.

Beantwoord

Buiten bundel hoge kosten?

  • 17 April 2024
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

Ik heb een nummeraanvraag gedaan begin april, en op 25 april zal mijn nummer overgezet worden. Er stond in mijn Simyo app dat mijn eSim klaar was voor gebruik, en ik dacht daarom dat ik mijn 15GB data kon gebruiken. Dat was niet zo, en dus nu heb ik ineens hoge kosten van €100 euro. Ik had geen sms’je ontvangen, waarschijnlijk omdat het telefoonnummer niet beschikbaar is, maar ik had ook geen email ontvangen of iets dergelijks die mij waarschuwde over mijn gebruik van data. Het werd ook al niet geblokkeerd of gewaarschuwd dat ik nog geen data kon gebruiken.
 

Kan ik van de kosten afkomen of een coulance krijgen?

icon

Beste antwoord door Seren 17 April 2024, 16:05

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @jinliyu,

Bedankt voor je bericht. Oei, dat is inderdaad niet lekker binnenkomen. Ik heb even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie dat je op 25 maart een e-mail van ons hebt ontvangen over jouw nummerbehoud. Hierin hebben wij geïnformeerd dat jouw nummer op 25-4-2024 overgezet zou worden naar ons. Ook hebben wij in de mail aangegeven dat je bundels pas ingaan als je nummer is overgezet. En dat we je aanraden om je Simyo eSIM pas te gebruiken zodra nummerbehoud is afgerond, anders betaal je tot je nummer is overgezet, het buitenbundeltarief van € 0,31 per minuut/sms en € 0,15 per MB. Het lijkt erop dat je deze informatie hebt gemist. Dat kan natuurlijk gebeuren. Daarom wil ik samen met je meekijken of ik hierin iets voor je kan betekenen. 

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik in overleg met onze financiële afdeling. In de tussentijd wil ik je adviseren om jouw eSIM te verwijderen en pas weer te installeren als je nummer word overgezet op 25-4-2024. Zo voorkom je dat de kosten hoger oplopen.

Groetjes,
Seren

Reageer