.

Vraag

Waarom werkt het internet niet in het buitenland nadat ik de stappen heb doorgelopen?

  • 15 February 2023
  • 5 reacties
  • 37 Bekeken

Badge

ik heb onlangs een fysieke simkaart aangevraagd en ontvangen omdat een esim niet werkt op mijn in het buitenland (polen) nieuw gekochte Samsung S20, het overzetten daarvan lukte niet ivm een softwareissue.

 

nu ik een fysieke simkaart heb, maakt de simkaart verbinding met het netwerk, maar mobiel internet krijg ik maar niet aan de praat.

ik heb m'n instellingen precies zo staan als dat er in de handleiding staat (https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen) maar toch vertikt de telefoon het om het mobiele internet af te nemen terwijl ik wel gewoon berichten binnen krijg, dus de communicatie met de zendmast werkt, maar de mobiele internet schijnt toch een dingetje te zijn dat nog niet helemaal soepel verloopt en dat zie ik graag anders. (ik heb de telefoon inmiddels al meerdere keren opnieuw opgestart)

hoe nu verder? ik hoop dat jullie het gouden ei hebben want ik kom er niet uit, ik zie graag een reactie tegemoet.

Groeten Robbert321123


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rob321123,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je niet kan internetten in het buitenland! Uit je bericht begrijp ik dat je wel berichten binnenkrijgt, was je op dit moment misschien verbonden met Wifi en waren dit SMS berichten of via WhatsApp? 

Ik heb even een reset uitgevoerd op de simkaart zodat enige blokkades worden opgeheven en de simkaart zich opnieuw aanmeldt op het netwerk. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen nadat je dit bericht hebt gelezen? Mocht de reset niet hebben geholpen zou je dan een screenshot kunnen delen van de netwerkinstellingen van jouw toestel zelf zonder dat jou 06-nummer zichtbaar is? Dan kijk ik even mee.

Groetjes,
Amy

Badge

Hallo Amy,

 

Helaas het functioneert nog niet.

De berichtjes ontving ik via de SMS berichten applicatie, dus niet via wifi. 

Zie de foto's voor de instellingen die ik heb ingevoerd. Mvg Robbert

Hopelijk heb je 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rob321123,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het nog niet wil lukken met het internet! Ik heb nog een aparte reset uitgevoerd op de dataroaming, zou je het toestel voor 5 minuten kunnen uitschakelen? Mocht dit niet hebben geholpen heb je dan wellicht de mogelijkheid op de simkaart in een ander toestel te testen? Dan kunnen we snel achterhalen of het probleem zich in het toestel bevindt of op de simkaart.

Ik hoor het graag van je! 

Groetjes,
Amy

Badge

Hallo Amy,

Ik denk dat je het kritische punt te pakken hebt, de telefoon maakt nu wel verbinding met mobiel internet. 

Dank je wel voor je hulp en alvast een fijn weekend gewenst!

Met vriendelijke groeten,

Robbert

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rob321123,

Bedankt voor de terugkoppeling. Super fijn om te zien dat het werkt! Graag gedaan en voor jou ook een heel fijn weekend toegewenst 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer