Mijn hotspot op iPhone se werkt niet meer en heeft het vroeger wel gedaan. Ik probeer te koppelen met een laptop. Ik heb stappenplan van Apple gevolgd en werkte niet.
Het lukt wel de laptop te koppelen met de iPhone van mijn vrouw die een Vodafone abonnement heeft. Ik heb sterk de indruk dat probleem bij de provider ligt (Simyo dus). Gaarne jullie visie hierop . Ik overweeg over te stappen
Hoi
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor jullie is. Onze excuses dat jullie dit zo moeten ervaren.
We zien de laatste tijd vaker klanten met een iPhone SE 2020 voorbij komen die problemen ervaren met het netwerk of het verbinden daarvan. Zo ook kunnen er problemen ontstaan met de hotspot. Helaas hebben wij hier op dit moment geen oplossing voor. Op dit moment wordt het probleem onderzocht maar kan ik niet met zekerheid zeggen of dit op korte termijn zal zijn verholpen. Wel wil ik graag even kijken of we jullie wellicht op een andere manier tegemoet kunnen komen door het ongemak dat jullie hebben ervaren de afgelopen tijd.
Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met de 06-nummers en bijbehorende persoonlijke gegevens?
Groetjes,
Amy
Dag Amy,
bedankt voor het bericht. Even ter aanvulling: deze zomer reisden wij buiten de EU en hadden we een e-sim van een buitenlandse telefoonmaatschappij van buiten de EU. Met deze e-sim werkte de hotspot prima. Met die e-sim hadden we bovendien 5G, maar hier in Nederland niet. De kans dat de problemen aan ons type toestel liggen, lijkt ons daarom nihil.
Vriendelijke groet.
Misschien een oplossing?
Ik had vandaag hetzelfde probleem. Vorige week probleemloos verbinden van laptop met gsm via hotspot; nu niet meer. In mijn iphoneX bij hotspot instellingen “maximaliseer comptabiliteit” aangevinkt en voila… ik had weer internet op de laptop.
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn iPhone 11. Zowel op telefoon als iPad staan de schakeltjes, maar er wordt geen website geladen! Via de telefoon van mijn vrouw, iPhone 12 geeft de hotspot geen enkel probleem. Wanneer wordt dit probleem nu eens opgelost, ik vind hier niks over?
Het is triest om te lezen dat het probleem nog steeds niet opgelost is. Een maand geleden was ik in Suriname met een locale simkaart. Daar kon ik prima met hotspot aan de slag. Terug in Nederland lukt dat niet meer met het Simyo netwerk. Voor de duidelijkheid : ik kan wel een goede verbinding maken met een ipad maar niet met een windows laptop. ik kan met zekerheid zeggen dat het niet aan de laptop ligt maar aan Simyo.
Ik gebruik de E-sim van Simyo.
Is het de bedoeling dat we overstappen naar een andere provider omdat simyo hun belofte niet kan nakomen?
Gr Eric
ps waarschijnlijk is het alleen de combinatie Simyo met Iphone
Hoi
Bedankt voor je bericht. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik jouw telefoonnummer op de issue lijst plaatsen. Er wordt dan contact met je opgenomen per e-mail.
Hoi
Groetjes,
Amy
Ik heb al een poosje hetzelfde probleem (met een iPhone7). Is er al een oplossing?
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat ook jij problemen hebt met de hotspot! Helaas is er op dit moment nog geen oplossing. Wel is dit probleem in onderzoek bij onze Netwerk Specialist. Zodra ik hier meer over hoor zal ik dat met je delen. Onze excuses voor het ongemak.
Groetjes,
Amy
Helaas moet ik meedelen dat de hotspot sinds enige weken niet meer werkt . Het vervangen van de simkaart heeft even geholpen .Dit is echt heel teleurstellend. Gezien het feit dat er nog steeds meldingen over binnen komen lijkt het er op dat symio dit probleem niet onder de knie gaat krijgen. Heel merkwaardig voor een toonaangevend telecom bedrijf. Je zou bijna denken dat de hotspots bewust worden afgeknepen.
Vertel me dat het niet zo is en laat het werken anders wordt het tijd voor een andere provider.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Het spijt me dat je hierdoor ongemak ervaart. Onze oprechte excuses hiervoor.
