Mijn hotspot op iPhone se werkt niet meer en heeft het vroeger wel gedaan. Ik probeer te koppelen met een laptop. Ik heb stappenplan van Apple gevolgd en werkte niet.
Het lukt wel de laptop te koppelen met de iPhone van mijn vrouw die een Vodafone abonnement heeft. Ik heb sterk de indruk dat probleem bij de provider ligt (Simyo dus). Gaarne jullie visie hierop . Ik overweeg over te stappen
Hoi
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor jullie is. Onze excuses dat jullie dit zo moeten ervaren.
We zien de laatste tijd vaker klanten met een iPhone SE 2020 voorbij komen die problemen ervaren met het netwerk of het verbinden daarvan. Zo ook kunnen er problemen ontstaan met de hotspot. Helaas hebben wij hier op dit moment geen oplossing voor. Op dit moment wordt het probleem onderzocht maar kan ik niet met zekerheid zeggen of dit op korte termijn zal zijn verholpen. Wel wil ik graag even kijken of we jullie wellicht op een andere manier tegemoet kunnen komen door het ongemak dat jullie hebben ervaren de afgelopen tijd.
Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met de 06-nummers en bijbehorende persoonlijke gegevens?
Groetjes,
Amy
Dag Amy,
bedankt voor het bericht. Even ter aanvulling: deze zomer reisden wij buiten de EU en hadden we een e-sim van een buitenlandse telefoonmaatschappij van buiten de EU. Met deze e-sim werkte de hotspot prima. Met die e-sim hadden we bovendien 5G, maar hier in Nederland niet. De kans dat de problemen aan ons type toestel liggen, lijkt ons daarom nihil.
Vriendelijke groet.
Misschien een oplossing?
Ik had vandaag hetzelfde probleem. Vorige week probleemloos verbinden van laptop met gsm via hotspot; nu niet meer. In mijn iphoneX bij hotspot instellingen “maximaliseer comptabiliteit” aangevinkt en voila… ik had weer internet op de laptop.
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn iPhone 11. Zowel op telefoon als iPad staan de schakeltjes, maar er wordt geen website geladen! Via de telefoon van mijn vrouw, iPhone 12 geeft de hotspot geen enkel probleem. Wanneer wordt dit probleem nu eens opgelost, ik vind hier niks over?
Het is triest om te lezen dat het probleem nog steeds niet opgelost is. Een maand geleden was ik in Suriname met een locale simkaart. Daar kon ik prima met hotspot aan de slag. Terug in Nederland lukt dat niet meer met het Simyo netwerk. Voor de duidelijkheid : ik kan wel een goede verbinding maken met een ipad maar niet met een windows laptop. ik kan met zekerheid zeggen dat het niet aan de laptop ligt maar aan Simyo.
Ik gebruik de E-sim van Simyo.
Is het de bedoeling dat we overstappen naar een andere provider omdat simyo hun belofte niet kan nakomen?
Gr Eric
ps waarschijnlijk is het alleen de combinatie Simyo met Iphone
Hoi
Bedankt voor je bericht. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik jouw telefoonnummer op de issue lijst plaatsen. Er wordt dan contact met je opgenomen per e-mail.
Hoi
Groetjes,
Amy
Ik heb al een poosje hetzelfde probleem (met een iPhone7). Is er al een oplossing?
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat ook jij problemen hebt met de hotspot! Helaas is er op dit moment nog geen oplossing. Wel is dit probleem in onderzoek bij onze Netwerk Specialist. Zodra ik hier meer over hoor zal ik dat met je delen. Onze excuses voor het ongemak.
Groetjes,
Amy
Helaas moet ik meedelen dat de hotspot sinds enige weken niet meer werkt . Het vervangen van de simkaart heeft even geholpen .Dit is echt heel teleurstellend. Gezien het feit dat er nog steeds meldingen over binnen komen lijkt het er op dat symio dit probleem niet onder de knie gaat krijgen. Heel merkwaardig voor een toonaangevend telecom bedrijf. Je zou bijna denken dat de hotspots bewust worden afgeknepen.
Vertel me dat het niet zo is en laat het werken anders wordt het tijd voor een andere provider.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Het spijt me dat je hierdoor ongemak ervaart. Onze oprechte excuses hiervoor.
Zoals in mijn vorige bericht van gisteren aangegeven is er helaas nog geen oplossing voor dit probleem. Wel zou je tijdelijk de APN instellingen kunnen aanpassen als volgt:
Verbindingsnaam: Simyo Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)
Proxy: (leeg)
Poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Authenticatie type: PAP
APN type: default (of internet)
Groetjes,
Amy
Hi Amy,
Laten we met het goede nieuws beginnen, het werkt weer. Ik zie alleen Apn In het menu mobiele instellingen. Ik zie echter veel minder instel mogelijkheden als dat jij aangeeft. Ik heb het nu als volgt ingesteld zie bijgaand plaatje . Het Is een iPhone X met iOS 16.7.10
Ja, hier ook. Net als maro-alk, ingesteld, ook hier lijkt het nu weer te werken!
Hi
Bedankt voor de update. Fijn om te horen dat het nu allemaal weer werkt bij jullie!
Hoi
Bedankt voor je bericht. Het spijt me dat je hierdoor ongemak ervaart. Onze oprechte excuses hiervoor.
Zoals in mijn vorige bericht van gisteren aangegeven is er helaas nog geen oplossing voor dit probleem. Wel zou je tijdelijk de APN instellingen kunnen aanpassen als volgt:
Verbindingsnaam: Simyo Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)
Proxy: (leeg)
Poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Authenticatie type: PAP
APN type: default (of internet)
Groetjes,
Amy
Deze APN instellingen zijn voor Android toestellen, bij een iPhone heb je inderdaad minder instelmogelijkheden.
Groetjes,
Roeqajja
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.