Skip to main content

.

Waarom is het niet mogelijk om bij simyo internetbundel als die op is te laten blokkeren of snelheid te laten verlagen?

Nu is het ongecontroleerd,en kosten kunnen dus echt hoog oplopen.Je krijgt weliswaar waarschuwings sms,maar als dat savonds gebeurd dan kun je alsnog niks.Zelf verbruike data in de gaten houden is niet meer van deze tijd.

Wie deelt mijn zienswijze,wellicht kunnen we simyo op andere gedachten brengen,en dat het op tafel komt.
Hoi sylwester,



Het is bij Simyo echt de bedoeling dat zelf alles ongelimiteerd kunt regelen 🙂 Er zijn tal van tools om ervoor te zorgen dat jij niet door je bundel heen gaat, met behulp van datameters en de Simyo App. Je hebt voorafgaand de maand ook zelf de mogelijkheid om je bundel aan te passen en in te schatten of je een grotere bundel nodig hebt of niet.



Heb je dit topic al gezien? Hierin wordt er gevraagd om suggesties om Simyo te verbeteren en het is een mooie plek om dit soort ideeën voor te stellen 🙂
Waardeloos.... het is mooi om te zeggen dat de onmogelijkheid van een blokkade is omdat "de gebruiker zoveel mogelijk vrijheid moet hebben", maar natuurlijk heeft de gebruiker alleen maar meer vrijheden / mogelijkheden als het wel een mogelijkheid zou zijn.



Volgens mij is het puur een gebrek aan functionaliteit om te zorgen dat jullie meer kunnen afrekenen na buidelverbruik. Puur een commercieel model dus.
Hoi Ldonkers,



Jammer dat je dit waardeloos vindt.



Ik snap wat je bedoelt, maar het door laten lopen van je internet nadat je bundel op is, heeft voor sommige mensen natuurlijk ook voordelen. Zo blijft de internetsnelheid hetzelfde en kun je van alle apps nog steeds volledig gebruik maken.



We willen natuurlijk wel dat klanten beseffen dat ze buiten de bundel gaan internetten. Daarom sturen wij altijd real-time een sms om dit te laten weten. Hou deze daarom goed in de gaten. Verder kan je altijd MB's bijkopen wanneer je door wilt internetten voor een laag bedrag.



Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Caspar
...

Wat een onzin..

Het niet aanbieden van een optie om internet stop te zetten na de bundel heeft maar een doel en dat is geld binnen harken...

Heeft echt niks met vrijheid of technische beperkingen te maken maar is puur een business keuze.

Buiten-bundel data is ook lekker duur...
De meeste telefoons bieden de optie wel.. En dat Simyo het niet aanbied, had je van te voren kunnen weten vind ik.
Even het antwoord van Tiury erbij nemen. :)

https://forum.simyo.nl/internet-62/wanneer-gaat-simyo-internet-buiten-bundel-blokkerensnelheid-verlagen-23446/index1.html#post80947



Het is bij Simyo echt de bedoeling dat zelf alles ongelimiteerd kunt regelen


Dit zou kunnen betekenen dat Simyo op mijn simyo een knop zet waar iedereen (ongelimiteerd dus) kan regelen of hij/zij een dataplafond wil naar wens.
Hoi XTF,



Jammer dat jij dit zo ziet, XTF! Zoals Tiury en Caspar al zeiden, is het een keuze die gemaakt is op basis van Simyo-idealen. Je krijgt gewoon SMS'jes als je op 80% en 100% van je bundel zit, dus je kunt dan zelf gewoon je internet uitzetten. Lekker makkelijk 🙂 En als je verder wilt internetten, dan kan dat ook.



Waarom moeilijker als het ook makkelijk kan?



Ik stel de feedback wel echt op prijs! Door te kijken naar wat de wensen zijn, kunnen we groeien. Mocht er dus ooit een verandering komen hierin, dan zal ik het jullie meteen laten weten.



@ Raytje: Dat klopt! Dit is ook absoluut geen geheim natuurlijk.

@ Friesian: Je mobiele data uitzetten zorgt ook voor een limiet 😉 Kwestie van perceptie allemaal! Thanks voor je input.



Groetjes,

Jihane
Ik lees nu al op diverse plaatsen deze discussie. Dus laat ik ook maar eens iets roepen.



Belangrijkste voor mij is dat ik geen enorme rekening krijg die ik niet verwacht. Ik denk dat ik vrij secuur ben met mijn data gebruik, maar topic van de vorm "ik heb een rekening van 200 euro buiten bundel" wil ik niet zelf aanmaken.



Data limieten instellen op je toestel vind ik een hack, die je gebruikers niet zou moeten aandoen. Je weet niet of die meting goed is (mijn toestel zegt dat provider meting kan afwijken), en daarnaast kunnen er allerlei upgrades of wat dan ook zijn die die instellingen om zeep helpen. Persoonlijk vind ik dus dat je klanten dat niet kan aandoen,



Ik vind dus dat mensen in Mijnsimyo de keuze moeten hebben tussen wat er moet gebeuren bij het

bereiken van het bundelmax.

Bijvoorbeeld:

a) Stoppen data

b) Tragere verbinding

c) Waarschuwings SMS



Maar de methode die Simyo nu heeft (zelf een beetje prutsen in je toestel,

waakzaam zijn op SMS, of risico lopen) heeft niet mijn voorkeur.
Hoi XTF,



Jammer dat jij dit zo ziet, XTF! Zoals Tiury en Caspar al zeiden, is het een keuze die gemaakt is op basis van Simyo-idealen. Je krijgt gewoon SMS'jes als je op 80% en 100% van je bundel zit, dus je kunt dan zelf gewoon je internet uitzetten. Lekker makkelijk 🙂 En als je verder wilt internetten, dan kan dat ook.



Waarom moeilijker als het ook makkelijk kan?


Makkelijk voor wie? Niet voor de klant in ieder geval... die moet allerlei rare fratsen uithalen, zoals wimj12 ook aangeeeft.



Als Simyo het echt makkelijker wil maken voor de klant, zorgen ze dat de klant niet meer vooraf een bundel hoeft te kiezen maar gewoon achteraf de goedkoopste bundel voor die maand krijgt..

Of helemaal geen rare bundels meer maar gewoon altijd het laagste tarief.
@wimj12 en XTF.

Ik heb zelf ook moeite met dit verhaal, al vaker aangegeven...topic aangemaakt zelfs, maar niets helpt helaas.

En dat is heel erg jammer want verder is Simyo goed bezig. Het risico kan bij 4G zelfs nog groter zijn om de redenen die in verschillende blogs, waaronder die van Simyo, te lezen valt.



Niet voor niets heb ik daarom simyo prepaid en data uitstaan op mijn Simyo. Als extra noodnummer is het goed voor mij passend.



En ja, de moderator noemt Perceptie maar het is jouw//mijn Portemonnee. 😃
Ik snap iedereen zijn gedachten wel hoor. En ja, het zou een aanbeveling zijn om bijvoorbeeld een automatische blokkade te hebben. Maar zoals ik al vaker heb aangekaart, en nu weer ga doen is het volgende.



Op het moment dat je als consument iets nieuws gaat zoeken, hetzij een telefoon abonnement, een zorg verzekering of een energie leverancier om maar wat te noemen, dan ga je toch eerst bekijken wat de betreffende aanbieder aanbied / in het pakket heeft zitten?



Of zeg ik nu (weer) iets heel raars!?
Of zeg ik nu (weer) iets heel raars!?

Ja, eigenlijk wel...

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?

Dat het niet beter kan?

Dat alles wat uitgelegd staat OK is?
Nee, je zegt niets raars. Maar alle zaken die je koopt zijn een compromis. Sommige dingen zijn fijn, en andere moeten dan maar. En die laatste maak ik een opmerking over.



Als ik jonge kinderen had zou ik nooit en te nimmer voor hun een Simyo abonnement nemen. Gewoon omdat ik het financiele risico niet wil nemen.
Of zeg ik nu (weer) iets heel raars!?

Ja, eigenlijk wel...

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?

Dat het niet beter kan?

Dat alles wat uitgelegd staat OK is?




Lees m'n eerste 2 zinnen nog eens. Ik beveel het aan maar toon in de rest van mijn bericht aan dat er ook een andere kant aan het geheel zit 😉
Raytje heeft helemaal gelijk. De moderne consument wil tegenwoordig graag maximale keus hebben en wil alles zelf kunnen regelen. Simyo speelt daar op in. Maar dan is het aan de consument om te beoordelen of de financiële risico's van een dienst of product voor hem/haar te groot zijn. Aan sommige diensten die Simyo aanbiedt zit een financieel risico, die diensten zijn om die reden dan ook volledig ongeschikt voor kinderen en andere consumenten met een beperkt financieel inzicht.
Aan sommige diensten die Simyo aanbiedt zit een financieel risico, die diensten zijn om die reden dan ook volledig ongeschikt voor kinderen en andere consumenten met een beperkt financieel inzicht.

Er is geen enkele technische reden voor zo'n financieel risico... geen enkele consument maakt een vrije keuze voor zo'n risico omdat ie zo graag risico wil lopen.



en wil alles zelf kunnen regelen.



Dat is wat anders dan het niet aanbieden van hulpmiddelen.


[....]

Op het moment dat je als consument iets nieuws gaat zoeken [...]



@XTF

Lees de reactie van Raytje goed door. Er staat meer dan de 1e 2 zinnen.



Beste Scotsman,



Ook mensen met geen beperkt financieel inzicht kunnen graag geen financieel risico willen, dat geldt niet alleen voor telefonie....denk bijvoorbeeld aan beleggen.
Het enige wat ik beleg is m'n brood met vleeswaren :D



Maar goed, Simyo biedt genoeg tools aan om hoogverbruik te voorkomen.



Leesvoer :)

https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/?_ga=1.60339690.693010543.1463034857



https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989



Daar bij is er de Mijn Simyo pagina en de Simyo app. En krijg je als gebruiker bij 80 en 100% verbruik een netwerk bericht betreffende het verbruik.



Ook is er de mogelijkheid om extra MB's aan te schaffen. En er is een mogelijkheid om je bundels maandelijks aan te passen als blijkt dat je elke maand te weinig MB's in de bundel hebt zitten.



Kortom, Simyo biedt voldoende mogelijkheden, het is aan de klant om te bepalen of dit passend is.
Ik hoor nog steeds geen enkel argument waarom een simpele setting in Mijn Simyo niet te implementeren zou zijn...



Er is duidelijk vraag naar.
Ik hoor het inderdaad ook niet..
En nogmaals: ik vind tooltjes op je telefoon installeren en dan hopen dat die tot dezelfde getallen komen als Simyo gepruts, Hetzelfde geldt voor ingebouwde tools.

De enige waterdichtte methode is een blokkade.
En nogmaals: ik vind tooltjes op je telefoon installeren en dan hopen dat die tot dezelfde getallen komen als Simyo gepruts, Hetzelfde geldt voor ingebouwde tools.

De enige waterdichtte methode is een blokkade.




Stel: Je krijgt het 80% bericht. Dan weet je "Oh, ik zit bijna aan mijn limiet" Dan kun je of alvast 500 Mb bijkopen (eigen keus) of je zet het mobiel internet uit via je Mijn Simyo. (ik zeg 80%, dan zit je namelijk zo goed als safe dan op de 100% te wachten.)



Wat is daar op tegen? En waarom?
Ik zal het omdraaien.



Ik wil graag de mogelijkheid hebben om een blokkade in te stellen. Waaom heb je er zoveel moeite mee dat die mogelijkheid er zou zijn? Jij gebruikt hem niet, ik wel. Dan hebben we allebei onze zin.
Ik heb nergens, maar dan ook nergens geschreven dat ik er moeite mee heb als die blokkade er zou zijn. Ik heb geschreven dat ik de gedachten er over deel en ook aan beveel. Maar het is er niet en dat is waarom ik schreef dat je zulke dingen ook van te voren kan weten.



Wat ik probeer is 2 kanten van dit verhaal te belichten. Helaas ga jij mijn vraag men een wedervraag beantwoorden. Zo voer je geen discussie vind ik en daarom is dit het laatste wat ik er over zeg. 🙂
Dan zal ik toch je vraag beantwoorden.

Ik vind het wachten en reageren op een 80% bericht een extra stap, waar ik gewoon geen zin in heb,



Een voorbeeld case: ik gebruik in de auto spotify, Normaal gesproken in de offline mode, Als ik dat nu per ongeluk streaming doe loop ik snel door mijn bundel heen, Een waarschuwings SMS lees ik niet tijdens het rijden, tenzij ik er speciaal voor ga stoppen. Zonder muziek vind ik dan een betere keuze dan een forse buitenbundel rekening.