.

Beantwoord

Mijn internet doet het niet in het buitenland. Hoe kan ik dit oplossen?

  • 26 October 2021
  • 1 reactie
  • 1869 Bekeken

Ik heb opeens geen internet meer in het buitenland land, alles staat aan, dit is erg lastig, wie weet raad?

 

Gr, Jaap

icon

Beste antwoord door Veerle 27 October 2021, 14:01

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +2

Hi @JaapM 

Welkom op het Simyo Forum! Goed dat je hier even een berichtje over achterlaat.

 

Wat rot dat je internet niet werkt in het buitenland, want daar heb je hem waarschijnlijk extra hard nodig! Het zou aan meerdere dingen kunnen liggen. Ik zal hieronder wat stappen neerzetten die je kunt volgen.

  1. Mobiele gegevens/data en dataroaming moeten beiden aanstaan. Dit schakel je in tussen de instellingen van je telefoon. Mobiele gegevens/data zorgen ervoor dat je gebruik kan maken van het internet en dataroaming zorgt ervoor dat je verbinding kan maken in het buitenland met buitenlandse zendmasten.
  1. Er zijn naast voorgaande toestel instellingen ook nog interne Simyo netwerkinstellingen. Deze vind je in je Simyo account via instellingen > internet en bellenHet is belangrijk dat je internetten in Nederland’ hier aanstaat en ook bellen naar het buitenland en internetten in het buitenland’. Als één van deze instellingen nog niet aan stonden, dan mag je ze inschakelen en vervolgens je toestel voor  minuten uitschakelen. Hierna zullen ze voltooid zijn en dan mag je je toestel weer inschakelen.
  1.  Als voorgaande instellingen allemaal goed staan en je internet het nog steeds niet doet, dan raad ik je aan om je netwerk handmatig in te stellen. Dit doe je met bijhorende APN instellingen. Deze vind je via deze website. Je zoekt jouw toestel op de website en vervolgens klik je op ‘handmatig instellen’ onder het kopje Internet. Hier vind je het stappenplan om de APN in te voeren.  Vergeet niet je toestel opnieuw op te starten na het instellen en opslaan van deze gegevens.
  1.  Mocht je internet het nog steeds niet doen na al deze tips, dan wil ik je vragen om een privé bericht te sturen via deze chat en dan zullen we verder onderzoek doen naar de oorzaak vanhet probleem.

 

Hopelijk heb je mijn hulp hierna niet verder nodig :) We horen graag of het is gelukt en anders spreek ik je snel via de privé chat!

Groetjes,

Veerle

Reageer