.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in het buitenland?


Ik heb nu 2 keer kort achter elkaar gehad dat ik vanuit het buitenland niet kan bellen. Pasgeleden Duitsland en gisteren België. De optie "bellen naar het buitenland" in mijn instellingen staat aan en ook roaming staat aan op mijn toestel. Ik heb het nooit eerder gemerkt, omdat ik normaal nooit bel vanuit het buitenland. Maar als je het dan een keer nodig hebt, is dat wel even ontzettend vervelend. Bovendien heb ik ook geen internet en dat had ik normaal altijd wel. Hoe kan ik dit oplossen? 

icon

Beste antwoord door Bas 4 July 2021, 13:21

Bekijk originele reactie

16 reacties

Hallo @Fred1946  

Heb je prepaid of sim only?

 

Hallo @Friesian 

Ik heb sim only. Al jaren, maar ik heb dit probleem niet eerder gehad. Ik heb ook niet recent een ander toestel ofzo. Het enige is dat ik 2 jaar geleden voor het laatst in het buitenland ben geweest en toen had ik nergens problemen mee.

Hallo @Fred1946 

Een paar vraagjes nog. 

Staat internet in het buitenland aan op Mijn Simyo? Instellingen, netwerkinstellingen.

Heb je al geprobeerd of handmatig een ander netwerk kiezen helpt? 

Ja, instellingen staan goed, heb ik inmiddels gecheckt. Telefoon staat ook gewoon op roaming. Handmatig een ander netwerk kiezen lukt me zelf nooit, daar heb ik m’n dochter voor nodig en ik was alleen in het buitenland, dus ik kon even helemaal niets. Ik kon pas weer wat toen ik terug in Nederland was.

 

Akkoord, dan wordt de situatie anders. Het is meestal zo dat om de resultaten te checken bij een hulp vanuit Simyo dat u daarvoor in het buitenland bent.

Welk merk en type telefoon hebt u @Fred1946 ?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Fred, 

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je niet kon bellen toen je in het buitenland was. Dat lossen we graag voor je op!

Zoals hierboven al is aangegeven (thanks Frisian!) is het wel van belang dat je je in het buitenland begeeft als je problemen ondervindt. Op dit moment kunnen we het probleem namelijk niet meer reproduceren. Had je wel verbinding met een netwerk?

Ik zal in ieder geval even je simkaart een reset geven op het netwerk. Als je tien minuten je toestel uitzet en daarna weer aanzet, dan zou alles moeten werken zoals het hoort. 

Neem je contact met ons op als je de volgende keer dat je in het buitenland bent weer problemen ondervindt? 

Groetjes, 
Bas

Ja, ik ben hier zelf niet zo handig mee, ik doe dit nu met hulp van mijn dochter. Ik wist niet wat ik moest doen in het buitenland.

@Friesian Ik heb een Sony Xperia X, een ouder toestel.

@Bas Bedankt voor het resetten, ik hoop dat het helpt. Alleen, hoe moet ik contact opnemen met jullie als ik niet kan bellen of internetten in het buitenland? Dan kan ik jullie toch alleen achteraf bellen, als ik weer in Nederland ben?

Wanneer je ergens bent, bijvoorbeeld in een hotel dan kun je met je telefoon via WIFI bijvoorbeeld met de app Chrome inloggen op het forum. 

Ik ben alleen even af en toe voor m'n werk de grens over, om een auto op te halen. Dan moet ik kunnen bellen om bijvoorbeeld van het station gehaald te worden en heb ik geen toegang tot WiFi.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Fred1946,

 

Dan word het inderdaad lastig om contact met ons op te nemen, wellicht is het mogelijk om bij een benzinestation of dergelijke een telefoon te lenen/in te loggen op wifi?

 

Groetjes,

Daisy

M'n dochter heeft nu voor me opgeschreven hoe ik handmatig een ander netwerk moet zoeken als ik in het buitenland ben, ik hoop dat me de zelf lukt de volgende keer. En op een benzinestation vragen is inderdaad wel een idee, ik zal eens kijken of dat lukt.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Fred1946, 

 

Vaak is er in een wegrestaurant ook gratis WiFi aanwezig. Hopelijk werkt dat!! 

 

Bedankt voor het meedenken Friesian! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

Ok @Tessanne , bedankt voor de tip

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Fred, 

Nog even een laatste tip: als je ons via de WiFi van een tankstation of wegrestaurant wilt benaderen om ad hoc een internetprobleem op te lossen, dan kun je dat het beste doen via WhatsApp. Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00! Deze optie vind je terug op onze website als je naar de klantenservicepagina navigeert 😊

Groetjes,
Bas

Ik heb nu 1 keer handmatig het netwerk moeten zoeken toen ik in Duitsland was en toen kon ik bellen. Afgelopen week was ik weer een keer in Duitsland en toen ging hij zelf over op een Duits netwerk. Hij lijkt het nu dus automatisch goed te doen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Fred1946,

 

Thanks voor de update! Goed om te lezen dat alles weer werkt!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer