.

Vraag

Waarom werkt niets in het buitenland?

  • 27 May 2023
  • 10 reacties
  • 157 Bekeken

Ik ben net over naar Simyo en nu op vakantie en niets doet het! Geen netwerk, geen internet. 

Heb de topics gelezen en alles al gedaan maar niets werkt! Hoop dat jullie mij ook even een reset kunnen geven aangezien ik vaak lees dat dat het enige is dat dan wel werkt


10 reacties

Wij hebben al langer een abo (SIM only) bij Simyo, maar ervaren vandaag in Madeira hetzelfde probleem. Op Mijn Simyo staat bellen en internetten buitenland “aan”. Inmiddels meerdere keren mobiel “aan” en “uit” gezet. Geen succes. Ook handmatig naar netwerkoperators laten zoeken levert ook niks op. Geeft melding dat die verbinding niet toestaat.

Geprobeerd via Whatsapp contact met de klantenservice te zoeken. Reageren helaas niet. Ik lees dat vanuit de centrale een en andere gereset kan worden. Die heeft anderen wel geholpen.

Het stomme/vreemde is dat zowel dit probleem zich voordoet op mijn mobiel en die van mijn vrouw. We kwamen allebei uit het vliegtuig waarbij de toestellen op Vliegtuigstand stond. Nu dus niet meer en ook Roaming is ingeschakeld.

Leest er nog iemand van klantenservice mee om dit op te lossen.

 

Mvg. Wilco

Reputatie 7

@wbree Nee, in het weekend en door dit lange weekend ook op maandag wordt dit forum door mods niet gelezen. Op dinsdag zal je vraag dus door een mod ( @Amy , @Roeqajja ) gaan worden opgepakt.

Check hier voor de eventuele verdere contactmogelijkheden.

Wij hebben al langer een abo (SIM only) bij Simyo, maar ervaren vandaag in Madeira hetzelfde probleem. Op Mijn Simyo staat bellen en internetten buitenland “aan”. Inmiddels meerdere keren mobiel “aan” en “uit” gezet. Geen succes. Ook handmatig naar netwerkoperators laten zoeken levert ook niks op. Geeft melding dat die verbinding niet toestaat.

Geprobeerd via Whatsapp contact met de klantenservice te zoeken. Reageren helaas niet. Ik lees dat vanuit de centrale een en andere gereset kan worden. Die heeft anderen wel geholpen.

Het stomme/vreemde is dat zowel dit probleem zich voordoet op mijn mobiel en die van mijn vrouw. We kwamen allebei uit het vliegtuig waarbij de toestellen op Vliegtuigstand stond. Nu dus niet meer en ook Roaming is ingeschakeld.

Leest er nog iemand van klantenservice mee om dit op te lossen.

 

Mvg. Wilco

Staat (data) roaming ook aan in je toestel?

Ja, staat aan.

Staan de APN-instellingen goed @Pipelootje  en @wbree ?

Zie onderstaand de juiste instellingen:

Juiste instellingen voor mobiel internet

 

Heb vanmorgen eindelijk contact met de servicedesk van Simyo gehad. Deze hebben mijn simkaart gereset. Leek in eerste instantie niet te werken. Vervolgens handmatig verbinding gemaakt , wat nu wel lukte! 

Reputatie 7

@wbree Fijn zo!

@Amy @Roeqajja Dit is wederom een voorbeeld van een falende verbinding in het buitenland. Alsjeblieft, alsjeblieft, laat nou toch eens jullie netwerkspecialisten dit probleem onderzoeken en voor eens en altijd opgelost krijgen. Dit is toch echt van de zotte!

Ja, ik verval in herhalingen, hoe is het toch mogelijk dat Simyo altijd weer als beste provider uit de bus blijft komen. Dat kan gewoon niet!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @wbree, bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat je inmiddels weer verbinding hebt! 😊

Hi @RicoK, goed dat je dit nogmaals aangeeft. Wij hebben hier inderdaad een melding van gemaakt bij onze technische dienst. Er is op de achtergrond onderzoek gedaan en hier is uitgekomen dat wij niks specifieks hebben kunnen vinden omdat er vaak verschillende oorzaken zijn waarom iemand geen verbinding heeft in het buitenland. Er was dus niks wat herhaaldelijk terug kwam, het is eigenlijk een kwestie van bijvoorbeeld verkeerde instellingen in het toestel (APN) of een blokkade op het netwerk wat met een reset verwijderd kan worden. Uiteraard hebben wij ook gemerkt dat er steeds meer topics worden gestart omtrent klanten die geen verbinding hebben in het buitenland, daarom hebben wij besloten om binnenkort een topic te plaatsen met zo veel mogelijk tips om je internet/bereik in het buitenland werkend te krijgen. Dit topic zullen wij dus zo snel mogelijk posten op het forum.

Groetjes,
Roeqajja

Ik ben recent overgestapt naar Simyo en heb de laaste 2 weken geen netwerk gehad in Noorwegen. Dagelijks met Simyo klantenservice contact gehad; de sim-card zou wel stuk zijn gaven ze aan. Behalve een reset kon niks gedaan worden. Enige wat werd gezegd is dat er een 'gratis simcard' naar mijn adres in NL zou worden gestuurd; iets waar ik in Noorwegen niets aan had. Ondertussen was ik prive (navigatie, accommodatie zoeken etc etc) maar ook voor mijn werk afhankelijk van internet. Ook wifi netwerken werden niet opgepikt en bellen ging ook nauwelijks. Ik heb extra kosten gemaakt als gevolg hiervan. Los van alle tijd en energie (lees frustratie) die erin is gaan zitten.

Ik vind Simyo mij ontzettend heeft laten zitten - behalve een ondeugdelijke sim-card is er geen enkele poging gedaan om een alternatieve oplossing te bedenken zodat ik weer connected zou zijn, bijv het kopen van een locale sim-card oid.

Ben, ik mis je service nu al! 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @HappyCamper,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat de simkaart niet werkt in Noorwegen! 

Wat jammer dat we jou dit gevoel hebben gegeven, onze excuses hiervoor.

Als alle stappen die zijn doorgenomen met de klantenservice niet werken dan zal er een onderzoek gestart kunnen worden bij de Netwerk Specialist. Zij kunnen dan onderzoeken waar het mis gaat en hopelijk tot een oplossing komen. 

Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens, type toestel en 2 voorbeelden waarop je test of je bereik hebt? Hiervan ontvang ik graag de datum, tijdstip en exacte locatie. Dit kan het onderzoek versnellen. 

Ik zie graag je bericht tegemoet. 

Groetjes,
Amy

Reageer