.

Beantwoord

Waarom doet mijn internet het niet in Frankrijk?

  • 28 July 2021
  • 3 reacties
  • 247 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik heb SimOnly PrePaid. Op 25 juli heb ik thuis mijn beltegoed verhoogd en een internetbundel van 2GB gekocht. Op dat moment was internet nog niet geactiveerd. Sinds 26 juli ben ik in Frankrijk. Ik heb via de Simyo-app (WiFi op de camping) bellen en internet voor gebruik buitenland geactiveerd.

Verder instellingen staat mobiel internet ook ‘aan’, zoals roaming. Toegang internet staat op: gebruiker KPN, APN internet, wachtwoord gprs (GPRS ook geprobeerd). Netwerkoperator ingesteld; kon zelf kiezen maar werkt ook automatisch. Staat nu: 

Orange F | Simyo

Alles geprobeerd maar internet / dataverbinding werkt nog steeds niet… HELP!!

Alvast bedankt.

Floris

icon

Beste antwoord door Bas 29 July 2021, 12:17

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Floris, 

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je internet het (nog) niet doet in Frankrijk. Dat gaan we zo snel mogelijk voor je oplossen!

Ik zal om te beginnen even je aansluiting een reset geven op het netwerk. Als jij je toestel dan even voor tien minuten uitschakelt en daarna weer aanzet, doet je internet het dan wel? 

Hieronder nog een algemene checklist, loop die even na als het nog steeds niet werkt.

Prepaid:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Bas

Badge

Hartelijk dank Bas. Gelukt!

Waarschijnlijk door de reset.

Fijne dag & groet,

Floris

Reputatie 7
Badge +6

Hoi FlorisO,

 

Bedankt voor de terugkoppeling, goed om te lezen! :)

 

Groetjes,

Daisy

Reageer