.

Vraag

Kan je bellen met alleen data esim zonder nummer op tweede mobiel?

  • 17 October 2022
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

Badge

Hoi, weet iemand hoe het functioneert om te kunnen bellen via internet voip met een E-sim zonder telefoonnummer met alleen data gebruik?

Dus;

Mijn huidige Simyo kaart met telefoonnummer behoudt ik, maar voor een lange vakantie heb ik een tweede smartphone met daarin een abonnement op data, dus internet via een esim.

Als ik daarop bv Viber, WhatsApp instaleer vraagt ie om een telefoonnummer.  Wat gebeurt er dan met mijn WhatsApp op m'n huidige mobiel? Of functioneert dit net als de desktopversie op de laptop waarbij ik op beide dezelfde WhatsApp berichten krijg?

En voor Duo, Viber, Snapchat,  Skype, Telegram, geld daarvoor hetzelfde?

Bestaat er een app om met alleen data, dus zonder nummer, naar vaste telefoon te bellen?  Het internet werkt er prima op!

Ben erg benieuwd naar reacties!

Groet,  Emiel 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @emielsaskia,

Bedankt voor je bericht. Dat is een goeie vraag! Je kan WhatsApp aan maximaal vier andere apparaten tegelijk koppelen. Wel kan je WhatsApp op maar één apparaat tegelijk gebruiken. Op je huidige mobiel zal er dus niks veranderen wat betreft WhatsApp alleen kan je het niet beide op hetzelfde moment gebruiken. Van snapchat weet ik dat je maar met 1 account kan inloggen. Zodra je op een ander apparaat inlogt wordt je uitgelogd op het andere apparaat. Ik durf niet te zeggen of er een app is waarbij je alleen kan bellen zonder nummer naar vaste nummers.

Groetjes,
Amy

Reageer