht. Leuk om te horen dat jullie een nieuwe aansluiting hebben genomen bij Simyo. Zoals @Friesian aangeeft is het belangrijk dat er een positief saldo staat op de simkaart. Heb je dit al gecontroleerd? Daarnaast klopt het inderdaad dat de telefoon 2G zou moeten ondersteunen. Ik wil je vragen om bovenstaand advies even na te lopen. Mocht dit niet werken mag je mij een privé bericht sturen met jouw gegevens. Dan help ik je daar verder. 

Groetjes,
Seren 

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen ik heb inmiddels de online winkel gemaild en krijg een nieuwe met daarbij Lyca simkaart en volgens hun moet dat wel werken en ik kan die andere mobiel retour sturen.Dus afwachten maar.Dank voor de reacties.Groeten Magda

Hoi @Karel 47 - Magda.

Ik heb even een controle gedaan bij Lycamobile wat betreft geldigheid beltegoed om niet voor verrassingen te komen staan.

Geldigheidsduur

Wanneer u gedurende een periode van 3 maanden geen gebruik maakt van uw beltegoed wordt uw beltegoed bevroren U heeft dan 1 maand de tijd om uw beltegoed op te waarderen waarna uw beltegoed weer zal worden vrijgegeven. Wanneer u uw beltegoed niet binnen drie maanden opwaardeert zal uw nummer worden geblokkeerd en zul u geen gebruik meer kunnen maken van uw simkaart.

 
 
Reputatie 1
Badge

Goedemorgen dank voor uw laatste reactie wat een raar gedoe dat je verplicht bent om te bellen ?? Is hier geen andere oplossing voor .Wel een simkaart die wel werkt op de mobiel van mijn man waar je geen verplichtingen heb? Hoor graag van.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Karel 47,

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Je hebt het over een Lyca kaart, wij zijn echter van Simyo. Weet je zeker dat je simkaart van Simyo is? 😊

Groetjes,

Seren

Reputatie 1
Badge

Hey Seren nou het gaat hierom de simkaart van Simyo werkt niet op de nieuwe mobiel van Mijn man de Nokia 105 Dus na veel geharrewar en gemaild .Kan ik dus de mobiel omruilen voor dezelfde Nokia 105 met wel Simkaart maar die is van Lyca mobiel dus vandaar dat daarop reageert is dat je verplicht bent om binnen de 3 mnd gebruik te maken van je beltegoed .En dat vind ik een vreemde rare verplichting.Dus was mijn vraag is er geen Simkaart die werkt op de Nokia 105 zonder die verplichting.

Hoi @Karel 47  - Magda.

Laat ik toch nog even voorop stellen dat het me vreemd voor komt dat Simyo niet zou werken op een 2G telefoon met het 2G netwerk dat bij KPN nog steeds actief is.

Ook Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk als dochterbedrijf van KPN. Dat gezegd hebbende.

Elke prepaid aanbieder stelt eisen om te controleren of de simkaart actief wordt gebruikt, zo ook Simyo zoals in mijn link is te lezen. Er bestaat ook elk (half) jaar opwaarderen verplicht. Dus goed controleren met welke provider u in zee gaat is meer dan zinvol.

Wanneer u een provider kiest die al 2G uitfaseert (uit zet) dan zou het wel logisch zijn dat de telefoon niet wordt ondersteund door de simkaart.

Reputatie 7

Wat een warrig en gek verhaal. 

Wat is het voor een Nokia? Ik bedoel, waar is deze (voor) gekocht? Was deze al in bezit en is er een losse Simyo sim voor aangeschaft? Indien dit het geval is, dan heb ik de indruk dat het een Lyca-Nokia is en dus is voorzien van een simlock. In dat geval doet geen enkele simkaart anders dan een van Lyca het in het toestel.

Reputatie 1
Badge

Blijkbaar is het nogal moeilijk te begrijpen.Dus voor de laatste x .Ik had vorige week dus dat Nokia 105 mobieltje gekocht via Bol.com. Bezorgd maar zat geen Simkaart bij, geen nood dacht ik dus Simkaart gekocht bij Simyo aangezien ik die zelf ook heb voor mijn Motorola mobiel.Maar die schijnt dus niet te werken .Ook gemaild hierover bij Simyo zelf die zeiden wordt niet ondersteund op de Nokia 105. Dus via bol.com gemaild naar bedrijf waar dat mobieltje gekocht is en zeide kan wel omruilen voor dezelfde met een Lyca simkaart die zou moeten werken dus daar wachten wij op.Maar omdat ik las van Lyca mobiel moet je binnen 3 mnd bellen dus gebruik maken anders wordt je beltegoed bevroren.Dat vind ik heel vreemd . Vandaar mijn vraag .

 

Reputatie 1
Badge

Dus hopelijk snapt iemand dit en zijn er prepaid simkaarten die ook werken op de Nokia 105 maar zonder verplichtingen.

Reputatie 7

Bedankt voor je toelichting, maar het blijft een raar en warrig verhaal. Ik begrijp nog steeds niet wast Lyca Mobiel er mee te maken heeft. 

Want wat is nu je vraag? Is dat waarom je Simyo kaart het niet doet in je Nokia 105? Of is dat waarom Lyca beltegoed bij geen gebruik binnen 3 maanden bevriest? Dat laatste kan een voorwaarde zijn net als dat je een pre-paid simkaart van Simyo minimaal eenmaal in de 6 maanden moet gebruiken voor een uitgaand sms'je of telefoongesprek om het nummer in de lucht te houden.

