.

Vraag

Internetten in het buitenland doet het niet. Wat kan ik doen?

  • 23 April 2023
  • 7 reacties
  • 45 Bekeken

Hallo!

Sinds gisteren ben ik in het buitenland. Bellen gaat prima, maar internetten niet. Alle instellingen staan goed, zowel bij simyo als in mijn toestel. Telefoon ook meerdere malen opnieuw opgestart. Helaas helpt niets. 
Kan ik nog meer doen? 
 

groet,

Karin


7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Karin P.,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding hebt in het buitenland! Ik help je hier graag mee verder.

Ik ben even mee gaan kijken op je aansluiting en ik zie inderdaad dat je instellingen goed staan in Mijn Simyo. Misschien is het ook nog goed om te checken of je APN-instellingen goed staan met behulp van onze Toestelhulp. Hier kun je kiezen tussen Android of Apple om je instellingen te controleren.

Verder heb ik een reset uitgevoerd waardoor je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Zou je je telefoon nog even uit kunnen schakelen voor 10 minuten zodra je dit leest? Dit is van belang om de reset te voltooien.

Ik hoor graag van je of je internet hiermee weer werkend is!

Groetjes,
Roeqajja

Beste Roeqajja,

Via toestelhulp heb ik alle instellingen gecontroleerd, maar ook nu nog geen internet. Telefoon heb ik ook minimaal 10 minuten uitgehad.

groet,

Karin

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Karin P.,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! 

Zou je een screenshot kunnen delen van de netwerkinstellingen van jouw toestel? Via iOS kan je dit terugvinden via Instellingen > Mobiel netwerk. Via Android > Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken. Dan kijk ik even mee. 

Heb je ook de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt 😊!

Groetjes,
Amy

We moeten even improviseren zonder internet, dus even een foto zo. We hebben helaas niets bij ons om de simkaart over te kunnen zetten.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Karin P.,

Bedankt voor je reactie. Zou je wellicht kunnen verbinden met een Wifi? Ik ontvang dan graag een screenshot van de netwerkinstellingen van jouw toestel 😊.

Groetjes,
Amy

Bij deze de foto

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Karin P.,

Vermoedelijk gaat er iets niet helemaal goed bij het uploaden van de foto. Zou je de screenshot kunnen mailen naar webcare@simyo.nl? 

Dan kijk ik even mee 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer