.

Vraag

Waarom heb ik geen internet in het buitenland?

  • 15 February 2023
  • 7 reacties
  • 104 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik ben nu in buitenland  (Duitsland) en eigenlijk afgelopen zomer ook al, ik heb geen internet in buitenland. Enkel via WIFI kan ik internetten. Ik probeer van alles maar voordat ik de vraag krijg, mijn internetten in Nederland en buitenland staat aan!! Evenals bellen in Nederland en buitenland staat aan. OOK staat DATAROAMING aan.

Ik heb een Samsung S21, met 1 sim kaart. Ik heb al een keer mijn APN verwijderd en opnieuw aangemaakt.

Ik deze link zojuist uitgevoerd. helpt ook niets. Ik ben nog twee dagen in buitenland.

Mijn mobiel al een aantal malen uit en aan gezet nadat ik iets in de APN instellingen had aangepast. Ook kom ik als wachtwoord ‘GPRS’ en ‘gprs’ tegen op het forum. Wat moet het zijn. Bij de eerder genoemde link werd niet een gebruikersnaam genoemd, echter op het forum ben ik ook tegen gekomen dat je als gebruikersnaam KPN moest invoeren.

Wat mij wel opgevallen is dat er geen dat er geen netwerk operators getoond worden of wel dat ik kan zien op welk buitlands netwerk ik nu zit!??? Bovendien wordt er boven aan het scherm aangegeven dat de verbinding op de ‘E(dge)’ zit!

Ik zou graag willen weten wat ik er nu nog aan kan doen? Ik las ook dat er een reset op de simkaart kan worden uitgevoerd. Ik weet niet wat de exacte consequenties hiervan zijn maar misschien wel het proberen waard ook omdat er geen buitlandse netwerken gevonden worden.

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @nkamp,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internet verbinding krijgt in het buitenland! Heb je wellicht de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen? Zo kunnen we sneller achterhalen of het probleem zich in het toestel of op de simkaart bevind. Super dat je al de APN stappen hebt doorgenomen maar wat jammer dat het niet heeft geholpen! Je zou nog kunnen proberen of het lukt om handmatig een netwerk te selecteren. Ik hoor graag of dit lukt of wat er wordt weergegeven. 

De '’Edge'’ verbinding die je krijgt noemen we ook wel 2G wat een erg trage tot niet werkende internet verbinding is. Zou je wellicht een screenshot kunnen delen in dit topic van jou internetinstellingen zonder dat jou 06-nummer zichtbaar is in de screenshot? Dan kan ik even meekijken. Ook is het belangrijk dat de netwerkmodus op 4G staat ingesteld. Dit kan je terugvinden via Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus. 

Ik heb een reset uitgevoerd op de simkaart zodat enige blokkades worden opgeheven en de simkaart zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk. Dit heeft verder geen consequenties. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen nadat je dit bericht hebt gelezen? Ik hoor graag van je of het hierna is gelukt. 

Groetjes,
Amy

Badge

Ik kan inderdaad zien dat je een reset op mijn SIM kaart hebt uitgevoerd, want ik zie nu een APN met de naam KPN internet ipv Mobiel internet die ik zojuist had aangemaakt..
Hierbij mijn screenshots van de APN

 

Badge

Ik heb nu voor de 2e keer handmatig op een netwerk geregistreerd.

Automatisch gaat hij op O2.de. Dat werkt dus niet.

Ik handmatig op O2.de gedaan gisteren al voordat ik dit op het forum plaatste. Werkt ook niet.

Zojuist nog eens op Telekom.de handmatig geregistreerd, maar dan gaat uiterst langzaam. Nu ook op de E(dge)

Mijn zoon heeft een iPhone en is nu ook in Duitsland, zit ook bij simyo en hij is op O2.de geregistreerd wat bij hem gewoon werkt.

We hebben de kruistest (nog) niet kunnen doen omdat we geen 'pennetje' bij ons hebben en ook nog paperclip hebben gevonden. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @nkamp,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat je geen goede verbinding krijgt met O2.de! Ook zie ik nog steeds dat je de Edge (2G) verbinding hebt. Ik begrijp dat de simyo simkaart van jou zoon wel een goede verbinding heeft met het O2.de netwerk. Ik heb nog even een aparte reset uitgevoerd op de dataroaming van de simkaart. Zou je het toestel voor 5 minuten weer kunnen uitschakelen? Ook wil ik nog even wat je weten of de netwerkmodus in het toestel op 4G staat ingesteld, zou je dit nog even voor me willen controleren 😊? 

Mocht de reset van de dataroaming niet hebben geholpen dan zal ik een nieuwe simkaart voor je kunnen aanvragen. Helaas zal je dit dan niet meteen kunnen gebruiken in Duitsland omdat dit alleen naar je thuisadres kan worden verstuurd. 

Voor de nieuwe simkaart kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens.

Groetjes,
Amy

Badge

Hallo Amy,

Ik denk dat je dit bedoeld mbt.of het toestel op 4G staat ingesteld. 

Ik heb de netwerkmodus ook op 5G/4G/3G/2G ingesteld gehad hielp ook niet.

 

Met vriendelijke groet,

Nico

Badge

Ik zie nu dat ook een eSIM kan installeren,  kan dat handig zijn om nu te proberen want volgens mij wordt dit door de S21 ondersteund.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ni.ko386,

Bedankt voor je reactie. De netwerkinstellingen staan inderdaad goed ingesteld! Vanmorgen hebben wij contact gehad via een privébericht en heb ik een vervangende simkaart naar je verstuurd. Je kan deze activeren op Mijn Simyo. Nadat dit is gedaan kan je alsnog de overstap maken naar een eSIM mocht je dat nog willen. 

Groetjes,
Amy 😊

Reageer