.

Beantwoord

Waarom werkt mijn TP LINK M7350 niet in Italië?

  • 27 July 2021
  • 7 reacties
  • 1102 Bekeken

In NL deed ie het prima, maar in Italie krijg ik maar geen verbinding. APN en andere insellingen aangepast. Niets lijkt te helpen. Jullie een idee?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 28 July 2021, 11:24

Bekijk originele reactie

7 reacties

Dit is een van de pogingen. Het wil maar niet.

Reputatie 7
Badge +9

Mijn beste gok is:
Mobile Data: Aan
Data Roaming: Aan
Profile Name: internet
PDP Type: IPv4
APN Type: Static
APN: internet

Met dan 5 opties:

Authentication Type: None
Username:
Password:

Authentication Type: CHAP
Username: kpn
Password: gprs

Authentication Type: CHAP
Username: kpn
Password: GPRS

Authentication Type: CHAP
Username: KPN
Password: gprs

Authentication Type: CHAP
Username: KPN
Password: GPRS

Maar misschien kun je het beste eerst even kijken of het wel in een mobiel werkt! Simyo zelf ondersteund eigenlijk alleen maar mobiele toestellen. Het kan prima werken in andere apparatuur, maar ondersteuning bieden daarvoor zal vaak beperkt zijn.

Op mijn Simyo bestaan overigens ook opties die (data-)roaming blokkeren. Staat bellen in het buitenland op Mijn Simyo aan? Staat internetten in het buitenland op Mijn Simyo aan?

Dank je. Ik heb het allemaal al aardig geprobeerd, maar we proberen het nog eens. Ik zal m binnenkort ook eerst in een telefoon zetten. Kijken of het dan wel lukt. De simyo instellingen staan goed.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Daniel48, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Wat balen dat je geen verbinding krijgt in Italië, maar ik zie dat Groentjuh je al enorm goed op weg heeft geholpen! Bedankt Groentjuh! 

Zelf heb ik even op de aansluiting gekeken en zie dat de netwerkinstelling voor Internet té snel uit en daarna weer aan is gezet. Tussen die handelingen moet minimaal 5 minuten zitten anders registreert het systeem alleen de eerste handeling (het uitzetten van het internet). Deze functie heb ik een reset gegeven zodat alles weer netjes aan staat! zou jij het apparaat met de simkaart voor 5 minuten helemaal uit kunnen schakelen om de reset te voltooien? Ik denk dat dat de oplossing is!

 

Laat je weten of het is gelukt? 

 

Groetjes,

Tessanne 

Nou, het is niet te geloven. De serie met CHAP-kpn-gprs, dus kleine letters, en dan volledig herstarten, bleek idd te werken! Dat na twee uur kloten. Na ja, eind goed, al goed. Bedankt voor de tips, groentjuh!

 

En natuurlijk Tessanne. Waarschijnlijk ook een onmisbare schakel in het geheel!

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Daniël, 

Fijn om te horen dat je MiFi het nu doet zoals het hoort!

Mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen, let us know 😊

Groetjes, 
Bas

Reageer