Zoals in mijn vorige bericht van gisteren aangegeven is er helaas nog geen oplossing voor dit probleem. Wel zou je tijdelijk de APN instellingen kunnen aanpassen als volgt:
Verbindingsnaam: Simyo Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)
Proxy: (leeg)
Poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Authenticatie type: PAP
APN type: default (of internet)
Groetjes,
Amy
Hi Amy,
Laten we met het goede nieuws beginnen, het werkt weer. Ik zie alleen Apn In het menu mobiele instellingen. Ik zie echter veel minder instel mogelijkheden als dat jij aangeeft. Ik heb het nu als volgt ingesteld zie bijgaand plaatje . Het Is een iPhone X met iOS 16.7.10
Ja, hier ook. Net als maro-alk, ingesteld, ook hier lijkt het nu weer te werken!
Hi
Bedankt voor de update. Fijn om te horen dat het nu allemaal weer werkt bij jullie!
Hoi
Bedankt voor je bericht. Het spijt me dat je hierdoor ongemak ervaart. Onze oprechte excuses hiervoor.
Zoals in mijn vorige bericht van gisteren aangegeven is er helaas nog geen oplossing voor dit probleem. Wel zou je tijdelijk de APN instellingen kunnen aanpassen als volgt:
Verbindingsnaam: Simyo Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)
Proxy: (leeg)
Poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Authenticatie type: PAP
APN type: default (of internet)
Groetjes,
Amy
Deze APN instellingen zijn voor Android toestellen, bij een iPhone heb je inderdaad minder instelmogelijkheden.
Groetjes,
Roeqajja
Ik ben sinds kort overgegaan naar simyo en heb een iphone 16 pro max. Mijn tesla pakt helaas de hotspot niet van simyo. Ik heb ook nog een 2e nummer in mijn telefoon en dat is odido en die pakt mijn tesla wel gewoon.
De APN portalmmm.nl heeft geen zin. Ik heb via whatsapp contact met jullie gehad en daar is mijn esim gerest en dat maakt ook nog steeds niks uit. Wat kan er nog meer gedaan worden?
Ben het meteen gaan controleren. Bij mij werkt het nog.
Dank Maro heb jij ook een Tesla? Ik heb namelijk met Simyo dat de Tesla geen ip kan krijgen en met Odido wel
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je niet kan verbinden met de hotspot in je Tesla!
Ik heb dit meteen intern voor je nagevraagd en de volgende tips kreeg ik toegestuurd die je kan doornemen om de hotspot wellicht weer aan de praat te krijgen in de Tesla:
1. Controleer de instellingen van je hotspot:
Zorg ervoor dat je hotspot goed is ingesteld op je telefoon of apparaat. Controleer of de naam van het netwerk (SSID) zichtbaar is en of het wachtwoord correct is.
Controleer of je 2.4 GHz Wi-Fi gebruikt, aangezien Tesla's vaak moeite hebben met verbinding maken met 5 GHz netwerken. Als je hotspot beide frequenties ondersteunt, zorg er dan voor dat je 2.4 GHz hebt geselecteerd.
2. Herstart de Tesla en je telefoon:
Herstart zowel je Tesla als het apparaat dat je hotspot aanbiedt. Dit kan helpen om eventuele tijdelijke verbindingsproblemen te verhelpen.
3. Verander het wachtwoord van je hotspot:
Soms kunnen bepaalde tekens in het wachtwoord problemen veroorzaken. Probeer een eenvoudig wachtwoord (zonder speciale tekens) en verbind opnieuw.
4. Controleer de mobiele dataverbinding:
Zorg ervoor dat je mobiele dataverbinding actief is en goed werkt. Als je een zwak signaal hebt, kan de hotspot mogelijk niet goed functioneren.
5. Wacht op een software-update:
Het kan zijn dat je Tesla of je telefoon een software-update nodig heeft om de hotspotfunctionaliteit te verbeteren. Controleer of er updates beschikbaar zijn voor beide apparaten.
6. Verbind handmatig:
Probeer handmatig de naam van je hotspot (SSID) in te voeren in de Tesla via het Wi-Fi-menu en voer het wachtwoord in.
7. Controleer het aantal verbonden apparaten:
Sommige telefoons of routers kunnen een limiet hebben aan het aantal apparaten dat verbinding kan maken met de hotspot. Zorg ervoor dat je geen andere apparaten hebt verbonden die de verbinding met de Tesla verstoren.
8. Controleer op interferentie:
Als je in een drukke omgeving bent met veel Wi-Fi-netwerken, kan dit de verbinding beïnvloeden. Probeer je hotspot in een minder druk gebied te gebruiken of wijzig het kanaal van je hotspot als je dat kunt.
Als je na deze stappen nog steeds problemen hebt dan hoor ik het graag. Ook is het aan te raden om even contact op te nemen met Tesla zodat we alle opties kunnen uitsluiten.
Groetjes,
Amy
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.