Ik snap ook niet waarom je simyo simkaart het niet doet in je Nokia 105. Op het netwerk van KPN, waar Simyo gebruik van maakt, kan binnenkort of misschien is dit al het geval geen gebruik meer worden gemaakt van 3G, maar nog wel van 2G om te kunnen bellen en sms’en. Daarom zou iedere simkaart van Simyo het nog steeds in de Nokia 105 moeten doen.

Wat wél een eventuele oorzaak zou kunnen zijn waarom je Simyo sim het niet doet in je Nokia 105 is:

  • De nokia 105 is niet simlock vrij, maar dat lijkt wel het geval te zijn
  • Je simkaart van Simyo is (nog) niet geactiveerd
  • Of deze simkaart is niuet ontgrendeld in de Nokia 105
  • Maar ook wellicht, de simkaart van Simyo is te dun voor de Nokia 105, waardoor deze geen contact maakt. In het verleden hadden bepaalde modellen van Samsung hier ook mee te maken, waarna een dikkere vervangende simkaart kon worden aangevraagd of een klein stukje pappier in het simkaart slot erbij worden gestoken om de simkaart hierdoor in contact te kunnen laten maken met de contactpuntjes in het simkaartslot.

@Seren en @Nihad Wellicht kunnen jullie nu wel (al) inspringen?

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen allemaal ,dank voor jullie reacties en oplossingen.Ik stop er mee met deze vraag Ik kom er ook niet uit.Morgen krijg ik een vervangende Nokia.105 met Simkaart Lyca mobiel .Dus hopelijk gaat die wel werken Groetjes Magda 

Hoi @Karel 47 - Magda.

Ik heb nog eens mee gekeken op de bol.com app wat betreft de Nokia 105. Zowel de Nokia 105 als de Nokia 105 met Lyca zijn simlockvrij. Ook bij Bol.com wordt gesproken over de uitfasering van 2G en 3G. Hier zitten verschillen in per netwerk. 

 

Dus hopelijk snapt iemand dit en zijn er prepaid simkaarten die ook werken op de Nokia 105 maar zonder verplichtingen.

Nee dus, bij elke prepaid aanbieder zijn er verplichtingen maar bij zowel Simyo als KPN bijvoorbeeld is een actief gebruik eens in de 6 maanden voldoende voor onbeperkt geldigheid van het beltegoed.

Verder heb ik wat extra met u mee zitten denken omdat er bij KPN over gesproken wordt dat 2G verdwijnt na april 2025.

@Karel 47 - Magda.

Zou het misschien een goed idee voor u en uw man zijn om bijvoorbeeld een Nokia 110 4G te kiezen of een Nokia 2720 flip 4G. Dan bent u alvast wat voorbereidt op dingen die gaan gebeuren. Meer 4G en 5G en verdwijnen van 2G en 3G. Een optie is misschien ook een smartphone voor het bellen, sms en WhatsApp. Bijvoorbeeld een Alcatel 1. Maar 4GB geheugen is dan werkelijk al gauw te krap.

Reputatie 1
Badge

Hey Friesian, Dankjewel voor je toelichting, maar ik heb dus net de Nokia 105 retour gestuurd en dus Gister de Nokia 105 met de Lycasimkaart besteld , die komt waarschijnlijk morgen. Dus ik ga die voor mijn man bekijken hoe of hij het doet want het moet een heel simpel telefoontje zijn voor mijn man want die heeft er 0,0 verstand van en heeft er ook geen zin in ingewikkelde mobieltjes dus hopelijk komt het morgen tot resultaat .We wachten af . Nogmaals Hartelijk dank iedereen die heeft geantwoord .Ik ga dit nu afsluiten . Groetjes Magda.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Karel 47,

Als ik het dus goed begrijp werkt de Simyo simkaart niet in de Nokia 105. Zoals @RicoK aangeeft kan het aan meerdere dingen liggen. Ik zal zijn antwoord even quoten: 

Wat wél een eventuele oorzaak zou kunnen zijn waarom je Simyo sim het niet doet in je Nokia 105 is:

  • De nokia 105 is niet simlock vrij, maar dat lijkt wel het geval te zijn
  • Je simkaart van Simyo is (nog) niet geactiveerd
  • Of deze simkaart is niuet ontgrendeld in de Nokia 105
  • Maar ook wellicht, de simkaart van Simyo is te dun voor de Nokia 105, waardoor deze geen contact maakt. In het verleden hadden bepaalde modellen van Samsung hier ook mee te maken, waarna een dikkere vervangende simkaart kon worden aangevraagd of een klein stukje pappier in het simkaart slot erbij worden gestoken om de simkaart hierdoor in contact te kunnen laten maken met de contactpuntjes in het simkaartslot.

 

Heb je gecontroleerd of het aan één van deze dingen kan liggen? De simkaart van Simyo ondersteunt gewoon 2G dus het kan niet zo zijn dat dit niet werkt in de Nokia 105. Mocht je nog behoefte hebben om te kijken waar dit aan ligt mag je mij privé bericht sturen. Bedankt @RicoK en @Friesian voor jullie uitgebreide antwoorden! 

Groetjes,
Seren

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag aan iedereen die mij heeft geantwoord ik heb de oude zeg maar al retour gestuurd en vanmorgen de nieuwe Nokia 105 met Lycasimkaart erbij en dit werkt dus wel !! Dus iedereen hartelijk dank voor het meedenken en beantwoorden . Groetjes Magda dus ik ga nu van die forum af geen Simyo meer.alleen op mijn eigen mobiel .

Reageer