.

Beantwoord

Hoe kan ik twee nummers tegelijk op m'n toestel gebruiken?

  • 28 June 2020
  • 9 reacties
  • 442 Bekeken

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht met dual sim. Nu heb ik 1 telefoon kunnen overzetten naar de nieuwe maar hoe installeer ik nu de 2e telefoon? Het gaat om een i phone SE 2020

icon

Beste antwoord door Groentjuh 29 June 2020, 08:48

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik neem aan dat je een van de telefoon heb overgezet door de simkaart van die telefoon in je nieuwe iphone te stoppen. Klopt dat?

Via de Mijn Simyo app kun je overstappen naar een zogenaamde “eSim”. Als je die “eSim” installeert en activeert, dan is die tweede telefoon ook overgezet. Let op dat je op je huidige Simyo simkaart een verificatie code moet kunnen ontvangen ter bevestiging.

Kom je er hiermee uit?

Bedankt voor je reactie maar ik begrijp het niet helemaal. Ik heb de eerste simkaart die ik heb overgezet als e sim geactiveerd. Daarna heb ik de 2e simkaart in de nieuwe telefoon gedaan maar dan geeft de i phone niet meer aan hoe de gegevens van de 2e simkaart genstalleerd kunnen worden. Ik hoopdat ik het zo duidelijk heb gemaakt.

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij kan een iPhone SE 2020 maar 1 eSim en 1 normale simkaart tegelijk gebruiken.

Als je dus al een eSim gebruikt, dan is het volgens mij het beste om voor de andere aansluiting gewoon de simkaart om te zetten en deze niet als eSim proberen te maken.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Angeline,

Je kan inderdaad alleen één fysieke en één eSIM tegelijk gebruiken! Als je nu al een eSIM op het toestel hebt geïnstalleerd, dan moet je het andere nummer dus gebruiken in combinatie met de fysieke simkaart. Hiervoor hoef je verder niets te installeren :blush:

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas, bedankt voor je bericht. Het klopt ja, daar was ik ook inmiddels achter. Hoe zou je dan nog je contacten van die fysieke simkaart kunnen importeren naar de nieuwe telefoon? Dit gaat anders altijd automatisch met het over zetten van de oude naar de nieuwe telefoon.

groetjes Angeline.

Je kunt de contacten opslaan in de iCloud of via je Google Gmail account bijvoorbeeld. Op een simkaart de contacten ben ik geen voorstander van.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Angeline,

 

Misschien heb je hier iets aan:

 

https://www.simyo.nl/blog/contacten-overzetten/

 

Groetjes,

Daisy

Hier heb ik zeker wat aan, zeer duidelijk uitgelegd! 
 

Dankjewel Daisy!

Reputatie 6
Badge +6

Kunnen we je nog ergens anders mee helpen? :blush:

Reageer