Skip to main content

.

Op het net kwam ik dit artikel tegen. Om dat extra kosten alleen te voorkomen zijn als je roaming in je instellingen van Simyo uitzet. Waar je internet voor nodig hebt. Word het heel lastig als je van een land buiten de EU de EU binnenkomt maar niet direct in Nederland om weer gebruik te maken van je EU bundels.

Daarom zou het fijn zijn als je kunt instellen bij Simyo dat je alleen binnen de EU kunt roamen.

Hoi testkees, 

Ik ben het helemaal met je eens!

Dit punt heb ik al eens aangekaart bij onze technische afdeling. Helaas is het niet mogelijk om bij roaming onderscheid te maken tussen verschillende landen of continenten. Hoe dat precies werkt zou ik weer even moeten navragen aan onze netwerkspecialisten, maar anders hadden we deze optie graag aangeboden! Het kan alleen niet 😅

Heb je hier nog vragen over? Let me know 😃

Groetjes, 
Bas


Wat ik lees in het aangehaalde artikel dat op tweakers.net staat toch met zoveel woorden dat bij Youfone roaming buiten EU uitzetten wél kan. Zover mijn informatie strekt werkt Youfone ook via het KPN netwerk.

Quote van tweakers artikel;

Hendriks geeft aan dat Youfone-klanten nu ook in de Mijn Youfone-omgeving dataroaming buiten de EU uit of aan kunnen zetten.


Hoi testkees,

 

Onze technische afdeling gaat nog even navragen hoe dit precies zit, bedankt voor het aankaarten! 

 

Mocht ik daar nog en terugkoppeling van krijgen dan zal ik dat laten weten, maar pin me er niet op vast.

 

Groetjes,

Daisy


@testkees

Je hebt bij de provider die jij noemt de mogelijkheid om het internet buiten de EU uit te schakelen of hier een limiet voor in te stellen.
Dit is te lezen bij tips voor datagebruik in het buitenland.
Lijkt mij een hele handige blokkade!
Moet volgens mij voor Simyo ook mogelijk zijn om dit te implementeren.
Beiden werken op het KPN netwerk, daar zou het niet aan kunnen liggen.

Er zit echter wel een maar bij. Wanneer je deze optie aan zet is de standaard limiet
€ 50,--
Dus echt per direct uitzetten is het ook niet.

Ben benieuwd naar de terugkoppeling van @Daisy 

 


@HvM

Ik ben al vele jaren abonnee bij Simyo en vind het niet zo netjes om uitgebreid over de voordelen van andere providers te praten. Ik moet regelmatig voor werk met de veerpont naar Engeland. Sinds kort zitten de masten op de Noordzee in tariefgroep 4. Dit heeft een collega die ook bij Simyo zit al €280,- gekost. Een vergissing om mijn telefoon uit te zetten loopt dan dus snel gierend uit de klauwen.  Als er geen mogelijkheid is om dat permanent bellen en internetten buiten de EU uit te zetten zal ik op zoek moeten naar een oplossing. Ik lees op de site van een alternatief voor Simyo;

Stel in je instellingen een limiet in voor internetten buiten de EU of schakel deze optie volledig uit. Voor klanten van na 17 februari 2019 staat deze optie standaard al uit.

Wat voor mij een prima oplossing is. Maar ik wacht het even een paar weekjes af. Tot nu toe ben ik namelijk dik tevreden met Simyo.


Mobiele masten op veerboten vallen inderdaad vaak onder zone 4. Vliegmodes zou je eventueel op de veerboot kunnen aanzetten om zone 4 verbruik te voorkomen.

Ik zou het overigens heel goed vinden als Simyo de optie om data roamen buiten zone 1 uit te laten kunnen zetten.


Op de veerboot (tenminste die van DFDS waar ik regelmatig de Noordzee mee oversteek) word je gewaarschuwd dat je met een dure maritieme telecomprovider wordt verbonden: 1. middels informatie op de DFDS website; 2. middels een sms van Simyo kort nadat de verbinding met het netwerk van KPN/Simyo is verbroken en 3. op het scherm van je telefoon zie je de naam van de provider op de veerboot.


Het gaat om de masten die op boorplatforms staan. Dan krijg je nu nog gewoon kpn op je scherm te zien. Echter die zijn overgenomen door een Noorse firma. En rekenen dus het maximum tarief.


Hoi,


We hebben de vraag nog uitstaan dus ik heb nog geen terugkoppeling, wanneer we deze hebben zal ik deze delen. Ik zou het persoonlijk een mooie toevoeging vinden om meer instellingen zelf te kunnen beheren, ik durf alleen niet te zeggen hoe/wat/wanneer. Maar zodra ik meer weet, laat ik het weten!:blush:

Groetjes,

Daisy


Hoi allen,

 

Inmiddels is bekend dat deze optie speciaal voor Youfone is aangevraagd. Simyo gaat kijken of dit eventueel ook iets voor ons is in de toekomst. Hier is alleen op korte termijn geen ruimte voor, de optie heb ik wel op onze "wall of change" gehangen om in de toekomst mee te nemen. 

 

Groetjes,

Daisy


Bedankt voor de aandacht @Daisy 

Laten we hopen dat deze toekomst niet te lang op zich laat wachten!


Omdat er niet veel schot in zit heb ik de stap genomen naar een andere provider die de mogelijkheid wel bied om roaming buiten de EU uit te zetten. 


Hoi @testkees,

 

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je overweegt om over te stappen. Roaming is een optie die je zelf kunt uitschakelen vanuit het toestel, dit gaat helaas niet via ons. Wel heb je de optie om "internetten en bellen" in het buitenland uit te schakelen. Dit vind je terug via Mijn Simyo-Instellingen-Internet en bellen. 

 

Groetjes,

 

Nihad