.

Beantwoord

Telefoon kosten ondanks dat alle mobiele data uitstaat, hoe is dit mogelijk?

  • 25 July 2022
  • 7 reacties
  • 69 Bekeken

Hallo,

 

Ik post even namens mijn moeder die gebruik maakt van prepaid Simyo.

Op haar Iphone staat alle mobiele data uitgeschakeld, dus ook de Wifi assist staat uit. Tevens staat “internetten nederland” uitgeschakeld in haar online Simyo instellingen.

Ze belt altijd via Whatsapp / Wifi, en toch worden er de laatste tijd telefoonkosten in rekening gebracht die via Whatsapp gepleegd zijn.

Je zou verwachten dat wanneer alle mobiele data uitstaat en de Wifi niet beschikbaar of optimaal is, je dan niet kan bellen, of de kwaliteit heel slecht is.

 

Nu is mijn vraag natuurlijk hoe dat kan, is er nog een geheime instelling die uitgezet moet worden om alleen via Wifi te kunnen bellen ?

icon

Beste antwoord door Seren 25 July 2022, 15:10

Bekijk originele reactie

7 reacties

Wanneer je geen data wilt gebruiken kun je je moeder @Okkie  het beste op haar mijn Simyo, instellingen, simkaart internet uit late zetten. 

Dank voor de tip.

Maar ik neem aan dat je de instelling “internet en bellen > internetten nederland” bedoeld ?

Want die stond al uit vreemd genoeg.

Of is er nog een andere setting waar je internet gebruik kan uitzetten ?

Juist dat is de goede. Normaal gesproken is dan geen mobiele data mogelijk. Hier zal een moderator meer over moeten vertellen. 

Ik wacht de reaktie van een moderator wel af dan.

Dank in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Okkie,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je aan de belt trekt. Als de optie '’Internetten in Nederland'’ uitstaat zou het inderdaad niet mogelijk moeten zijn om internet te verbruiken. Nu kan het voorkomen dat wanneer deze optie te vaak aan en uitgezet word in korte tijd, dat deze instellingen niet goed op het netwerk worden geregistreerd. Ik wil graag met jou meekijken of dit het geval is. Mocht dit zo zijn kunnen wij deze kosten altijd vergoeden en zal ik een internet reset uitvoeren. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met het 06-nummer en jouw persoonlijke gegevens? 

Thanks voor je antwoord @Friesian!

Groetjes, 
Seren 

Hallo @Seren,

 

Dank voor je reaktie, ik heb je een privé bericht gestuurd.

Reputatie 7
Badge +6

Ik wacht de reaktie van een moderator wel af dan.

Dank in ieder geval.

Graag gedaan! Ik zal jouw bericht vandaag beantwoorden. 

Reageer