.

Vraag

Waarom werkt mijn sim niet in het buitenland (België)?

  • 13 September 2022
  • 14 reacties
  • 255 Bekeken

Badge

Ik ben al een tijdje in België en kan niet bellen met mijn Simyo sim. Alles staat goed ingesteld (bellen in het buitenland staat aan, roaming staat aan en er is voldoende beltegoed).

Optie van handmatig een netwerk zoeken werkt ook niet niet omdat geen van de beschikbare netwerken is toegestaan. Het lijkt echt alsof er iets niet goed ingesteld staat bij Simyo, echt super vervelend.

We hebben zelfs al € 5,00 verspilt aan een nieuwe sim………

Graag een oplossing zoeken s.v..p.


14 reacties

Reputatie 7

@Greeth Dat is vervelend! Ik zou je willen adviseren (proberen) telefonisch contact op te nemen met de helpdesk. 

Heb je al eens de telefoon een herstart gegeven? Omdat dan de telefoon met de simkaart opnieuw op het netwerk wordt aangemeld wil dit wel eens de oplossing zijn.

Badge

Dag RicoK,

Dank voor je advies, ook de herstart al een paar keer geprobeerd.

Helpdesk bellen vanuit België met een ander toestel is lastig en kostbaar als er ook na 20 minuten niet wordt opgenomen. 
Probleem zit niet in het toestel of instellingen, probleem zit aan de kant van Simyo.
 

Badge

Toestel wordt automatisch aangemeld op Base en dat is zoals het toestel aangeeft niet toegestaan, evenals het netwerk van Proximus en Orange. Verder zijn er geen netwerken kiesbaar,

 

Wat voor telefoon heb je @Greeth ? 

We hebben zelfs al € 5,00 verspilt aan een nieuwe sim………

Wat bedoel je hiermee? Een Belgische simkaart?

Badge

Nee geen Belgische maar een nieuwe Simyo sim omdat we dachten dar deze defect was.

Het blijkt dus niet aan de sim te liggen vandaar het gevoel dat we € 5,00 verspilt hebben.

Het moet gewoon een aan de Symio kant zijn, geen enkel netwerk geeft toestemming om via hun netwerk te bellen.

Dus sim werkt maar de techniek op de achtergrond niet. We zijn onlangs van abonnement nAr prepaid gegaan met nummerbehoud mogelijk is er daar iets verkeerd gegaan in de technische afwikkeling.

Duidelijk! Is ook reuze vervelend! Voor nu zou ik een prepaid Belgische simkaart testen in een telefoonwinkel bijvoorbeeld. Dan kan je iig vooruit als noodmaatregel.

Badge

Dat lijkt me veel te veel gedoe. Simyo moet mijn nummer toch van afstand kunnen testen. Iedereen die mij belt gaat direct naar voicemail. Mijn man heeft ook een prepaid van Simyo hier in België en dat werkt perfect. Mijn Sim in zijn toestel werkt echter ook niet. De sim is orde en probleemloos geactiveerd.  Nogmaals kan het niet anders zijn dat Symio iets met mijn nummer heeft gedaan waardoor het hier niet wordt toegelaten op het netwerk en ook niet gebeld kan worden.

Wat vanuit Simyo gedaan kan worden is een reset van je simkaart en dat werkt vaak heel goed. Je zult dan van de moderator te horen krijgen om de telefoon een kwartier uit te zetten en daarna weer aan. 

Mijn advies ging er om dat je voor nood geholpen was. De moderator, medewerker van Simyo zal zich morgen bij je melden.

Badge

is dit iets wat vanuit het forum geregeld kan worden of moet ik speciaal daarvoor bellen met de klantenservice?

Nee, bellen is niet noodzakelijk.... zoals gezegd een moderator, een medewerker van de klantenservice  zal zich in dit topic melden.

Laat wel even weten morgen of de reset heeft geholpen @Greeth .

Reputatie 7

Inderdaad, bellen is niet noodzakelijk, maar omdat je zo omhoog leek te zitten, zou je beter om snel geholpen te kunnen worden even moeten bellen.

Het forum wordt tenslotte maar enkele uren per dag bezocht door moderators. 

Dat kan best zo zijn @RicoK maar omdat de kanalen al druk bezocht worden en de TS hier al bezig is wordt er, denk ik dan, dubbel werk uitgespaard. Een moderator zal zich hoe dan ook melden.

Badge

Dan wacht ik het hier even af. Zoals aangeven bellen is lastig aangezien er geen bereik is.

Nog wat extra info voor de operator:

Mijn man zit ook hier in België met zijn Simyo prepaid en hij zit op het Base netwerk en kan alles.

Mijn Simyo nummer wordt niet toegelaten op het Base netwerk, dat zie ik staan als ik handmatig een netwerk wil selecteren.

Er staat dus echt iets niet goed aan de kant van Simyo.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Greeth,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is dat je niet kan bellen in het buitenland! Ik zie dat @Friesian en @RicoK al wat stappen met je hebben doorgenomen, bedankt heren! 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan voer ik graag de reset voor je uit 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer