.

Beantwoord

contact gegevens behouden

  • 5 January 2014
  • 4 reacties
  • 1402 Bekeken

hey, ik ga deze week overswitchen van adriod naar iphone 5. hierbij heb ik een nieuw simkaartje besteld want je hebt voor de iphone 5 een nano simkaart nodig. nu weet ik dat je je nummr houd maar hoe behoud je al je contacten, kan dat gewoon via simyo zelf of moet je zelf maar een oplossing zoeken?
icon

Beste antwoord door de leon 5 January 2014, 14:50

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Via Simyo kan je geen contacten overzetten.
Vanwege de verschillende simkaartformaten wordt het wat lastig, wat betreft 'even snel kaartjes met contacten erop uitwisselen'. Alhoewel met een speciale adapter het e.e.a. ook zou moeten lukken.

Ik geef je twee andere opties:

1) Installeer de app 'Bump'. Die is er zowel voor Android als voor IOS. Daarmee kan je je contacten overzetten door de twee toestellen letterlijk tegen elkaar te 'bumpen'.
Ikzelf heb deze app gebruikt om contacten over te zetten van een iPhone naar een Samsung. Ging prima.
Wacht echter niet te lang. Na 31 januari zal de app voor Android niet meer werken.
2) Een andere mogelijkheid; Lees dit
Badge +1
Goedemiddag,

Meestal staan de contactpersonen op uw Android telefoon gesynchroniseerd met de Google servers.
Dit is makkelijk te controleren door op uw Gmail account in te loggen en in de linker bovenhoek even op de rode Gmail letters te klikken.
Dan wordt er een keuzemenu geopend waar u "Contacten" aan kunt klikken.
Als op deze pagina al uw contacten tevoorschijn komen, dan weet u zeker dat alles netjes gesynchroniseerd is.

Met uw nieuwe iPhone 5 kan u dan eenvoudigweg de contacten weer synchroniseren.
In de link hieronder staat beschreven hoe u dat moet doen:

http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/internet/google-agenda-contacten-carddav-caldav-instellen-iphone-ipad/

Dit is de makkelijkste manier, hopelijk lukt het zo.

Succes!
Reputatie 7
Badge +9
Nou, mooi toch? :D  Het gaat je dus i.i.g. lukken. 🆒
Reputatie 5
Badge +11
Nou, dat moet zeker gaan lukken!

hildexbernards, laat je het even weten of het Ă©cht gelukt is?

brvandoorn en de leon; dank voor het antwoorden allebei!

Oh, en hildexbernards; welkom op het forum 🙂

Reageer