.

Beantwoord

Wat zijn de tarieven als je belt naar het buitenland?

  • 22 October 2022
  • 4 reacties
  • 51 Bekeken

Ik sta op het punt om over te gaan van prepaid naar Sim-only maar heb nog een vraag over de kosten van het bellen naar het buitenland.

Als ik bij Sim-only naar het buitenland bel (waar ik familie heb wonen) of als ik in het buitenland bij hun ben en van daaruit bel (naar bv familie die daar ook woont), dan werden de kosten bij Sim-only gewoon van mijn beltegoed afgeschreven.
Hoe gaat dit nu als ik een abonnement bij Simyo heb?
Worden deze kosten dan apart gefactureerd naast mijn maandelijkse abonnementskosten? Of gaan die ook uit de bundel, maar dan tegen een hoger tarief?

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 24 October 2022, 14:57

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7

@Erik S. Voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland krijg je een aanvullende rekening. De kosten van het gebruik in het buitenland, binnen de Eurozone, worden afgerekend binnen de bundel.

Reputatie 7
Badge +7

Ik weet niet precies het het zit met buitenland (binnen de EU) bellen, maar volgens mij doen alle providers dit op dezelfde manier. Dus dat hoeft geen overweging te zijn voor je keuze.

Reputatie 7
Badge +9

Wimj12, daar zijn wel verschillen mogelijk. Sommige providers bieden aan dat vanuit Nederland naar zone 1 wel binnen de bundel valt, wat bij Simyo niet het geval is. Ook welke landen precies zone 1 zijn verschilt.

Tijdens het roamen in zone 1 landen is alles wel hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Erik S.,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je informatie hebt gekregen van onze Forum experts @RicoK, @wimj12 en @Groentjuh. Bedankt voor jullie hulp! 😄

Als je vanuit Nederland naar het buitenland belt, dan valt dit buiten je bundel. De kosten hiervan komen bovenop je maandelijkse abonnementskosten. Als je in het buitenland bent binnen zone 1 en je belt naar een ander land binnen zone 1 (of naar Nederland) dan valt dit binnen je bundel. Je betaalt hier dan niet extra voor. Op onze website kun je zien welke landen onder zone 1 vallen en wat de eventuele extra kosten zouden zijn 😊.

Mocht je nog vragen hebben hierover, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer