Skip to main content

Het is mij inmiddels duidelijk dat Simyo mij niet gaat helpen met het oplossen van het bekende probleem met onze 5 abonnementen en 5 Iphone 11's. Ik heb mijn Iphone 11 dus opgestuurd en deze komt zonder toelichting retour.

Op mail wordt in het geheel niet gereageerd, op dit forum ook niet, op pb wordt ook niet gereageerd. Alleen via whatsapp wordt gereageerd maar die komen niet verder dan ‘er is geen issue vastgesteld dus ik kan niets voor je betekenen’.

Concreet zitten we dus nog steeds met 5 iphone's zonder bereik of zeer matig bereik.

Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Zijn er meer mensen die dat hebben gedaan? Ervaringen?

Op het KPN forum worden mensen naar de toezichthouder doorverwezen. Hier mensen die dat gedaan hebben/ ervaring mee hebben?

Hoi @Mikesss 

Het grote probleem is nu, dat KPN en Reconext het niet meer kunnen bolwerken.
Zo is er een grote achterstand bij de technische dienst van KPN (waar Simyo ook gebruik van maakt), waardoor zowel KPN als Simyo klanten langer moeten wachten op een reactie of een antwoord.

Ik ken voorbeelden van klanten die inmiddels al méér dan 3 maanden wachten op een reactie of een antwoord, en daar steeds méér kwaad en geïrriteerd door raken, omdat ze al die tijd geen gebruik kunnen maken van hun iPhone 11, 12 en SE2020.

KPN had dit vanaf het begin al gelijk anders moeten aanpakken, want er hangt nog steeds een dichte mist omtrent wat er nu precies aan de hand is?, wat de status daarvan is? en het belangrijkste wat gaan KPN/Simyo nu doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen voor haar klanten.

Omdat Apple gestopt is met de productie van de iPhone 13, worden die niet meer uitgeleverd door Apple aan de providers, dus op=op!
Waarschijnlijk is dat nu de reden waarom je jouw iPhone 11 weer hebt terug ontvangen, een tekort aan iPhone 13.

KPN/Simyo zouden over kunnen gaan op de levering van een iPhone 14, maar die is natuurlijk een stuk duurder dan de iPhone 13.

Ik denk dat KPN (en Simyo) de boemerang flink zal terug krijgen, met veel klachten, juristen (rechtsbijstand) en de Geschillencommissie Telecommunicatie tegenover zich.
Ben ook erg benieuwd hoe dit uiteindelijk gaat aflopen!!!

Dus ik adviseer je zeker om vandaag nog je rechtsbijstandverzekering in te schakelen, zodat een jurist het van je kan overnemen van jou, ook omdat die de juiste juridische weg ken om dit tot een goed einde te brengen.

Ook kun je het neerleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

 


Ik denk inderdaad dat het probleem ze te groot wordt en dat ze het niet aankunnen. Ik heb gisteren, na zelf maar weer eens bellen, te horen gekregen dat mijn probleem niet erkend wordt als iPhone 11 probleem, ondanks het feit dat ik wegval in telefoongesprekken, ik talloze keren mijn vliegtuigmodus aan en uit moet zetten en/of de melding krijg '’mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk'’. Gezien dit niet als iPhone 11 probleem erkend wordt, heb ik hen gisteren direct in gebreke gesteld en binnen 14 dagen een oplossing geëist, ander schort ik de betalingen van het abonnementsgeld op. Gezien dit immers geen iPhone 11 probleem is (volgens hen), verwacht ik een andere oplossing. De oplossing kwam niet eens een dag later (lees: een uur geleden). De einddatum van mijn contract (16 april 2026) is teruggezet naar vandaag en ik mag vrij overstappen. Ik ben gematigd tevreden met deze oplossing, het voelt eerder alsof ze niet nog meer problemen willen en daardoor de klanten die hun problemen blijven aankaarten op deze manier afschepen, liever kwijt dan rijk. Ik denk dat dit inherent is aan wat @Michel.uit.Arnhemhierboven schrijft, een tekort aan compensatie (lees: iPhone 13's).


Hoi @Mikesss 

Het grote probleem is nu, dat KPN en Reconext het niet meer kunnen bolwerken.
Zo is er een grote achterstand bij de technische dienst van KPN (waar Simyo ook gebruik van maakt), waardoor zowel KPN als Simyo klanten langer moeten wachten op een reactie of een antwoord.

Ik ken voorbeelden van klanten die inmiddels al méér dan 3 maanden wachten op een reactie of een antwoord, en daar steeds méér kwaad en geïrriteerd door raken, omdat ze al die tijd geen gebruik kunnen maken van hun iPhone 11, 12 en SE2020.

KPN had dit vanaf het begin al gelijk anders moeten aanpakken, want er hangt nog steeds een dichte mist omtrent wat er nu precies aan de hand is?, wat de status daarvan is? en het belangrijkste wat gaan KPN/Simyo nu doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen voor haar klanten.

Omdat Apple gestopt is met de productie van de iPhone 13, worden die niet meer uitgeleverd door Apple aan de providers, dus op=op!
Waarschijnlijk is dat nu de reden waarom je jouw iPhone 11 weer hebt terug ontvangen, een tekort aan iPhone 13.

KPN/Simyo zouden over kunnen gaan op de levering van een iPhone 14, maar die is natuurlijk een stuk duurder dan de iPhone 13.

Ik denk dat KPN (en Simyo) de boemerang flink zal terug krijgen, met veel klachten, juristen (rechtsbijstand) en de Geschillencommissie Telecommunicatie tegenover zich.
Ben ook erg benieuwd hoe dit uiteindelijk gaat aflopen!!!

Dus ik adviseer je zeker om vandaag nog je rechtsbijstandverzekering in te schakelen, zodat een jurist het van je kan overnemen van jou, ook omdat die de juiste juridische weg ken om dit tot een goed einde te brengen.

Ook kun je het neerleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

 

Hoi, ja ik had zelf (ook uit andere bronnen) al begrepen dat de Iphone 13 op zijn.

Maar om dan mijn telefoon zomaar terug te sturen en te gaan liegen dat er geen probleem is, is gewoon niet correct. Medewerkers van Simyo zouden zich toch ook integer moeten gedragen lijkt me.

De melding naar de rechtsbijstand heb ik een paar dagen geleden gedaan en ik hoop binnen een paar dagen reactie. Ik heb wel het gevoel dat iedereen zijn eigen gevechtje aan het doen is (en daar ook geen steek mee verder komt) en hoop eigenlijk dat er vanuit rechtsbijstand of Radar oid iets collectiefs opgezet gaat worden.

De geschillencommissie is helaas geen optie ben ik achter. Ze geven aan dat Simyo niet aangesloten is, dat zegt eigenlijk ook al genoeg.


@Mikesss Dat is ironisch, Simyo verwijst zelf op hun site dat je naar de Geschillencommissie moet wanneer je er niet uit komt met hen.. Artikel 17 van hun algemene voorwaarden zegt dat ook.


Ik denk inderdaad dat het probleem ze te groot wordt en dat ze het niet aankunnen. Ik heb gisteren, na zelf maar weer eens bellen, te horen gekregen dat mijn probleem niet erkend wordt als iPhone 11 probleem, ondanks het feit dat ik wegval in telefoongesprekken, ik talloze keren mijn vliegtuigmodus aan en uit moet zetten en/of de melding krijg '’mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk'’. Gezien dit niet als iPhone 11 probleem erkend wordt, heb ik hen gisteren direct in gebreke gesteld en binnen 14 dagen een oplossing geëist, ander schort ik de betalingen van het abonnementsgeld op. Gezien dit immers geen iPhone 11 probleem is (volgens hen), verwacht ik een andere oplossing. De oplossing kwam niet eens een dag later (lees: een uur geleden). De einddatum van mijn contract (16 april 2026) is teruggezet naar vandaag en ik mag vrij overstappen. Ik ben gematigd tevreden met deze oplossing, het voelt eerder alsof ze niet nog meer problemen willen en daardoor de klanten die hun problemen blijven aankaarten op deze manier afschepen, liever kwijt dan rijk. Ik denk dat dit inherent is aan wat @Michel.uit.Arnhemhierboven schrijft, een tekort aan compensatie (lees: iPhone 13's).

Oke dan ben je iig al verder dan ik ben, mij houden ze aan mijn contact. 

Ik heb gister via whatsapp contact gehad en ze geven inderdaad aan dat er geen probleem is. ‘dus kunnen we u niet verder helpen'.  Ik heb ze gewezen op de mail die ik van ze heb gehad en dat het toch ook wel in de krant staat maar dat speelt geen rol volgens hen.

Waarom ik dan mijn telefoon moest opsturen als er geen probleem zou zijn wisten ze ook geen antwoord op.

Uiteindelijk hebben ze mijn vraag doorgestuurd naar een andere afdeling. Maar bij Simyo betekent dat in de prullenbak gooien dus daar ga ik ook niets meer van horen.

Wat mij echt irriteert is dat medewerkers zo maar liegen, ontkennen en negeren en dat zou toch niet moeten kunnen, wat het probleem dan ook is.


@Mikesss Dat is ironisch, Simyo verwijst zelf op hun site dat je naar de Geschillencommissie moet wanneer je er niet uit komt met hen.. Artikel 17 van hun algemene voorwaarden zegt dat ook.

Ja idd. Ik heb ze gebeld (ik ben waarschijnlijk niet de enige) en ze verwijzen naar een lijst met aangesloten bedrijven en daar kan ik ze inderdaad niet op terugvinden.

 

https://www.degeschillencommissie.nl/wp-content/uploads/TEC-Registranten-ledenlijst.pdf


Ik denk inderdaad dat het probleem ze te groot wordt en dat ze het niet aankunnen. Ik heb gisteren, na zelf maar weer eens bellen, te horen gekregen dat mijn probleem niet erkend wordt als iPhone 11 probleem, ondanks het feit dat ik wegval in telefoongesprekken, ik talloze keren mijn vliegtuigmodus aan en uit moet zetten en/of de melding krijg '’mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk'’. Gezien dit niet als iPhone 11 probleem erkend wordt, heb ik hen gisteren direct in gebreke gesteld en binnen 14 dagen een oplossing geëist, ander schort ik de betalingen van het abonnementsgeld op. Gezien dit immers geen iPhone 11 probleem is (volgens hen), verwacht ik een andere oplossing. De oplossing kwam niet eens een dag later (lees: een uur geleden). De einddatum van mijn contract (16 april 2026) is teruggezet naar vandaag en ik mag vrij overstappen. Ik ben gematigd tevreden met deze oplossing, het voelt eerder alsof ze niet nog meer problemen willen en daardoor de klanten die hun problemen blijven aankaarten op deze manier afschepen, liever kwijt dan rijk. Ik denk dat dit inherent is aan wat @Michel.uit.Arnhemhierboven schrijft, een tekort aan compensatie (lees: iPhone 13's).

@TomG hoe heb je hen in gebreke gesteld (via welk kanaal)?


@Mikesss ik zie nu dat hun algemene voorwaarden de algemene voorwaarden van KPN B.V. zijn (in een Simyo-jasje). Als, ik dacht 100%, dochter van KPN zal je denk ik KPN moeten dagen. Die staan wel op de lijst.

Ik heb hen via WhatsApp in gebreke gesteld (zwart op wit).


Ik heb zelf even geschakeld met de rechtsbijstand. Daar lopen (logisch) meer trajecten tegen Simyo. Waar ze wel tegen aan lopen is dezelfde arrogante houding van Simyo als hier op het forum: ze reageren gewoon nergens op.

Maar een ingebrekestelling is juridisch wel nodig dus die is er gelijk uitgegaan vandaag.


Goed dat je dat hebt gedaan, '’gelukkig'’ ben ik zelf jurist, hetzij niet zo ervaren in het consumentenrecht, maar een ingebrekestelling is eigenlijk in vrijwel alle kwesties van wanprestatie een eerste stap.


