Skip to main content

Ineens vanaf 15 oktober zijn op beide telefoons van de kinderen met Simyo abonnement hoog verbruik gemeten. Het is erg vreemd hoe dit ineens vanaf die datum mogelijk is. De kosten zijn nu 311,- ipv 11 euro. Ik zag ook dat dit dus erg vaak gebeurd bij Simyo. 0,15 per mb voor buiten de bundel is echt belachelijk hoog.  

Ik heb thuis juist het hoogte wifi mogelijk en zelfs de ene die niet eens de telefoon gebruikt met internet heeft vanaf die datum veel gebruikt 🤔

Bij mijn dochter passen we nu wel nog beter op dat het niet gebeurd want deze kosten zijn erg hoog.

Telefoon verbruik meting klopt niet met het verbruik van Simyo 

Ik kan een simpele tip geven: Neem dat dataplafond dat Simyo aanbied. Ja, het kost 0,50 euro per maand, maar zoals je merkt haal je dat er dubbel en dwars eruit.

In dit blog staan nog tips hoe je je dataverbruik kunt verlagen of inzicht krijgen in het verbruik van de toestellen (Android toestellen houden veelal verbruik zelfs per app bij.)

Indien een moderator coulance mogelijkheden ziet, zal hij of zij jou vragen om hem/haar een privébericht te sturen.

Hallo @Djaydjay stel als eerste het dataplafond in per telefoon, dat kost slechts 50 cent per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Dat de buitenbundelkosten 15 cent per MB zijn is je bekend, staat gewoon in de voorwaarden.

Op app-niveau kun je controleren waar de data aann verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Je kunt op iedere telefoon instellen dat deze niet naar mobiele data overgaat voor het geval de wifi er even niet is of er niet voldoende wifisignaal is.

Verder kun je instellen dat updates van de apps en van Google en WhatsApp alléén via wifi mogen gebeuren en zet verder databesparing aan binnen de mobiels.

Als je de rekening niet in 1 keer kunt betalen kun je via de bekende kanalen met Simyo contact opnemen  of de reactie van een noderator hier afwachten.

Zie onderstaande link voor de kklantenservice:

https://www.simyo.nl/klantenservice

Succes.

Ik kan een simpele tip geven: Neem dat dataplafond dat Simyo aanbied. Ja, het kost 0,50 euro per maand, maar zoals je merkt haal je dat er dubbel en dwars eruit.

In dit blog staan nog tips hoe je je dataverbruik kunt verlagen of inzicht krijgen in het verbruik van de toestellen (Android toestellen houden veelal verbruik zelfs per app bij.)

Indien een moderator coulance mogelijkheden ziet, zal hij of zij jou vragen om hem/haar een privébericht te sturen.

Ja bij mijn dochter wel gedaan maar bij mijn zoon niet omdat die veel meer internet had en er nooit overheen ging (voordat ik wist dat het bestond een dataplafond) gebeurt geen tweede keer in ieder geval. Dank je wel

Hoi @Djaydjay,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat jullie zijn geschrokken van deze kosten.

Ik zie dat @Groentjuh en @JanD  je al hebben geïnformeerd over onze voorwaarden en de mogelijkheden van een dataplafond. Het lijkt mij ook verstandig om dit in te schakelen voor jouw dochter. Zo kunnen jullie hoge kosten in de toekomst voorkomen. Als je mij even een privébericht stuurt kijk ik even met je mee of ik iets voor je kan betekenen. Uiteraard bedankt @Groentjuh en @JanD voor jullie behulpzaamheid!

Omdat je vraag is beantwoord zal ik deze topic sluiten. 

Groetjes,
Seren