.

Vraag

Kan ik mijn gehele databundel gebruiken binnen de EU?

  • 29 December 2022
  • 7 reacties
  • 112 Bekeken

Waar vind ik klip en klaar in de voorwaarden of op de site het aantal Gb aan data dat ik mag gebruiken in de EU? Belsimpel heeft het over 9 Gb. Dat is duidelijk minder dan mijn contract van 40Gb.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @GaitutSwolle,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt! Ik leg je uit hoe het zit.

Je kunt bij Simyo binnen de EU (zone 1 gebied) gebruik maken van je gehele databundel. Mocht je een bundel van 40GB hebben, dan kun je dus 40GB gebruiken binnen zone 1. Je bundels zijn namelijk geldig binnen zone 1 gebied 😊.

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd hiermee!

Groetjes,
Roeqajja

Dit lees ik op belsimpel 

 

Waar gaat dat vetgedrukte over precies? Prepaid? Volgens mij klopt het niet helemaal, of zit ik verkeerd? 

 

  • Informatie voor Simyo

    • Voor bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer worden hogere kosten in rekening gebracht, je betaalt dan het buitenbundeltarief van €0,23. Hier gelden dus andere regels dan bij gebeld worden en bellen vanuit het buitenland.
    • Je kunt je bundels aanpassen als je denkt meer MB’s nodig te hebben, die zijn dan in de hele EU geldig.
    • Maandelijks heb je maximaal 6GB aan data in het buitenland, ook met een onbeperkt abonnement. Wanneer je daar overheen gaat moet je €0,009 per MB bijbetalen. Dit is dus een lager bedrag dan wanneer je buiten je bundel gaat.
    • Kijk voor alle informatie op de website van Simyo.
Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ray,

Dat klopt inderdaad niet, daar heb je gelijk in! In de EU kan je namelijk je gehele internetbundel gebruiken en niet alleen 6GB hiervan. Ook zie ik '’ook met een onbeperkt abonnement'’ staan. Ook dit lijkt niet te kloppen aangezien wij geen onbeperkte internetbundels aanbieden. Heel erg bedankt hiervoor! Ik heb hier gelijk intern even een melding van gemaakt, hopelijk zal dit snel worden aangepast. 

Groetjes,
Amy

Ik blijf mijn vraag herhalen. Waar vind ik klip en klaar in de voorwaarden of op de site het aantal Gb aan data dat ik mag gebruiken in de EU? Belsimpel heeft het over 9 Gb. Dat is duidelijk minder dan mijn contract van 40Gb.

Goed bedoelde antwoorden van het Forum. Maar welke juridische status heeft het forum? 

Een link naar de website van Simyo is zo duidelijk als "”Zoek een eikenboom in het Amazonegebied".

Graag concreet. 

Reputatie 5
Badge +3

@GaitutSwolle  Via deze pagina kwam ik bij de voorwaarden van Simyo uit. Ik denk dat je daarin wel kunt vinden hoe het zit.

@GaitutSwolle 

Belsimpel heeft het fout, dat is al aangetoond.

@Roeqajja heeft in haar hoedanigheid als Simyo moderator en dus medewerker al aangegeven dat je in zone 1  / de EU je hele bundel (s) kunt gebruiken. Heb je dat gemist?

Hier vind je alle tarieven voor Sim Only, hier vind je de algemene voorwaarden (blz. 16) en hier vind je de tekst die ik ook hieronder zal plaatsen. 

 

Graag gedaan en de beste wensen.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @GaitutSwolle,

Jammer dat dit verwarrend voor je is overgekomen. Ik zie dat je van @Ray (ontzettend bedankt!) nu alle informatie hebt ontvangen hierover! Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan horen wij het graag.

@Katana Ook jij bedankt voor je reactie! 

Groetjes,
Amy

Reageer