Ja, aan de ene kant had ik dat misschien eerder moeten doen. Aan de andere kant probeer ik het altijd maar via de 'normale’ kanalen op te lossen voor ik een klacht oid indien.

Echter heb ik bij de whatsapp account het beeld dat daar een hoop stagiaires zitten die wat standaardzinnetjes mogen knippen/ plakken maar verder vooral de opdracht hebben om klanten af te houden. 

Daar ben ik nu wel klaar mee.

Dus ik hoop dat ik hiermee doordring tot de ‘echte’ afdeling. En zo niet, dan moeten ze het bij de rechtsbijstand verder maar oppakken.


Ik snap je helemaal hoor, ondanks dat ik het enorm frustrerend vond dat ik niet op de hoogte werd gehouden, had ik toch nog enigszins vertrouwen in een goede afloop en probeerde ik gewoon op een normale manier deze klacht afgehandeld te krijgen. Nu dat niet mogelijk blijkt zag ik geen andere optie dan in gebreke te stellen. Stom genoeg kwam dat blijkbaar wel serieus genoeg over en was er binnen afzienbare tijd een oplossing, waarschijnlijk omdat ze een dergelijk bericht simpelweg niet kunnen negeren/afhandelen met de zinsnede '’nog even geduld alsjeblieft'’.

Ik help het je in ieder geval hopen.


Ik denk dat het ook wel helpt als we massaal de top van KPN gaan mailen met onze problemen. Even een korte Google search en je hebt een aantal e-mail adressen van de leidinggevende te pakken incl de CEO, zullen ze niet blij mee zijn en misschien komen ze dan in beweging. 


Ik heb inmiddels een reactie van fleurtje die het ook leuk vind om een smiley in haar naam te verwerken (komt lekker serieus over): het is niet mogelijk.

De rechtbijstand moet het verder maar oppakken, hopelijk hebben die meer mogelijkheden.

De top van KPN zal het net zoveel interesseren als de mensen van Simyo hier op het forum en achter de whatsapp: helemaal niks.


Hoi, ja ik had zelf (ook uit andere bronnen) al begrepen dat de Iphone 13 op zijn.

Maar om dan mijn telefoon zomaar terug te sturen en te gaan liegen dat er geen probleem is, is gewoon niet correct. Medewerkers van Simyo zouden zich toch ook integer moeten gedragen lijkt me.

De melding naar de rechtsbijstand heb ik een paar dagen geleden gedaan en ik hoop binnen een paar dagen reactie. Ik heb wel het gevoel dat iedereen zijn eigen gevechtje aan het doen is (en daar ook geen steek mee verder komt) en hoop eigenlijk dat er vanuit rechtsbijstand of Radar oid iets collectiefs opgezet gaat worden.

De geschillencommissie is helaas geen optie ben ik achter. Ze geven aan dat Simyo niet aangesloten is, dat zegt eigenlijk ook al genoeg.

 

Hoi @Mikesss 

Klopt bij! Al blijf ik het wel raar en vreemd vinden dat de iPhone 13 nog wel op voorraad is bij zowel KPN en Simyo, want Reconext is een reparateur en levert zelf geen smartphones.
Het kan natuurlijk zijn dat Reconext een vaste hoeveelheid iPhone 13 heeft ontvangen vanuit het magazijn van KPN, voor de omruil actie voor de getroffen klanten van KPN en Simyo, en nu door deze voorraad heen is.

KPN en Simyo willen ook nog een voorraad over houden voor nieuwe klanten, maar dat is een aanname mijnerzijds.

Simyo zit wel degelijk bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, dat staat ook keurig op de website van Simyo zelf:

Kom je er niet uit met Simyo?

 

Als je vindt dat je er niet uitkomt met ons, staat de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten voor je klaar.

Voordat je naar de Geschillencommissie stapt, dien je echter eerst je klacht bij ons in.
Alleen dan kan de Geschillencommissie je klacht behandelen.
Voor meer informatie kun je hier terecht:
 de Geschillencommissie en ODR.
 

