.

Beantwoord

Nieuwe databundel, geen internet in buitenland. Hoe kan dit?


Hallo,

ik heb een nieuwe internet  bundel aangeschaft die ik in het buitenland (waar ik nu ben) wil gebruiken.

alle instellingen in mijn Simyo en mijn telefoon (iphone 7, ios 15.5) staan goed. Ik heb de APN gezet op KPN en het wachtwoord gewijzigd naar GRPS en grps zoals op een andere thread werd gesuggereerd. ik heb ook de lokale aanbieders allemaal geprobeerd door ze handmatig te selecteren.

ik kan nu wel gewoon bellen hier, maar er komt nog geen bitje van of naar de telefoon.

 

wat kan ik nog verder proberen? Misschien dat jullie een probleem kunnen zien…

 

bvd, Rune

icon

Beste antwoord door Anonymous 16 July 2022, 09:39

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hallo,

ik heb een nieuwe internet  bundel aangeschaft die ik in het buitenland (waar ik nu ben) wil gebruiken.

alle instellingen in mijn Simyo en mijn telefoon (iphone 7, ios 15.5) staan goed. Ik heb de APN gezet op KPN en het wachtwoord gewijzigd naar GRPS en grps zoals op een andere thread werd gesuggereerd.

ik kan nu wel gewoon bellen hier, maar er komt nog geen bitje van of naar de telefoon.

 

wat kan ik nog verder proberen? Misschien dat jullie een probleem kunnen zien…

 

bvd, Rune

HoiHoi goedemorgen @RuneP  - Rune. 

Als eerste even de vraag heb je sim Only of prepaid? Een positief saldo heb je nodig bij beltegoed.

Verder heb je het over instellingen maar staat roaming aan? En het ww klopt niet... ​​​​​​

GPRS /gprs. 

Laat maar weten aub of dit al wat helpt.

https://www.simyo.nl/sim-only/roaming

Hi Frisian,

Bedankt voor je snelle reactie! Roaming staat ook aan, in de tekst hierboven staat een typo, ik heb het wachtwoord GPRS/gprs correct ingevoerd.

suggesties?

Wat ik vaker tegenkom bij prepaid is na aanschaf data bundel er geen positief saldo is. Dus graag ook daar uitsluitsel over.

Telefoon een kwartier uit daarna opnieuw opstarten wil vaak verschil maken.

Tal van behulpzame klanten zijn, zoals ik, actief 🙂 Forum Experts.. Beestje moet een naam hebben.. 😅

Verder zal over enkele dagen een medewerker van Simyo - moderator - reageren...normaal gesproken. 

Hi,

Vergeten te melden: ik heb geen prepaid, maar een Sim only abonnement.

thanks

Nog even wachten dus…

Is er iemand van Simyo die kan helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Is er iemand van Simyo die kan helpen?

Er is een moderator (=Simyo medewerker) bezig met een rondje forum. Ik verwacht later vanmiddag dat deze moderator hier ook langs komt. In het weekend is er slechts sporadisch een moderator aanwezig, dus dat zou prima volgens schema zijn.

Ok, bedankt voor de info!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RuneP,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je geen netwerkt hebt in het buitenland. Goed dat je al de APN instellingen hebt doorlopen! Ik heb je simkaart zojuist een reset gegeven. Als je dit bericht leest mag je jouw toestel 15 minuten lang uitzetten. Hierna moet deze weer werken. Helpt dit niet? Dan hoor ik het graag 😊.

Uiteraard een dikke thanks voor de onze Forum Experts @Friesian en @Groentjuh 😊.

Groetjes,
Seren

Het werkt, ik kan nu weer internetten.

bedankt,

greetz, Runr

Reputatie 7
Badge +6

Het werkt, ik kan nu weer internetten.

bedankt,

greetz, Runr

Fantastisch! 

Reageer