Skip to main content

.

Beste Simyo troubleshooters,

Ik krijg maar steeds geen verbinding met het internet in het buitenland (België, Duitsland) Ik heb alles al geprobeerd, alle instellingen zijn juist, andere provider gekozen, een kruistest gedaan enz. 

Ik worstel nu al twee jaar met dit probleem. Mijn partner (ook Simyo) heeft wél internet, dus gebruik ik haar toestel maar als hotspot.

Ik krijg wel verbinding met een provider, kan wel bellen en gebeld worden. Maar, steeds geen internet.

Ik las bij een ander, vergelijkbaar, slachtoffer dat het aan de simkaart zou kunnen liggen. Via een reset, c,q, nieuwe simkaart werd het opgelost. Zouden jullie dat bij mij ook kunnen proberen?

Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

Hoi @Theo H,

Bedankt voor je bericht. Jeetje, wat onhandig dat je geen internet hebt in het buitenland! Goed dat je contact opneemt.

Ik heb even meegekeken op de aansluiting en ik zie dat je een wat oudere simkaart hebt die mogelijk dit probleem kan veroorzaken. Daarom vraag ik graag een nieuwe simkaart voor je aan. Zodra je deze hebt ontvangen en hebt geactiveerd via Mijn Simyo kan je de nieuwe simkaart gebruiken en komt de oude te vervallen. Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde. 

Voor nu heb ik een reset uitgevoerd op de dataroaming van je simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten willen uitschakelen zodat de reset kan worden voltooid? Ook deel ik nog even de volgende pagina's met je zodat we zeker weten dat je alle stappen hebt doorgenomen om zelf het internet aan de praat te krijgen: Internet in het buitenland instellen en Internet handmatig instellen (APN).

Ik hoor graag van je of de reset enige verbetering heeft gegeven en zie je graag tegemoet in mijn privéberichten voor de nieuwe simkaart!

Groetjes,
Amy

Reageer