Skip to main content

.

Ik ben afgelopen twee maanden twee keer in Belgie geweest en ik heb gemerkt dat ik daar niet kan bellen of gebeld kan worden op mijn Simyo nummer.
In het verleden heeft dat altijd goed gewerkt. Ik weet niet sinds hoe lang dit al niet meer werkt, maar de eerste keer dat ik het merkte was afgelopen februari. 

Bij binnenkomst in Belgie ontvang ik GEEN SMS met 'Welkom in Belgie' en tarief informatie.
Als ik probeer te bellen, krijg ik de melding 'not registered on netwerk'.
Via instellingen kan ik wel een aantal network providers vinden, en ik heb geprobeerd om handmatig, een voor een, met de gevonden network providers te verbinden, maar dan krijg ik de melding dat er een probleem is met mijn SIM-kaart.

Al mijn instellingen lijken verder in orde. Roaming staat aan en in MijnSimyo staat bellen in het buitenland ook aan.
Ik heb prepaid SIM-kaart (met automatisch opwaarderen) en geen internet (alleen bellen dus).

Hoe kan dit opgelost worden?

Hoi @mgpmul,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt.

Wat onhandig dat het niet lukt om te bellen of gebeld te worden! Ik heb even meegekeken op de aansluiting en ik zie wel dat de grensberichten vanuit ons zijn verstuurd. Heb je ook het toestel opnieuw opgestart toen je de grens over ging? Zo kan het toestel automatisch verbinden met het aangeboden netwerk. 

Ook zie ik dat je simkaart verouderd is. Ik stuur je daarom graag kosteloos een nieuwe simkaart op! Via deze pagina kan je handige tips vinden voor als je geen verbinding kan krijgen in het buitenland. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan vraag ik de nieuwe simkaart voor je aan 😊. 

Groetjes,
Amy

Hoi Amy,

Bedankt voor je antwoord, voor de suggesties en voor het bekijken van de status van mijn Sim-kaart, waarbij je hebt gezien dat die verouderd is. Ik ga graag in op je aanbod om mij een nieuwe Sim-kaart te sturen. Ik heb je een privebericht gestuurd met mijn persoonlijke gegevens.

Je vraagt of ik de telefoon had geherstart nadat ik de grens over was gegaan. Dat had ik niet gedaan en dat was wellicht een oplossing geweest. Ik ben inmiddels weer terug in NL, dus ik kan het nu niet meer proberen.

Groet, Miriam

Hoi @mgpmul,

Bedankt voor je reactie. De verouderde simkaart zou inderdaad goed de reden kunnen zijn dat het bellen niet lukt. Mijn collega @Amy zal ervoor zorgen dat je een nieuwe simkaart ontvangt. Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn. Je kunt dit uittesten zodra je weer in het buitenland bent, wij horen dan graag van je of dit ook daadwerkelijk heeft geholpen 😊.

Ik wens je een fijne dag!

Groetjes,
Roeqajja

Hallo Roeqajja en @Amy.

Ik heb de nieuwe SIM kaart in het buitenland (Duitsland) kunnen uitproberen en  ik kan melden dat ik weer in het buitenland kan bellen en gebeld kan worden. Behalve de nieuwe SIM kaart heb ik verder niets gewijzigd, wat erop wijst dat het probleem inderdaad te maken had met de verouderde SIM kaart.

Het zou fijn zijn als ik (en andere klanten) een nieuwe SIM kaart krijgen toegestuurd als de actuele SIM kaart verouderd is. Of dat ik een melding krijg als de SIM kaart is verouderd en dat ik een nieuwe kan aanvragen. Dan was ik bij eerder verblijf in het buitenland gewoon bereikbaar geweest en had het me veel tijd (en stress) gescheeld in het uitzoeken van het probleem.

Is dit iets wat aan jullie service toegevoegd kan worden?

Groet, Miriam

Hoi @mgpmul,

Bedankt voor je reactie. Wat fijn dat de nieuwe simkaart de oplossing was! Gelukkig kan je nu gebruik maken van de aansluiting in het buitenland 😊.

Onze technische dienst houdt inderdaad bij als een simkaart te oud is en geen goede verbinding meer kan worden gemaakt. Vermoedelijk zijn ze nog niet aan jouw aansluiting toegekomen, excuses voor het ongemak. Ik zal dit zeker meenemen en bij hen voorleggen zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden!

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Amy

Reageer