Dus wie jouw heeft wijsgemaakt dat Simyo niet aangesloten zou zijn, heeft jouw verkeerd voorgelicht.
Het kan natuurlijk zijn dat het bij de Geschillencommissie onder KPN valt, omdat Simyo een dochteronderneming is van KPN B.V.

Wel goed en verstandig dat je inmiddels je rechtsbijstand hebt ingeschakeld, de juristen van jouw rechtsbijstand weten echt wel de weg die ze hierin het beste kunnen bewandelen.
Het is nu even afwachten.

 


@Mikesss Dat is ironisch, Simyo verwijst zelf op hun site dat je naar de Geschillencommissie moet wanneer je er niet uit komt met hen.. Artikel 17 van hun algemene voorwaarden zegt dat ook.

Hoi @TomG 

Klopt! Simyo is gewoon aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Alleen kan het zo zijn, dat Simyo bij de Geschillencommissie onder KPN B.V. valt, ook omdat het een 100% dochteronderneming van KPN B.V. is.


Ja ik heb het toch van de geschillencommissie zelf telefonisch. Nou ben ik er echt van overtuigd dat Simyo medewerkers wordt geïnstrueerd om klanten voor de gek te houden maar dat ze in de geschillencommissie zijn geïnfiltreerd vind ik moeilijk te geloven.

Nou blijft Simyo wel een zelfstandig bedrijf natuurlijk ook al horen ze bij KPN. Maar ik zal de geschillencommissie morgen nog eens bellen. Ook aan Simyo heb ik inmiddels 3x gevraagd of ze aangesloten zijn bij de geschillencommissie maar daar geven ze gewoon geen antwoord op. Ik zal dat ook wel aan de geschillencommissie melden want dat is natuurlijk niet zo sjiek.

Simyo heeft me ook eerder wijs gemaakt dat ze absoluut niets te maken hebben met KPN vwb reparatie maar dat is ook echt onzin. Als je op de reparatievoorwaarden klikt kom je zelfs bij KPN uit.

@Michel.uit.Arnhem het viel me inderdaad ook op dat je via Simyo gewoon nog een nieuwe Iphone 13 kan bestellen. Het is mij nog altijd een raadsel wat Rexonext nou precies met mijn telefoon had moeten doen (mij is verteld dat ze hem gewoon om zouden wisselen). Er valt in ieder geval niets te repareren want hij deed het voor mei gewoon goed. En het lijkt mij toch ook sterk dat in mei ineens alle Iphone 11's die een KPN/ Simyo abonnement kapot zijn gegaan en gerepareerd moeten worden. Ik had het idee dat het probleem in het KPN netwerk zat.

Maar dat is nu dus precies de spagaat waar ik in zit. Simyo zegt: jouw telefoon is niet kapot dus we kunnen hem niet repareren. Waarom ik zeg: ja maar ik moest hem van jullie opsturen, ik heb dat niet vrijwillig gedaan. Waarop het antwoord dan is: we kunnen niets voor je doen.


Hoi @Mikesss,

Enorm vervelend dat je hele gezin last heeft van dit probleem. En zeker als je naast dat jouw telefoons geen goed bereik hebben, je ook nog de pech hebt dat jouw toestelwissel is misgegaan. Onze excuses voor deze situatie. 

We hebben helaas nog geen duidelijkheid wat er mis is gegaan. We hebben overlegd met Reconext en om dit intern verder te onderzoeken hebben wij het verzendbewijs nodig. Zou je deze kunnen mailen naar webcare@simyo? Ons Webcare team zal dit dan verder in behandeling nemen en contact met je opnemen. 

Je mag natuurlijk altijd contact opnemen met jouw rechtsbijstandverzekering, maar ook als je dat niet doet willen we dit graag zo goed mogelijk voor je oplossen. Zoals hier al een paar keer is gezegd door andere forumleden is Simyo wel degelijk bij de Geschillencommisie aangesloten. Zie ook https://www.simyo.nl/klantenservice/klacht en artikel 17 van de algemene voorwaarden voor meer info hierover zoals @TomG al aangeeft. Simyo is geen eigen B.V., maar onderdeel van KPN B.V., en zo staan we dan ook op de lijst.

Nogmaals onze welgemeende excuses voor dit ongemak. 

Groetjes,
Seren


Nou blijft Simyo wel een zelfstandig bedrijf natuurlijk ook al horen ze bij KPN. Maar ik zal de geschillencommissie morgen nog eens bellen. Ook aan Simyo heb ik inmiddels 3x gevraagd of ze aangesloten zijn bij de geschillencommissie maar daar geven ze gewoon geen antwoord op. Ik zal dat ook wel aan de geschillencommissie melden want dat is natuurlijk niet zo sjiek.

Zoek Simyo eens op in bijvoorbeeld het KVK. Dan zul je echt alleen tegenkomen dat Simyo een handelsnaam/merknaam van KPN B.V. is. Ook op de Over Simyo pagina zal je tegenkomen dat Simyo echt KPN B.V. is. "Simyo valt onder KPN B.V., ingeschreven in het Handelsregister onder nummer: 27124701.” en geen eigen B.V. is.

iPhone 11, 12 en SE2020.

Ik wist niet eens dat KPN problemen had met de SE2020. *klopt af* Mijn werktoestel lijkt het prima te doen. Die iPhone had overigens zo ongeveer aan een kabeltje kunnen zitten, want die is als ie niet aan mijn oor zit altijd al op dezelfde plek.


Hoi @Mikesss,

Enorm vervelend dat je hele gezin last heeft van dit probleem. En zeker als je naast dat jouw telefoons geen goed bereik hebben, je ook nog de pech hebt dat jouw toestelwissel is misgegaan. Onze excuses voor deze situatie. 


Groetjes,
Seren

 

Ja, en wat is nu jullie oplossing dan? Nu moet ik voor de flauwekul een verzendbewijs opsturen? Ik heb dat overigens net gedaan om jullie geen kans te geven om te zeggen, net als jouw collega deed, dat ik niet mee wil werken aan een oplossing.

Waarom lossen jullie het niet gelijk op in plaats van het maar te blijven rekken?

Vorige week woensdag (ja ik bel en app elke dag tot het is opgelost) is me ook per app aangegeven dat ‘de afdeling’ er naar gaat kijken==> leugen, niets meer gehoord

Vandaag wordt me telefonisch weer aangegeven dat ‘de afdeling’ er naar gaat kijken==> leugen, niets meer gehoord

Nu stuur ik weer mijn verzendbewijs op voor het ‘webcare’ team==> zal ook weer wel een leugen zijn.

Jullie willen het zo goed mogelijk oplossen zeg je @Seren , los het dan vandaag op door die toestelwissel in gang te zetten in plaats van aan de gang te blijven met deze flauwekul. Wat een ontzettende onzin, er gaat van alles fout dus en jullie oplossing is om eerst eens op het gemak onderzoek te gaan doen en mij met de problemen te laten zitten.

Terwijl jullie gewoon telefonisch de toezegging hebben gedaan op 11-september (!!!) dat het “Iphone 11'’ probleem is geconstateerd bij ons en dat mijn Iphones gewisseld gaan worden. Ik heb dat zelfs nog nadrukkelijk op het instuurformulier vermeld maar het boeit jullie allemaal niks. We zijn weer een maand verder, ik zit nog steeds met de problemen en waarschijnlijk ga je over een paar weken weer een reactie geven met ‘oprechte’ excuses.

Gewoon schandalig.

Wat maakt het uit wat er mis is gegaan met de toestelwissel? Zoek dat lekker zelf uit en laat ons niet met de problemen zitten.


 

We hebben helaas nog geen duidelijkheid wat er mis is gegaan. We hebben overlegd met Reconext en om dit intern verder te onderzoeken hebben wij het verzendbewijs nodig. Zou je deze kunnen mailen naar webcare@simyo? Ons Webcare team zal dit dan verder in behandeling nemen en contact met je opnemen. 


Seren

Ik zit dus te denken, wat moeten ze met mijn verzendbewijs? Want dat mijn telefoon bij Reconext is aangekomen valt niet te ontkennen door Simyo, ze hebben hem immers ook weer teruggestuurd.

Maar nu snap ik hem, normaal gesproken gooi ik dat bewijsje (zoals zoveel mensen denk ik) weg als ik zie dat mijn pakket is aangekomen. En dan hadden jullie nu natuurlijk mooi kunnen zeggen: “nee zonder dat verzendbewijs kunnen we je echt niet helpen”.

Helaas voor jullie heb ik dat verzendbewijsje bewaard.

Ben wel benieuwd met wat voor andere flauwekul jullie nu weer aankomen. Maar dat zal ik over een paar weken wel zien.


Ik vraag naar ervaringen met rechtsbijstand en een Simyo medewerker vind dat mijn vraag beantwoord is door me te verwijzen naar een of andere webcare afdeling waarvan ik weet dat die toch nooit reageren.

Even voor de duidelijkheid: voor mij is de vraag helemaal niet beantwoord, ik heb dat zelf niet aangeklikt.

Ik wil vooral niet de indruk wekken dat ik me geholpen voel door Simyo want dat is absoluut niet zo.


Een update. Niet vanuit Simyo uiteraard maar vanuit de rechtsbijstandverzekering.

Daar heb ik nu voor het eerst contact mee gehad na het aanmelden van de zaak. Er zijn meerdere gedupeerden van Simyo en KPN die zich hebben gemeld. Ze gaan nu kijken hoe ze het het beste kunnen oppakken want uiteraard zijn alle zaken precies hetzelfde.

Ze adviseerden wel om een ingebrekestelling te sturen en vooral aangetekend. Daarmee passeer je blijkbaar de klantenserviceafdeling. 

Binnen 1 week hoor ik meer en hopelijk komen zij er wel doorheen bij Simyo. 


 

We hebben helaas nog geen duidelijkheid wat er mis is gegaan. We hebben overlegd met Reconext en om dit intern verder te onderzoeken hebben wij het verzendbewijs nodig. Zou je deze kunnen mailen naar webcare@simyo? Ons Webcare team zal dit dan verder in behandeling nemen en contact met je opnemen. 


Seren

Ik zit dus te denken, wat moeten ze met mijn verzendbewijs? Want dat mijn telefoon bij Reconext is aangekomen valt niet te ontkennen door Simyo, ze hebben hem immers ook weer teruggestuurd.

Maar nu snap ik hem, normaal gesproken gooi ik dat bewijsje (zoals zoveel mensen denk ik) weg als ik zie dat mijn pakket is aangekomen. En dan hadden jullie nu natuurlijk mooi kunnen zeggen: “nee zonder dat verzendbewijs kunnen we je echt niet helpen”.

Helaas voor jullie heb ik dat verzendbewijsje bewaard.

Ben wel benieuwd met wat voor andere flauwekul jullie nu weer aankomen. Maar dat zal ik over een paar weken wel zien.

Ik had helaas wederom gelijk. Ik wordt gewoon nog steeds voor de gek gehouden.

Het webcareteam heeft blijkbaar meer dan een week naar mijn verzendbewijs zitten kijken. Nu willen ze het IMEI nummer hebben. Waarom heb ik dan het verzendbewijs opgestuurd???

Het zal wel weer een tijdje stil blijven en dan gok ik dat ze weer wat anders gaan opvragen. Kleur van de telefoon of zo.

 


 Waarom heb ik dan het verzendbewijs opgestuurd???

Hallo @Mikesss als in het verzendbewijs tevens het IMEI-nummer staat, lijkt het inderdaad een overbodige vraag.

Stond het IMEI-nummer er niet in, dan alsnog dat nummer even doorgeven voor een vlotte(re) afwikkeling van je zaak.

Succes.

 


Reageer