.

Beantwoord

Tijdelijk nummer gaat niet weg, eSIM verwijderd?

  • 3 April 2024
  • 6 reacties
  • 26 Bekeken

Na een abonnement (alleen bellen, geen internet) te hebben afgesloten met nummerbehoud kreeg ik een tijdelijk nummer. Dat heb ik ook op mijn iPhone 13 mini ingesteld.
Vanmorgen is het oude nummer overgezet, maar het tijdelijke nummer gaat niet weg. Bij de instellingen van telefoon is er geen toetsenbord om het nummer aan te passen zoals bij mijn Finse nummer (fysieke sim) wel het geval is.
Na lezeing van enkele berichten over dit probleem heb ik de eSIM verwijderd.

Ik probeer met de SIMYO app weer eSIM te installeren, maar loop meteen vast.
U zult het probleem nu wel kennen. Ik kan geen codes enz. meer ontvangen op enig SIMYO nummer.
Hoe nu verder?

Ik ben te bereiken op email.

Dit bericht is misschien wel openbaar, dus ik geef nu geen verdere gegevens, maar wacht op instructies.

icon

Beste antwoord door Seren 3 April 2024, 15:23

Bekijk originele reactie

6 reacties

P.S. Het overgezette nummer werkte wel vanmorgen. Wij hebben het geprobeerd vanaf een andere telefoon.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ArjenR49,

Bedankt voor je bericht. Als je mij even een privé bericht stuurt met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens kan ik je de validatiecode sturen per e-mail. 

Groetjes,
Seren

Dank je. Ik heb het probleem inmiddels opgelost met mevr. Rabia per chat.

Het hing inderdaad op de code, maar ik vraag mij af wat ik fout heb gedaan zodat ik tegen dit probleem aanliep. 
Misschien komt het omdat ik het tijdelijke nummer op de telefoon in de instellingen had ingevoerd. 

Nu ik een nieuwe eSIM heb en alles zo te zien werkt met mijn oorspronkelijke nummer, staat dat nummer niet vermeld onder Telefoon, Simyo. Ook niet na herstarten. 
Ik heb het wel aan mijn persoonlijke gegevens toegevoegd, maar dat is niet overgenomen door de instellingen onder Telefoon. Ik heb ook nog een fysieke simkaart van een Finse provider in gebruik, overigens. 
Deze keer is het dus anders gegaan dan bij de eerste keer en met het tijdelijke nummer. 
 

Reputatie 7
Badge +6

Dank je. Ik heb het probleem inmiddels opgelost met mevr. Rabia per chat.

Het hing inderdaad op de code, maar ik vraag mij af wat ik fout heb gedaan zodat ik tegen dit probleem aanliep. 
Misschien komt het omdat ik het tijdelijke nummer op de telefoon in de instellingen had ingevoerd. 

Nu ik een nieuwe eSIM heb en alles zo te zien werkt met mijn oorspronkelijke nummer, staat dat nummer niet vermeld onder Telefoon, Simyo. Ook niet na herstarten. 
Ik heb het wel aan mijn persoonlijke gegevens toegevoegd, maar dat is niet overgenomen door de instellingen onder Telefoon. Ik heb ook nog een fysieke simkaart van een Finse provider in gebruik, overigens. 
Deze keer is het dus anders gegaan dan bij de eerste keer en met het tijdelijke nummer. 

Fijn om te horen dat het inmiddels is opgelost! Het is moeilijk om te zeggen wat er precies fout is gegaan, ik denk niet dat jij perse iets fout hebt gedaan. Het kan inderdaad kloppen dat je het nummer niet terugziet onder '’telefoon'’. Ik heb vaker gehoord van klanten met eSIM dat ze dit niet terugzien. Welk toestel heb je? 

Een iPhone 13 mini.
Toen ik de eerste keer eSIM (SimYo) met het tijdelijke SimYo nummer in gebruik nam, werd dat nummer wél overgenomen naar het veld onder Telefoon, SimYo.
Een duidelijk verschil t.o.v. de tweede keer op aanwijzingen van Rabia, was dat ik de eerste keer gewoon de fysieke SIM-kaart van de Finse provider heb laten zitten, en heb gekozen, op een zeker moment gedurende de installatie van de eSIM, voor dual-SIM. Dat werkte prima, maar later ging dat tijdelijke nummer dus niet meer weg. Vandaar deze hele heisa van opnieuw eSIM installeren.

Ik ga morgen naar Nederland en zal dan in de praktijk merken hoe de eSIM werkt in NL, in de gebruikelijke omstandigheden. Waar ik nu in de EU ben, heb ik er niet zoveel emplooi voor.

Omdat ik bij SimYo geen abonnement op mobiele data heb, staat dat uit. Whatsapp bijv. kan dus alleen via de Finse provider of Wi-Fi, maar voor SMS was het nog even de vraag welk nummer de telefoon uiteindelijk denkt te weten.
Een test wees gelukkig uit dat een SMS via SimYo van mijn eigen nummer komt, ondanks dat bij de Telefoon, SimYo instellingen de regel leeg is.

Alles OK, lijkt mij, al denk ik dat er wel iets toegevoegd kan worden aan de instructies, want zoals het nu ging was het veel werk (ik ben met pensioen, vind het niet echt erg).

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ArjenR49,

Bedankt voor je reactie. Als de eSIM wordt geïnstalleerd als het te behouden nummer nog moet worden overgezet dan komt het wel eens voor dat je dan het tijdelijke nummer terugziet in de instellingen van de iPhone of omdat de klant dit zelf heeft ingesteld. 

Zolang alles nu naar behoren werkt en je geen telefoonnummer ziet in de instellingen van de iPhone zelf dan is het in orde. Dat je nu geen nummer ziet heeft dus verder geen invloed op de werking van de eSIM 😊.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten. 

Groetjes,
Amy

Reageer