.

Beantwoord

Handmatig overgemaakt na mislukte incasso, maar week later alsnog open factuur?

  • 6 April 2024
  • 1 reactie
  • 15 Bekeken

Hallo,

Ik heb recentelijk m’n eerste Simyo factuur gekregen maar door internetbankier instellingen was de incasso mislukt (meteen gecorrigeerd en Simyo toegevoegd aan toegestane incasso’s) en heb ik het bedrag inclusief aansluitkosten “gewoon handmatig” overgemaakt naar het Simyo bankrekeningnummer onder vermelding van zowel telefoonnummer en het factuurnummer wat in de mislukte incasso stond, denkende dat ik het zo kon betalen.

Echter ontvang ik een week later alsnog een betalingsherinnering die stelt dat de factuur nog open staat en ik binnen 14 dagen moet betalen, of anders 5 euro extra administratiekosten etc.

 

Mijn vraag is moet ik nu dubbel betalen via MijnSimyo site of app, en dan vervolgens met m’n bank gaan bellen om de handmatige betaling die kennelijk niets uit heeft gehaald terug te laten storten, of kan ik er veilig van uit gaan dat het systeem bij Simyo mijn handmatige betaling nog gaat registreren voor die 14 dagen op zijn? Ik zou zeggen dat een instant SEPA/iDeal storting van mij allang aangekomen moet zijn na een week+, maar omdat bellen met mijn bank makkelijk een uur+ kan duren voor je iemand aan de lijn hebt..

Het betreft factuur # 80047829

icon

Beste antwoord door Roeqajja 8 April 2024, 12:13

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @808seq,

Bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag mee verder!

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens (adres, geboortedatum en e-mailadres)?

Ik hoor dan ook graag van je wanneer je de betaling handmatig hebt betaald en welk rekeningnummer je hebt gebruikt. Wij zoeken de betaling dan op en als wij deze hebben gevonden dan corrigeren wij in ons systeem dat je de factuur betaald hebt. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer