.

Beantwoord

Kunnen jullie mij de activatiecode voor eSIM doorsturen?

  • 10 March 2021
  • 4 reacties
  • 387 Bekeken

Goedemiddag Simyo,

Ik heb een korte vraag. Ik zou graag mijn eSim willen activeren op een ander apparaat. Deze vraagt nu om een activatiecode of een QR code.
Graag zou ik daarom de activatiecode of QR code willen ontvangen.

Het is dezelfde vraag als eerder gesteld in deze topic: https://forum.simyo.nl/simkaart-en-esim-86/hoe-zet-ik-een-esim-over-naar-een-ander-toestel-44445

Alvast bedankt voor de moeite.

icon

Beste antwoord door Bas 11 March 2021, 12:26

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi eSim-User,

Welkom op ons forum! 

Ik zie bij jouw telefoonnummer geen activatiecode terug. Wat heb je precies voor toestel? Op dit moment kan de eSIM namelijk niet geïnstalleerd worden op toestellen van Samsung en toestellen met Android 11. 

Hoor het graag van je! 😊

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Bedankt voor je reactie. Ik heb een prepaid eSim kaart van Simyo ontvangen, deze is voor nu geinstalleerd op mijn Samsung Galaxy S20+ (naast mijn gewone fysieke sim kaart), en beide functioneren prima op mijn S20+, zonder enig probeem.

Nu heb ik ook een Samsung Watch Active 2 LTE, en die heeft ook een eSim (via LTE) mogelijkheid. Alleen was het niet zo makkelijk om de eSim daarop te installeren. Ik kreeg steeds een foutmelding als ik in de Samsung Wearable app (vanaf mijn S20+) probeerde om de eSim daarop te activeren.

Dankzij deze topic op de xda-developers forum: https://forum.xda-developers.com/t/using-active2-lte-with-an-independent-phone-plan.4165173/#post-83541047, wat ik ook uitgevoerd heb (dus het 5x tappen om in de 'geheime' Samsung menu te komen et cetera..) , kan ik wel verder.

Als ik nu de Samsung Wearable app (vanaf mijn S20+) opstart, en daarna weer naar 'Mobiele Abonnement' ga, en daarin kies voor eSim, dan krijg ik nu geen foutmelding meer, maar kan ik inderdaad verder met de optie, tik 'Activatiecode’ in of scan 'QR code'.

Ik begrijp dat dit allemaal nog relatief nieuw is en nogal experimenteel in Nederland, maar ik denk dat veel mensen hier wat aan zullen hebben, als het inderdaad lukt om de eSim op de Watch Active 2 LTE (en elke andere (Samsung) smartwatch met LTE) te activeren.

Graag zou ik daarom de activatiecode willen ontvangen, want die heb ik nog niet ontvangen eerder.

Alvast bedankt :grinning: .

Reputatie 6
Badge +6

Hoi eSim-User, 

Bedankt voor je reactie!

Ik kan nu al zeggen dat onze eSIM niet werkt op je Samsung Watch. Dat is dan ook de reden dat je geen activatiecode ontvangt. De infrastructuur van onze eSIM is namelijk specifiek voor toestellen en niet voor wearables. Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb!

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 😊

Groetjes,
​​​​​​​Bas

Hoi eSim-User, 

Bedankt voor je reactie!

Ik kan nu al zeggen dat onze eSIM niet werkt op je Samsung Watch. Dat is dan ook de reden dat je geen activatiecode ontvangt. De infrastructuur van onze eSIM is namelijk specifiek voor toestellen en niet voor wearables. Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb!

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 😊

Groetjes,
Bas

Leuk om je weer actief terug te zien  @Bas ! 

Reageer