Skip to main content

Beste Simyanen, 

 

Sinds een aantal weken ervaart een deel van onze klanten met een iPhone 11 een storing wat betreft het geen gebruik kunnen maken van de aansluiting (bellen, sms'en en internet). We begrijpen dat dit enorm frustrerend is en daarom is hier een groot onderzoek voor gestart en wordt er hard gewerkt aan een oplossing! 

 

Jammer genoeg is er op dit moment nog geen oplossing over bekend. De updates over dit probleem zullen worden geplaatst in dit bericht. 

 

We willen natuurlijk onze klanten hiervoor een passende compensatie bieden en daarom houden wij een lijst bij met de 06-nummers die dit probleem ervaren. Heb je ook deze klachten met jouw iPhone 11? Dan mag je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, volledige naam, geboortedatum, postcode+huisnummer en e-mailadres. 

 

Het is niet toegestaan om je persoonlijke gegevens onder dit publiekelijke bericht te plaatsen wegens privacy wetgeving.

 

Ik zie de berichten graag tegemoet in mijn privé box.

 

Groetjes,
Amy

@Amy 

+1 👍

 


Hi @Amy 
Any update on this issue?


Hi @aman2,

Thankyou for the message. Unfortunately i don't have an update for now! I'’m sorry. If i have this i will post that here 😊.

Greetings,
Amy


Hoi,

 

Zojuist heb ik een update geplaatst met betrekking tot de iPhone 11. In dit topic vindt je de update terug! 

Groetjes,
Amy


Beste Simyo,

 

de credit verrekening van abbo kosten voor de problemen met de inmiddels omgeruilde iPhone 11 zie ik onder ‘facturen’ staan. Bedankt voor de uiteindelijk coulante oplossing, heeft even geduurd maar is allemaal netjes opgelost. Case closed, en weer door 👍


Hoi @HomeBoy,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te zien dat je tevreden bent! Blij om te zien dat dit hoofdstuk voor jou is afgesloten 😊.

Groetjes,
Amy


Een aantal maanden geleden heb ik de melding gemaakt dat de netwerkproblemen ook spelen bij de iPhone SE. Sindsdien is het oorverdovend stil gebleven van de kant van Simyo ondanks toezegging dat mijn nummer genoteerd zou worden op een lijst en dat gedacht wordt over een passende tegemoetkoming. Klantenservice heeft verder geen informatie en zegt afhankelijk te zijn van netwerk specialisten. Dit is de teneur die ik ook elders lees: het totaal ontbreken van ieder communicatie over dit onderwerp en het uitblijven van een zichtbare actie terwijl de problemen voortduren en in mijn geval zelfs ernstiger worden. Ik heb inmiddels in het klantenpanel van de Consumentenbond het probleem benoemd. Veel meer energie wil ik er niet meer insteken en ik zal mijn contract bij Simyo uitzitten en zeker niet verlengen.


Beste PieterJ53,

jammer dat je ook netwerkproblemen hebt met de iPhone. Mijn ervaring is dat klanten die abbo bij KPN hebben afgesloten eerder geholpen worden. Met eerder bedoel ik niet beter, want Simyo klanten worden volgens mij hetzelfde behandeld. Maar KPN klanten krijgen voorrang is mijn ervaring. Je kan ook bij het KPN forum kijken of dezelfde meldingen gedaan zijn (mocht je dat al niet gedaan hebben). Het is wat makkelijker als je de telefoon icm met abbo hebt afgenomen bij Simyo. Dan is het eenvoudiger om aan te tonen dat de dienst van Simyo niet correct ‘geleverd’ wordt. In mijn geval had ik zelf de iPhone 11 los ergens anders aangeschaft maar heeft Simyo uiteindelijk deze ook kosteloos vervangen door een 12 en waren de netwerkproblemen opgelost. Heeft wel een maand of 6 geduurd. Over die 6 maanden hebben ze ook het abbo geld netjes terugbetaald. Advies is om netwerkproblemen te blijven melden, zowel bij Simyo als KPN. Succes 🤞


Een aantal maanden geleden heb ik de melding gemaakt dat de netwerkproblemen ook spelen bij de iPhone SE. Sindsdien is het oorverdovend stil gebleven van de kant van Simyo ondanks toezegging dat mijn nummer genoteerd zou worden op een lijst en dat gedacht wordt over een passende tegemoetkoming. Klantenservice heeft verder geen informatie en zegt afhankelijk te zijn van netwerk specialisten. Dit is de teneur die ik ook elders lees: het totaal ontbreken van ieder communicatie over dit onderwerp en het uitblijven van een zichtbare actie terwijl de problemen voortduren en in mijn geval zelfs ernstiger worden. Ik heb inmiddels in het klantenpanel van de Consumentenbond het probleem benoemd. Veel meer energie wil ik er niet meer insteken en ik zal mijn contract bij Simyo uitzitten en zeker niet verlengen.

Het probleem wordt volkomen willekeurig aangepakt (of niet aangepakt) lijkt het wel. Plus er komen nog dagelijks nieuwe gevallen bij.

De communicatie ontbreekt inderdaad volledig en wanneer die er wel is, is deze van het niveau kleuterschool. De klantenservice, maar ook de moderators hier, zijn volgens mij ingehuurde studenten die op elk bericht moeten antwoorden dat ze het ‘oprecht heel erg vinden’ maar daar blijft het dan ook bij. Of het zijn chatbots, daar ben ik nog niet helemaal aan uit. Maar in ieder geval doen ze helemaal niets.

Bij mij hebben ze mijn eigen telefoon (die ik ter omwisseling kon opsturen) gewoon weer teruggestuurd zonder toelichting.

Maar vreemd genoeg heb ik (ook zonder toelichting) wel de abonnementskosten teruggestort gekregen.

Hopelijk kan een partij als de consumentenbond wat betekenen.


Dank voor de reactie. Het is inderdaad onbegrijpelijk dat Simyo er jaar in jaar uit zo goed afkomt bij de Consumentenbond, maar het meeveren met de klant hebben ze perfect onder de knie inderdaad.


Ook bij KPN Forum wemelt het van dezelfde klachten ook met de iPhone SE 2020 maar kennelijk is dit nog steeds niet onderkent door KPN.


Ik lees inmiddels op het KPN forum dat de procedure blijkbaar is aangepast.

Iemand heeft een nieuwe Iphone 13 gekregen en hoeft daarna pas de Iphone 11 op te sturen.

Dus dat hele vage en ondoorzichtige Reconext verhaal is eruit gehaald.

Maar als Simyo het goed uitkomt dan ontkennen ze ook maar iets met KPN te maken te hebben. Terwijl het niet eens een apart bedrijf is.


Dat Reconext is inderdaad een vage partij die het overigens voor mij wel netjes afgehandeld heeft. Dat Simyo een onderdeel van KPN is weet iedereen eigenlijk wel, behalve sommige medewerkers van Simyo en KPN 🫣🫣. Er zal juridisch mogelijk wel verschil zijn, maar ze voeren uiteindelijk hetzelfde beleid. 


Reageer