.

Beantwoord

Gedeblokkeerde simkaart doet het niet, wat nu?

  • 7 August 2022
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Mijn simkaart was geblokkeerd ivm te vee gemaakte kosten buiten de bundel in het buitenland.

Na €60 bijgekochte mb’s hebben jullie hebben de keuze gemaakt om mijn simkaart te blokkeren, waardoor ik nu een intens hoge rekening heb van meer dan €300 euro.

En ook zijn de 1500 mb’s die er nog opstonden voordat jullie mijn Sim kaart blokkeerden er afgehaald, krijg ik deze nog terug? 
Want inmiddels heb ik zelf weer nieuwe moeten halen. 

Nu heb ik de aanbetaling gedaan die er van mij gevraagd word om de simkaart te deblokkeren. Die aanbetaling heb ik gedaan, en in de app staat dan ook dat de simkaart geactiveerd is.

Echter doet de simkaart het nog steeds niet, waardoor ik nog geen bereik/internet heb.

Hoe dit op te lossen?

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 8 August 2022, 12:50

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Mijn simkaart was geblokkeerd ivm te vee gemaakte kosten buiten de bundel in het buitenland.

Na €60 bijgekochte mb’s hebben jullie hebben de keuze gemaakt om mijn simkaart te blokkeren, waardoor ik nu een intens hoge rekening heb van meer dan €300 euro.

En ook zijn de 1500 mb’s die er nog opstonden voordat jullie mijn Sim kaart blokkeerden er afgehaald, krijg ik deze nog terug? 
Want inmiddels heb ik zelf weer nieuwe moeten halen.

Even voor de zekerheid: MBs, die buiten de bundel gebruikt waren, worden niet verrekent met Extra MB bundels. Je kunt dus niet eerst <500 MB buiten de bundel verbruiken en dan een extra MB bundel aanschaffen en dat die extra MB bundel dan binnen die extra MB bundel vallen. Die MBs blijven buiten de bundel staan. MBs die je aan aanschaf van zo’n extra MB bundel verbruikt, die vallen natuurlijk weer binnen de bundel.

Soms is het mogelijk om de kosten van een Extra MB bundel terug te krijgen, maar dan moet deze sowieso na afloop van de maand ongebruikt zijn. Vaak wordt dan ook gevraagd om in die gevallen begin van de volgende maand contact op te nemen met de klantenservice.

Echter doet de simkaart het nog steeds niet, waardoor ik nog geen bereik/internet heb.

Hoe dit op te lossen?

Soms helpt het in zulke gevallen om de mobiel waar de simkaart in zit eens 10 minuten echt uit te zetten en dan weer op te laten starten.

Een moderator (= Simyo medewerker) komt vandaag waarschijnlijk langs om te kijken wat hier gaande is.

Als laatste tip geef ik dit blog nog even mee. Daarin staan een hoop tips om te voorkomen dat je buiten de databundel raakt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Maud k,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je vragen hebt hierover, ik informeer je graag verder. De reden dat je geblokkeerd bent is uit voorzorg geweest, omdat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Om te voorkomen dat deze kosten hogerop liepen, hebben wij de simkaart geblokkeerd. Als je de aanbetaling hebt gedaan hoef je je telefoon alleen even op te starten en dan zou alles weer moeten werken. Je kunt de 1500 MB's die je hebt bijgekocht daarna ook gewoon gebruiken. De bijgekochte MB's worden niet met terugwerkende kracht verwerkt zoals vermeldt door @Groentjuh, super bedankt voor je duidelijke uitleg!

Je ontvangt ook altijd waarschuwingen per sms zodra je internetbundel op is, ik raad aan om deze ook in de gaten te houden. Ik heb even overlegd met de financiële afdeling en wij mogen je éénmalig tegemoetkomen met de kosten. De gemaakte kosten worden omgerekend naar bijgekochte MB's van 500 MB voor €5. Het exacte bedrag krijg je nog te horen per e-mail. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik de vergoeding voor je doorzetten :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer