Skip to main content

Ik heb mijn iPhone 11 sinds eind 2019 icm met Simyo sim only.

Sinds gisteren is het 4G verbinding instabiel. Meer niet dan wel aanwezig.

 

ik heb de volgende mogelijke oplossingen gedaan.

uit - aangezet

netwerk instellingen gereset 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen
 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/netwerk-handmatig-selecteren
 

Het probleem blijft. Het kan aan de telefoon liggen natuurlijk maar dat wil ik eerst uitsluiten dat het de simkaart oid is


heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Alvast Bedankt

Rene

Hoi @Musicboyjur en @Joost79,

Bedankt voor jullie bericht. Wat vervelend dat jullie ook netwerkproblemen ervaren!

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing. Alle gedupeerde klanten zullen uiteraard een compensatie ontvangen. Zouden jullie mij een privébericht kunnen sturen met jullie 06-nummer en persoonlijke gegevens?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Roeqajja


Ik krijg niet de indruk dat het probleem binnen afzienbare tijd opgelost wordt. Het probleem bestaat trouwens al enige tijd. Op het Simyo Forum en de KPN Community is te lezen dat bij vergelijkbare problemen (in 2022 en 2023) ook geen snelle oplossing en goede compensatie is geleverd.

Als ik dan toch niet de volledige snelheid en stabiliteit krijg bij mijn bundel, dan ga ik deze terugzetten naar een goedkopere variant. Betalen voor data die je niet kan gebruiken heeft geen zin. En ik laat me niet dwingen tot de aanschaf van een nieuwer model iPhone.

Lang leve de hotspot van anderen die wel een betrouwbaar netwerk én provider hebben.


Hoi @iPettie,

Bedankt voor je reactie.

Ik kan het me voorstellen dat je ontzettend baalt van dit probleem. Ik wil echter wel benadrukken dat er elke dag super hard gewerkt wordt aan een oplossing en dat dit momenteel onze hoogste prioriteit heeft. Het klopt dat wij in 2022 een soortgelijk issue hadden, maar dit is niet hetzelfde issue als dat er op dit moment speelt. Wij hebben destijds onze gedupeerde klanten gecompenseerd en uiteraard zullen wij dit keer ook weer een passende compensatie aanbieden. Zodra wij een update hebben zullen wij dit meteen met jullie delen. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Groetjes,
Roeqajja


Wat ik niet begrijp in deze hele situatie is dat we steeds alleen maar horen dat jullie (KPN) er elke dag hard mee bezig zijn. Maar ik heb nog geen letter gezien over waar jullie dan mee bezig zijn. Ik denk dat jullie klanten zo langzamerhand toch wel recht hebben op iets meer dan dit. 

Ik kan me niet voorstellen dat als een storing al twee maanden aan de gang is en er elke dag hard aan gewerkt wordt het nog steeds niet bekend is wat er aan de hand is, wat er moet gebeuren om het op te lossen en hoe lang dat gaat duren. Als dat niet zo is heeft KPN wel hele grote prutsers in dienst.

Verder valt het me op dat er in eerdere berichten is gezegd dat het probleem wel geïdentificeerd was, maar nu blijkt weer van niet?

Wij hebben drie abonnementen waarmee we over zouden stappen naar Simyo, waarvan twee iPhone (één 11 en één 12). Deze zouden de 18e en 26e overgaan met nummerbehoud, maar heb ik in overleg met de klantenservice uitgesteld naar 19 augustus. Is er enig zicht op dat het probleem dan is opgelost, of kan ik de hele boel beter annuleren?

Het derde abonnement (met een Android telefoon) is inmiddels overgezet en daarmee zijn gelukkig geen problemen. Toch vraag ik me af of ik nog steeds wel blij ben met de overgang naar 'het beste netwerk van Nederland', als ik zie hoe hier gecommuniceerd wordt en hoe je als klant in het ongewisse wordt gelaten 😕


Ik ben 1 van de eerste die deze keer klachten kreeg. Eind april begonnen en tot op heden nog niet opgelost. Na eerst 2 maanden aan het lijntje te zijn gehouden (bij ons geen probleem bekend / het ligt echt aan uw telefoon / uw telefoon is al bijna 3 jaar oud mevrouw dus dan kan zoiets gebeuren / etc.) blijkt het dus toch een breder probleem te zijn…

Omdat ik niet goed bereikbaar was en een ander toestel geen optie, ben ik overgestapt naar een andere provider (Odido netwerk) maar ook daar dezelfde problemen. Ook een heel gevecht met Apple gevoerd maar zonder resultaat, zij verwijzen ernaar dat het toestel oké functioneert en het probleem bij het netwerk van de provider ligt.

Lezend op diverse forums blijkt toch het een breed netwerk issue te zijn en dus geen toestel / iPhone specifiek probleem. Mijn telefoon heb ik hard voor moeten sparen, een nieuwe kopen is geen optie momenteel.

Ik zou ontzettend graag weer terug willen naar Simyo, want goede dekking en service! Maar… helaas geen nette compensatie ontvangen (1 maand geen abonnementskosten vanwege de overstap krijg ik vergoed) en als enige advies “koop een andere telefoon” :-(

Toch qua dekking de wens om terug te komen!

Hoor heel graag wanneer dit probleem is opgelost en zonder dat het mij geld kost voor een nieuw toestel. Een ander toestel heb ik niet en lenen is geen optie. Heel benieuwd wanneer het einde van dit lange verhaal in zicht komt, ik wacht al vanaf eind april…


Ook hier al sinds eind mei last. Een paar keer gebeld en ik sta nu op de lijst om updates te krijgen. Maar helaas laat KPN niks los en zijn er enkel speculaties.


Hi, ook hier een iPhone 11 en al weken een hele slechte verbinding. Paar keer gebeld, nog geen oplossing. Ik kan mn internet vaak niet goed gebruiken. Ik ontvang voicemailberichten omdat m’n telefoon niet overgaat. Het is echt drama. Ik heb geen ander toestel en kan dus nu eigenlijk niks. Simyo, kom aub met een oplossing. Wat moet ik nu? Een nieuwe simkaart (die onderweg is) gaat dit probleem ook niet oplossen begrijp ik wel. Ben er echt klaar mee. Kom met een oplossing Simyo en ga je klanten proactief informeren hierover zoals KPN doet. 


Goedendag, is er een update over dit probleem? Na wat problemen af en toe in de afgelopen maand is het sinds dit weekend drama en heb ik buiten de wifi amper tot geen internet. Ik blijf opnieuw opstarten om weer iets te kunnen opzoeken. Hoor graag of er nieuws is of nog beter: wat de oplossing is? Groet, Anna


Volgens de klantenservice zou er een dezer dagen een oplossing worden aangeboden. Is er al wat bekend? Moest deze week naar buiten komen werd mij gezegd.


Hoi @g00fy@E-M@Moony@Sara999 en @Annavl,

Bedankt voor jullie bericht. Ik kan het me voorstellen dat jullie ontzettend balen hiervan.

Wij houden een lijst bij met klanten die te maken hebben met netwerkklachten met hun iPhone. Zouden jullie mij een privébericht kunnen sturen met jullie 06-nummer + welke iPhone je hebt? Als jullie nog niet staan op deze lijst dan voeg ik jullie hier graag aan toe. De klanten die op deze lijst staan worden via e-mail/sms op de hoogte gehouden van de status van deze klacht. Ik zie jullie bericht graag tegemoet. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Ik sta al een tijd op die lijst, als het goed is (via medewerker aan de telefoon). Maar nog nooit een update mogen ontvangen in de twee maanden dat er storing is.


Ik heb ook een Iphone 11 met de bekende problemen, zowel bij kpn (sinkaart, werk) en simyo (esim,prive). 
Vaak geen verbinding met internet, terwijl er 4 streepjes bereik staan vermeld. Na 1 minuut in vliegtuigmodus gaat dit korte tijd goed en daarna weer hetzelfde. Ook vallen telefoongesprekken weg en/of men kan mij niet horen of ik hen niet.

Nog geen enkele update gehad vanuit simyo of kpn op de mobiele nummers.

Zie ook https://community.kpn.com/mobiel-15/problemen-met-iphone-11-en-4g-615057op het forum van KPN waarin tientallen gebruikers deze klachten melden, en naast dit topic zijn er nog vele topics op oa tweakers.net


Hoi, 

KPN is al een paar maanden “bezig” om 4G met iPhone 11 op te lossen, maar helaas nog steeds geen oplossing gevonden! Ik vind het persoonlijk erg slordig aangezien KPN “de beste” provider is. Er wordt teveel gepraat over oplossingen maar wat hebben we daar aan!!! Mijn abonnement loopt al sinds 01.08.24 maar ik kan niet bellen of sms’en in noodgevallen. Alle beloftes worden via Wapp gedaan, en dus elke dag hetzelfde! Wat verwacht je van ons in deze situatie? Geduld? Begrip? Dat hebben we niet meer!!!


Hoi allemaal,

Er is inmiddels een oplossing gevonden. Klanten met een iPhone 11 die last hebben gehad van deze netwerkproblemen, zullen binnen afzienbare tijd een bericht ontvangen met verdere informatie en instructies. We willen jullie bedanken voor jullie begrip en geduld.

Als je nog niet op de interne lijst staat, mag je mij een privé bericht sturen. Dan zorg ik ervoor dat je alsnog op de interne lijst komt te staan. Vergeet niet in je bericht te vermelden sinds wanneer je dit probleem ervaart. Dit is belangrijk voor onze netwerk specialisten. 


Groetjes,
Seren


@Roeqajja op jouw verzoek heb ik een privébericht gestuurd, maar krijg daar tot op heden geen antwoord op. Dat vind ik niet zo netjes... En ook een beetje vreemd. 

Is dit de service die we de komende jaren van Simyo mogen verwachten? Dan hebben wij misschien een verkeerde keuze gemaakt 😫

 


@Roeqajja op jouw verzoek heb ik een privébericht gestuurd, maar krijg daar tot op heden geen antwoord op. Dat vind ik niet zo netjes... En ook een beetje vreemd. 

Is dit de service die we de komende jaren van Simyo mogen verwachten? Dan hebben wij misschien een verkeerde keuze gemaakt 😫

 

Hoi @g00fy,

Natuurlijk is dit niet de service die jullie van ons mogen verwachten. Dit is geen excuus maar, het is momenteel erg druk op het forum, waardoor we soms berichten missen (onze inbox zit overvol). We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen en het is absoluut niet onze bedoeling geweest om je het gevoel te geven dat we je opzettelijk hebben genegeerd. Mijn collega @Roeqajja  zal je bericht zo snel mogelijk oppakken (als ze dit al niet heeft gedaan). Onze excuses voor het ongemak. Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag

Groetjes,
Seren


Ik heb inmiddels mijn abonnementskosten van juni, juli en een paar dagen van mei terug gekregen. Althans, zo staat het in de Simyo app. Ik heb nu zelfs extra tegoed.

Bij jullie ook? Lost het probleem niet op uiteraard, maar is een eerste goede stap!

 


Inmiddels antwoord gekregen en het blijkt zo te zijn dat als de nummerportering doorgevoerd wordt en we hebben deze storing ook we achter aan de rij mogen aansluiten, maar wel dezelfde oplossing krijgen.

Dit betekent dat we van een werkende verbinding naar een mogelijk niet werkende verbinding gaan en dan weken mogen wachten tot we weer verbinding krijgen. Op die basis hoeven we niet zo nodig meer over te stappen naar Simyo, maar blijven we liever bij Hollands Nieuwe, waar alles gewoon werkt zoals het hoort. 

Kunnen we, nu de nummers nog niet geporteerd zijn, deze contracten nog annuleren? 


Inmiddels antwoord gekregen en het blijkt zo te zijn dat als de nummerportering doorgevoerd wordt en we hebben deze storing ook we achter aan de rij mogen aansluiten, maar wel dezelfde oplossing krijgen.

Dit betekent dat we van een werkende verbinding naar een mogelijk niet werkende verbinding gaan en dan weken mogen wachten tot we weer verbinding krijgen. Op die basis hoeven we niet zo nodig meer over te stappen naar Simyo, maar blijven we liever bij Hollands Nieuwe, waar alles gewoon werkt zoals het hoort. 

Kunnen we, nu de nummers nog niet geporteerd zijn, deze contracten nog annuleren? 

Van mijn collega @Roeqajja  heb ik begrepen dat jullie al contact hebben via privéberichten. Het lijkt me daarom handig om dit verder met @Roeqajja via privéberichten te bespreken. Op die manier blijft de communicatie overzichtelijk en voorkomen we verwarring. Bedankt voor je begrip!


Ik snap niet zo goed waarom dit via een privébericht moet, want het is een algemene vraag die voor anderen ook interessant kan zijn. Er zitten ook geen privégegevens in mijn post.

Ik ga de vraag wel opnieuw stellen in het privébericht. 


Inmiddels antwoord gekregen en het blijkt zo te zijn dat als de nummerportering doorgevoerd wordt en we hebben deze storing ook we achter aan de rij mogen aansluiten, maar wel dezelfde oplossing krijgen.

Dit betekent dat we van een werkende verbinding naar een mogelijk niet werkende verbinding gaan en dan weken mogen wachten tot we weer verbinding krijgen. Op die basis hoeven we niet zo nodig meer over te stappen naar Simyo, maar blijven we liever bij Hollands Nieuwe, waar alles gewoon werkt zoals het hoort. 

Kunnen we, nu de nummers nog niet geporteerd zijn, deze contracten nog annuleren? 

Hollandsnieuwe is VF netwerk. Ook daar zijn dezelfde problemen. Alleen misschien nu niet bij jullie.


Hoi allemaal,

Er is inmiddels een oplossing gevonden. Klanten met een iPhone 11 die last hebben gehad van deze netwerkproblemen, zullen binnen afzienbare tijd een bericht ontvangen met verdere informatie en instructies. We willen jullie bedanken voor jullie begrip en geduld.

Als je nog niet op de interne lijst staat, mag je mij een privé bericht sturen. Dan zorg ik ervoor dat je alsnog op de interne lijst komt te staan. Vergeet niet in je bericht te vermelden sinds wanneer je dit probleem ervaart. Dit is belangrijk voor onze netwerk specialisten. 


Groetjes,
Seren

Mijn dochter heeft een iphone 11 met dezelfde problemen. Service medewerkers zijn niet op de hoogte van dit probleem! We kregen het advies om de telefoon op te sturen naar Reconext. 18 juni hebben ze de telefoon ontvangen en op 6 augustus hebben we 'm weer terug. Maar wat bleek, hij gaf aan een onbekende batterij te hebben. Hij laadde niet meer op, face ID deed het opeens niet meer. Telefoon ging uit en dat was het. Ik heb de afgelopen 2 dagen deze week 4 keer met de klantenservice gebeld. Niemand behalve 1 service medewerker dat was vanmiddag die wist van dit probleem af en heeft ons op die lijst gezet. Inmiddels is haar telefoon weer naar Reconext gestuurd. We konden de telefoon niet meer op fabriek instellingen zetten ook niet meer ontgrendelen. Op advies van een service medewerker de telefoon vanmiddag weer opgestuurd. Ik ben een trouwe klant, nooit problemen gehad maar ik ben zo niet te spreken over de slechte service. 


Hoi allemaal,

Er is inmiddels een oplossing gevonden. Klanten met een iPhone 11 die last hebben gehad van deze netwerkproblemen, zullen binnen afzienbare tijd een bericht ontvangen met verdere informatie en instructies. We willen jullie bedanken voor jullie begrip en geduld.

Als je nog niet op de interne lijst staat, mag je mij een privé bericht sturen. Dan zorg ik ervoor dat je alsnog op de interne lijst komt te staan. Vergeet niet in je bericht te vermelden sinds wanneer je dit probleem ervaart. Dit is belangrijk voor onze netwerk specialisten. 


Groetjes,
Seren

Mijn dochter heeft een iphone 11 met dezelfde problemen. Service medewerkers zijn niet op de hoogte van dit probleem! We kregen het advies om de telefoon op te sturen naar Reconext. 18 juni hebben ze de telefoon ontvangen en op 6 augustus hebben we 'm weer terug. Maar wat bleek, hij gaf aan een onbekende batterij te hebben. Hij laadde niet meer op, face ID deed het opeens niet meer. Telefoon ging uit en dat was het. Ik heb de afgelopen 2 dagen deze week 4 keer met de klantenservice gebeld. Niemand behalve 1 service medewerker dat was vanmiddag die wist van dit probleem af en heeft ons op die lijst gezet. Inmiddels is haar telefoon weer naar Reconext gestuurd. We konden de telefoon niet meer op fabriek instellingen zetten ook niet meer ontgrendelen. Op advies van een service medewerker de telefoon vanmiddag weer opgestuurd. Als we dit hadden geweten dan hadden we de telefoon nooit ter reparatie gestuurd. Ik ben een trouwe klant, nooit problemen gehad maar ik ben zo niet te spreken over de slechte service. 

 


Hoi allemaal,

Er is inmiddels een oplossing gevonden. Klanten met een iPhone 11 die last hebben gehad van deze netwerkproblemen, zullen binnen afzienbare tijd een bericht ontvangen met verdere informatie en instructies. We willen jullie bedanken voor jullie begrip en geduld.

Als je nog niet op de interne lijst staat, mag je mij een privé bericht sturen. Dan zorg ik ervoor dat je alsnog op de interne lijst komt te staan. Vergeet niet in je bericht te vermelden sinds wanneer je dit probleem ervaart. Dit is belangrijk voor onze netwerk specialisten. 


Groetjes,
Seren

 


Afzienbare tijd????Elke keer beloven dat je de komende week iets zult horen en dan weer niets. Het is druk en je moet maar wachten. Na ruim 2,5 maanden er helemaal klaar mee. Gisteren kreeg ik het onderstaande bericht weer.

Uiterlijk volgende week ontvang je een mailtje mijn excuses voor het ongemak de afdeling is druk bezig met het versturen van de mailtjes naar de betrokkenen klanten met de iphone 11 issue :(

 

all reacties zijn ook alleen reactief in 2,5 maand nooit door Simyo op de hoogte gesteld van de status terwijl ze dit wel aangeven. 

 

veel extra kosten moeten maken en dan gaan ze je afschepen met 2 of 3 maanden abonnementsgeld.

 

Zeer triest 


@EstherT Begin juni begonnen de problemen. Dat men toen nog niet wist dat dit het begin was van een gigantisch probleem kan ik inkomen (wat ook compleet varieert, hier aantal iPhones 11 en 12 die hebben nergens last van en andere modellen en merken hebben er in mindere mate last van).

 

Wat ik wel bijzonder vind is dat je hem moest opsturen naar Reconext en vervolgens dus meer dan een maand kwijt bent, je telefoon is tegenwoordig een extra login systeem. Je kan toch niet meer een maand zonder? Geen idee als ze dat hebben gemeld aan je.

 

Geen idee als dit op kosten van Simyo was of eigen kosten.

 

Er zijn betere partijen (eigen ervaring, locatie Uden), waar het veel sneller gaat, vaak dezelfde dag nog gemaakt, of batterij vervangen even wachten daarna krijg je hem weer mee. Of als je hem hebt laten vallen, aantal uur later heb je een heel scherm erin zitten.

 

 


Reageer