.

Beantwoord

Mijn sim is vergrendeld. Wat moet ik doen?

  • 14 May 2022
  • 5 reacties
  • 275 Bekeken

Ik zit in Turkije en mijn toestel geeft aan: Sim vergrendeld. Heeft u voor mij een oplossing, ik kan helemaal niet in mijn telefoon komen.  Met vr.gr

icon

Beste antwoord door RicoK 15 May 2022, 12:58

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Staat internet in het buitenland uitgeschaked in MijnSimyo, en is de melding een beetje fuzzy?

Let trouwens op dat Turkije geen EU is, en dat je de forse buitenbundel prijzen betaalt als Internet het wel zou doen,

 

Of kan je in uitleggen wat je precies bedoelt met “ik kan niet in mijn telefoon komen”.

@Lia10lia

Heb je de telefoon uit gehad of opnieuw opgestart? Want zoals ik het lees vraagt hij gewoon om de pincode van je simkaart.

En de waarschuwing van @wimj12 over gebruik van internet in Turkijke met je Simyo aansluiting, is € 5,- per MB en kan dus aardig oplopen, is raadzaam om rekening mee te houden.

Reputatie 7

@Lia10lia Als het inderdaad de pincode is van de simkaart waar om wordt gevraagd kun je deze als je deze niet meer weet en indien je deze nimmer hebt aangepast terugvinden in je Mijn Simyo.

Als je simkaart is vergrendeld door het te vaak een verkeerde pincode te hebben ingetoetst kun je hier ook je PUK-code terug vinden.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Lia10lia,

Bedankt voor je bericht. Ik lees dat je veel goede antwoorden hebt gekregen van @wimj12, @RicoK en @Ray (thanks heren 😉). 

Je kunt je pin en puk code inderdaad terug vinden in Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart > Pin / Puk code. 


Groetjes,
Seren

@Lia10lia  

Wanneer je niet de pincode meer correct hebt weten in te voeren dan kun je ook na het gebruik van de pukcode een nieuwe  pincode verzinnen en invoeren. Zaak is wel dat je die voor jezelf opschrijft en bewaard 

Reageer