Skip to main content

.

Wat moet ik in hemelsnaam doen om in het buitenland betrouwbaar te kunnen internetten met mijn Simyo abonnement. Vorig jaar in Frankrijk 3 dagen instellingen aanpassen en na een reset eindelijk internet. Keulen deze zomer, niet tot nauwelijks netwerk.

In de auto op de snelweg in Belgie, alles prima.

Als ik over de grens ga naar Duitsland, ‘Je bent offline’,  Terwijl ik netwerk en 4G heb.

Het kan toch niet zo zijn, dat iedere keer als ik de grens over ga, er een reset gedaan moet worden.

Ik zou graag screenshots toevoegen, om te laten zien dat de APN goed ingesteld staat, maar vind die mogelijkheid niet. Mijn telefoon is een Samsung S7.

 

Hopend op een blijvende oplossing,

AntoinetteR

Hoi @AntoinetteR,

Bedankt voor je bericht. Jeetje, wat frustrerend dat je in het buitenland geen bereik hebt! Zolang je data roaming aanstaat in jouw toestel dan zou dit moeten werken (via de link heb ik nog even de stappen voor de roaming met je gedeeld). Het is inderdaad niet de bedoeling dat hier elke keer een reset voor moet worden uitgevoerd. Vaak helpt het ook om je toestel even opnieuw op te starten als je de grens over bent zodat je toestel opnieuw een verbinding kan maken met het aangeboden netwerk in dat land! Ook kan je handmatig een netwerk selecteren mocht je toestel niet automatisch willen verbinden. Via deze link kan je zien hoe je handmatig een netwerk selecteert met jouw type toestel.

Als je een bericht typt moet je als het goed is een zwart vierkantje zien met daarin 2 kleine witte driehoekjes. Je zou dan een afbeelding kunnen toevoegen. Mocht dit niet lukken dan kan je even een screenshot sturen van de APN instellingen naar webcare@simyo.nl. 

Mochten bovenstaande tips niet werken om het internet weer werkend te krijgen in het buitenland zou je mij dan een privébericht willens sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan voer ik een reset uit op je data roaming in plaats van de gehele simkaart. 

Groetjes,
Amy


Hoi Antoinette, ik heb zelf ook maanden gedoe gehad met internet in het buitenland, had in veel landen alleen 2G internet (daarmee kun je met veel pijn en moeite een WhatsApp tekst berichtje binnenhalen, foto's lukken niet en apps vinden al helemaal de internetverbinding niet).

Uiteindelijk heb ik op het Tweakers forum de volgende oplossing gevonden, deze heeft voor mij geholpen:

  1. In “Mijn Simyo” bellen in buitenland, internetten in buitenland en internetten in Nederland uitschakelen.
  2. Toestel opnieuw opstarten
  3. In mijn Simyo Internetten in NL weer aanzetten
  4. Toestel opnieuw opstarten
  5. In mijn Simyo bellen in buitenland weer aanzetten
  6. Toestel opnieuw opstarten
  7. In mijn Simyo internetten in buitenland weer aanzetten

Ik heb dit gewoon thuis in NL gedaan, de eerstvolgende keer dat ik de Duitse grens over ging had ik 4G (en later zelfs 5G) verbinding.

Hoop dat dit bij jou ook helpt!

 


Hi @Chili,

Bedank voor je hulp en het delen van de oplossing die voor jou geholpen heeft! Dit wordt enorm gewaardeerd 😊.

Groetjes,
Roeqajja


Dank jullie voor de reacties. Roaming staat natuurlijk aan. Wat Chili voorstelt heb ik intussen gedaan. Zodra ik weer in Duitsland kom, kan ik checken of e.e.a. werkt.

Zo niet, kom ik hier wel weer terug.

 

groet,

antoinetteR


Hoi @AntoinetteR,

Bedankt voor je bericht. Hopelijk heb je iets aan de tips die met je zijn gedeeld! Zo niet, dan horen wij het graag zodat we je verder kunnen helpen 😊.

Groetjes,
Amy


Daar ben ik weer. Vooropgesteld: in mijn simyo staat buitenland etc. aan. Roaming ook.

Van de week in Aken. Telefoon uit en aangezet. O2.de netwerk. Melding: geen dataverbinding, zet wifi aan.

Handmatig ander netwerk gekozen. Melding: idem, zie foto. Ik woon praktisch op de grens met Duitsland, en krijg regelmatig welkomsberichtjes. Ik kan zelfs hier thuis een Duits netwerk kiezen. Maar daar houdt het dan ook mee op.  Geen dataverbinding, zet wifi aan. Help !!

-------------

 


Hoi @AntoinetteR,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat de tips niet hebben geholpen! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik contact opnemen met de Netwerk Specialist en voer ik voor nu graag een reset uit op je dataroaming.

Groetjes,
Amy


Hoi @AntoinetteR  

Erg vervelend dat je zo vaak problemen ondervindt met roaming via Simyo. Ik zag dat je een dual-sim telefoon hebt zoals ik waarbij via instellingen de roaming afzonderlijk aangezet kan worden per simkaart. (Vodafone en Simyo). Voor de zekerheid toch ff de vraag of dat nu ook ingeschakeld staat.👍

Ik zou graag screenshots toevoegen, om te laten zien dat de APN goed ingesteld staat, maar vind die mogelijkheid niet. Mijn telefoon is een Samsung S7.

Lukt het niet om een screenshot te maken via powerknop en volume down tegelijkertijd in te drukken?


Dag Friesian,

 

Ik heb maar 1 simkaart van Simyo. Roaming staat aan.

Screenshot maken lukte wel. Toevoegen niet. Ik herkende het vierkantje met de driehoekjes niet als pictogram om foto’s toe te voegen. 
 

Dank je voor je reactie.