Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan ik roaming alleen voor binnen de EU aanzetten?

  • 17 oktober 2020
  • 11 reacties
  • 380 Bekeken

Badge

Op het net kwam ik dit artikel tegen. Om dat extra kosten alleen te voorkomen zijn als je roaming in je instellingen van Simyo uitzet. Waar je internet voor nodig hebt. Word het heel lastig als je van een land buiten de EU de EU binnenkomt maar niet direct in Nederland om weer gebruik te maken van je EU bundels.

Daarom zou het fijn zijn als je kunt instellen bij Simyo dat je alleen binnen de EU kunt roamen.

icon

Beste antwoord door Daisy 22 oktober 2020, 15:39

Hoi allen,

 

Inmiddels is bekend dat deze optie speciaal voor Youfone is aangevraagd. Simyo gaat kijken of dit eventueel ook iets voor ons is in de toekomst. Hier is alleen op korte termijn geen ruimte voor, de optie heb ik wel op onze "wall of change" gehangen om in de toekomst mee te nemen. 

 

Groetjes,

Daisy

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi testkees, 

Ik ben het helemaal met je eens!

Dit punt heb ik al eens aangekaart bij onze technische afdeling. Helaas is het niet mogelijk om bij roaming onderscheid te maken tussen verschillende landen of continenten. Hoe dat precies werkt zou ik weer even moeten navragen aan onze netwerkspecialisten, maar anders hadden we deze optie graag aangeboden! Het kan alleen niet 😅

Heb je hier nog vragen over? Let me know 😃

Groetjes, 
Bas

Badge

Wat ik lees in het aangehaalde artikel dat op tweakers.net staat toch met zoveel woorden dat bij Youfone roaming buiten EU uitzetten wél kan. Zover mijn informatie strekt werkt Youfone ook via het KPN netwerk.

Quote van tweakers artikel;

Hendriks geeft aan dat Youfone-klanten nu ook in de Mijn Youfone-omgeving dataroaming buiten de EU uit of aan kunnen zetten.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi testkees,

 

Onze technische afdeling gaat nog even navragen hoe dit precies zit, bedankt voor het aankaarten! 

 

Mocht ik daar nog en terugkoppeling van krijgen dan zal ik dat laten weten, maar pin me er niet op vast.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 1
Badge

@testkees

Je hebt bij de provider die jij noemt de mogelijkheid om het internet buiten de EU uit te schakelen of hier een limiet voor in te stellen.
Dit is te lezen bij tips voor datagebruik in het buitenland.
Lijkt mij een hele handige blokkade!
Moet volgens mij voor Simyo ook mogelijk zijn om dit te implementeren.
Beiden werken op het KPN netwerk, daar zou het niet aan kunnen liggen.

Er zit echter wel een maar bij. Wanneer je deze optie aan zet is de standaard limiet
€ 50,--
Dus echt per direct uitzetten is het ook niet.

Ben benieuwd naar de terugkoppeling van @Daisy 

 

Badge

@HvM

Ik ben al vele jaren abonnee bij Simyo en vind het niet zo netjes om uitgebreid over de voordelen van andere providers te praten. Ik moet regelmatig voor werk met de veerpont naar Engeland. Sinds kort zitten de masten op de Noordzee in tariefgroep 4. Dit heeft een collega die ook bij Simyo zit al €280,- gekost. Een vergissing om mijn telefoon uit te zetten loopt dan dus snel gierend uit de klauwen.  Als er geen mogelijkheid is om dat permanent bellen en internetten buiten de EU uit te zetten zal ik op zoek moeten naar een oplossing. Ik lees op de site van een alternatief voor Simyo;

Stel in je instellingen een limiet in voor internetten buiten de EU of schakel deze optie volledig uit. Voor klanten van na 17 februari 2019 staat deze optie standaard al uit.

Wat voor mij een prima oplossing is. Maar ik wacht het even een paar weekjes af. Tot nu toe ben ik namelijk dik tevreden met Simyo.

Reputatie 7
Badge +9

Mobiele masten op veerboten vallen inderdaad vaak onder zone 4. Vliegmodes zou je eventueel op de veerboot kunnen aanzetten om zone 4 verbruik te voorkomen.

Ik zou het overigens heel goed vinden als Simyo de optie om data roamen buiten zone 1 uit te laten kunnen zetten.

Op de veerboot (tenminste die van DFDS waar ik regelmatig de Noordzee mee oversteek) word je gewaarschuwd dat je met een dure maritieme telecomprovider wordt verbonden: 1. middels informatie op de DFDS website; 2. middels een sms van Simyo kort nadat de verbinding met het netwerk van KPN/Simyo is verbroken en 3. op het scherm van je telefoon zie je de naam van de provider op de veerboot.

Badge

Het gaat om de masten die op boorplatforms staan. Dan krijg je nu nog gewoon kpn op je scherm te zien. Echter die zijn overgenomen door een Noorse firma. En rekenen dus het maximum tarief.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi,


We hebben de vraag nog uitstaan dus ik heb nog geen terugkoppeling, wanneer we deze hebben zal ik deze delen. Ik zou het persoonlijk een mooie toevoeging vinden om meer instellingen zelf te kunnen beheren, ik durf alleen niet te zeggen hoe/wat/wanneer. Maar zodra ik meer weet, laat ik het weten!:blush:

Groetjes,

Daisy

Reputatie 6
Badge +5

Hoi allen,

 

Inmiddels is bekend dat deze optie speciaal voor Youfone is aangevraagd. Simyo gaat kijken of dit eventueel ook iets voor ons is in de toekomst. Hier is alleen op korte termijn geen ruimte voor, de optie heb ik wel op onze "wall of change" gehangen om in de toekomst mee te nemen. 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor de aandacht @Daisy 

Laten we hopen dat deze toekomst niet te lang op zich laat wachten!

Reageer