.

Vraag

eSIM werkt niet, kan geen validatiecode ontvangen. Wat kan ik doen?

  • 21 July 2022
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Toen ik mijn eSim kreeg was dit onder een tijdelijk nummer in afwachting van nummerbehoud. De eerste keer was installatie heel makkelijk. App downloaden, inloggen en de stappen volgen.

Nu doet mijn eSim het niet meer (ik weet niet waarom. In de app staat dat mijn simkaart actief is, maar de knop “overstappen naar eSim” staat er ook, ook al heb ik nog nooit iets anders gehad dan eSim. Ik heb geprobeerd hier op te klikken, maar dan krijg ik een SMS code die ik moet invoeren, maarja: SMS krijg ik dus niet meer binnen want ik heb geen bereik, niks. Kan niet gebeld worden dus kan ook geen SMS ontvangen.

Heb via whatsapp jullie benaderd maar daar word ik niet verder geholpen???!!


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Epesi,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je op dit moment twee problemen hebt namelijk:

  1. Je hebt hoge kosten buiten de bundel gemaakt. Dit geef je aan in dit topic
  2. Je kunt de validatiecode niet ontvangen waardoor je de eSIM niet kunt installeren.

Ik zal voor de overzichtelijkheid beide vragen in dit topic behandelen.

Zojuist heb ik jouw aansluiting er bij gepakt en ik zie dat jouw nummerbehoud op 16-07 zou ingaan. In de mails die je hebt ontvangen over het nummerbehoud word duidelijk aangegeven dat de bundels pas actief zijn nadat je nummer is overgezet. En dat als je je eSIM gebruikt vóórdat je nummer overgezet is, je extra kosten betaalt voor je verbruik. Je eSIM heb je geactiveerd op 12-07-2022. Ik zie dat er van 12-07-2022 tot 14-07-2022 verbruik is geregistreerd (voordat jouw bundels actief waren). Hierdoor heb je hoge kosten gemaakt. De kosten die zijn gemaakt zullen door middel van een data coulance grotendeels worden vergoed. Deze vergoeding heb ik gelijk voor je ingediend en hier zul je binnen 5 werkdagen een e-mail over ontvangen met meer informatie. 

Je eSIM is dus wel actief geweest op jouw toestel (met het tijdelijk nummer). Ik snap dat je de validatiecode niet kunt ontvangen dus zal ik je deze per e-mail naar je toesturen. Hou je e-mail vandaag dus goed in de gaten. 

Helaas is het WhatsApp op dit moment drukker dan je van ons bent gewend waardoor onze responstijd langer is dan normaal. Dat zal de reden zijn waarom je waarschijnlijk nog niet bent geholpen. Mijn excuses hiervoor. Dat zal de reden zijn waarom je waarschijnlijk nog niet bent geholpen.

Groetjes,
Seren

Klopt, in de mail van 12 juli werd ook aangegeven dat ik m’n oude simkaart kan gebruiken en dit heb ik dus gedaan. Dus vond t raar dat ik dan toch hoge kosten had terwijl mijn simkaart erin zat???

 

k zal m’n mail in de gaten houden. Bedankt voor je reactie 

Reputatie 7
Badge +6

Klopt, in de mail van 12 juli werd ook aangegeven dat ik m’n oude simkaart kan gebruiken en dit heb ik dus gedaan. Dus vond t raar dat ik dan toch hoge kosten had terwijl mijn simkaart erin zat???

 

k zal m’n mail in de gaten houden. Bedankt voor je reactie 

Wat je zegt klopt inderdaad. Jouw eSIM was actief terwijl je jouw oude simkaart er nog in had. Vandaar dat deze kosten zijn gemaakt. 

Reageer