.

Beantwoord

Verbinding buitenland is slecht, waar kan dit aan liggen?

  • 1 October 2021
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Ik ben sinds een paar maanden opgestapt van Ben naar Simyo maar ben geschrokken hoe slecht de netwerken in duitsland, Luxembourg en frankrijk zijn, soms in een wat grotere stad gewoon 4G maar op de campings hopeloos en dat had ik nooit bij Ben met zn t-mobile netwerk, en nee, mijn telefoon is niet veranderd. 

icon

Beste antwoord door Tessanne 2 October 2021, 10:05

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hi Simplesimon, 

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Wat vreemd dat de verbinding nog zo slecht is! Het eerste waar ik aan denk is dat jouw telefoon misschien nog automatisch verbinding maakt met bepaalde netwerken, terwijl dat misschien niet de meest ideale netwerken zijn. Ben je op het moment in het buitenland? Dan zou je namelijk eens kunnen proberen zelf handmatig een netwerk te selecteren. Hieronder vind je een lijstje met de netwerken per land waar Simyo een contract mee heeft (en die je dus zonder problemen kunt gebruiken). 

 

Duitsland

Telekom DeutschlandGmbH

Duitsland

Vodafone D2GmbH (Mannesmann Mobilfunk)

Duitsland

E-Plus MobilfunkGmbH

Duitsland

Telefonica o2GermanyGmbH & Co.OHG

Luxemburg

P&T Luxembourg

Luxemburg

Tango

Luxemburg

VOXmobile s.a.

Luxemburg

MTX Connect

Frankrijk

Bouygues Telecom

Frankrijk

Free Mobile

Frankrijk

SFR

Frankrijk

Orange France (France Telecom Mobiles)

 

Als je nu in het buitenland bent kan ik ook nog een reset uitvoeren over de simkaart. Dan zal de simkaart zich opnieuw aanmelden bij het betreffende netwerk. Als dat niet werkt kun je voor de zekerheid nog proberen de simkaart in een andere telefoon stoppen en kijken of je in de andere telefoon betere verbinding heeft. Dan weten we meteen of het aan de simkaart ligt of aan de telefoon of de combinatie van de simkaart en de telefoon. 

 

Ik hoor graag van je! 

 

Groetjes, 

Tessanne 

 

Reageer