.

Beantwoord

Waarom kan ik geen gebruik maken van 4G in het buitenland?

  • 14 July 2018
  • 6 reacties
  • 183 Bekeken

4g doet het niet-bindend het buitenland. Instelling staan goed. Of kan dit?
icon

Beste antwoord door Niels 16 July 2018, 14:07

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Jootjejo,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat internet het niet deed in het buitenland. Het is belangrijk om op Mijn Simyo de opties voor internet en bellen aan te hebben staan. Je kan deze vinden onder het kopje 'Instellingen > Internet en bellen'. Zorg er daarnaast voor dat roaming aanstaan op je toestel en de internetinstellingen op je telefoon kloppen. Die zijn hier op de Simyo site te vinden. Ik zie dat je inmiddels gebruik hebt gemaakt van internet in het buitenland. Klopt het dat je nu zonder problemen gebruik kan maken van 4G? Ik hoor het graag :)

Groetjes,
Niels

Ik heb soms wel, maat meestal geen 4g in het buitenland op mijn Samsung a22. Ik heb roaming aangezet en in de app bellen en internetten buitenland aangezet, maar het werkt nog steeds niet. Ik zie ook alleen maar een R bij het netwerk.

@HennySchiltmans buitenland is een ruim begrip. Waar, welk land ben je? Techniek is niet altijd gegarandeerd werkend. Zone 1 gaat uit je bundel, let op mogelijke uitzonderingen zoals een bootreis.

Het lukte zowel in Duitsland als in Italië niet. Nu lijkt het wel te werken. Na het veranderen van het toegangspunt

Het lukte zowel in Duitsland als in Italië niet. Nu lijkt het wel te werken. Na het veranderen van het toegangspunt

Bedankt voor de terugkoppeling. Altijd goed! 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HennySchiltmans,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te horen dat het inmiddels is gelukt! Onze excuses dat wij hier niet eerder bij waren. Mocht je in de toekomst weer problemen hebben met het internet in het buitenland, dan hebben wij een handige blog met tips en tricks hiervoor. Wellicht komt dit van pas. 😊

Heel erg bedankt voor je bijdrage! @Friesian 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer