.

Beantwoord

Internet gebruik - Internationale Wateren. Hoe kan dit?

  • 30 March 2022
  • 3 reacties
  • 332 Bekeken

Badge

Ik heb een vraag. Nadat ik vanavond op Schiphol was geland en mijn telefoon aanzette, kreeg ik van jullie een SMS. Waarin ik werd gewaarschuwd, dat ik nu gebruik maakte van een satellietverbinding.

Ik heb mijn telefoon meteen weer in de flight modus gezet. Waardoor ik de schade heb beperkt. Want de kosten bedroegen €5 per MB.

Zouden jullie mij kunnen vertellen wie ik daar aansprakelijk voor kan stellen? Ik neem aan de vliegtuigmaatschappij waar ik mee vloog. Bij kosten buiten de bundel staat het bij jullie enkel vermeld als: Internet gebruik - Internationale Wateren

Want ik stel het niet op prijs, dat ik als nietsvermoedende consument in de val word gelokt. Omdat ik enkel vergeten ben om roaming uit te zetten.

icon

Beste antwoord door Seren 31 March 2022, 10:27

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7

@Bastur Wat een vreemd verhaal.

De kosten voor gebruik van een satelietverbinding, zoals, inderdaad, in Internationale Wateren, kunnen inderdaad erg hard en hoog oplopen. Dit kun je voorkomen om in zulke gevallen roaming uit te zetten.

Echter, ik begrijp niet hoe je op Schiphol, waar de dekking van zendmasten erg hoog is, gebruik hebt kunnen maken van een satelietverbinding.

Reputatie 7
Badge +9

@Bastur Wat een vreemd verhaal.

De kosten voor gebruik van een satelietverbinding, zoals, inderdaad, in Internationale Wateren, kunnen inderdaad erg hard en hoog oplopen. Dit kun je voorkomen om in zulke gevallen roaming uit te zetten.

Echter, ik begrijp niet hoe je op Schiphol, waar de dekking van zendmasten erg hoog is, gebruik hebt kunnen maken van een satelietverbinding.

Ik gok dat dat een netwerk van een vliegtuig geweest kan zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Bastur,

Bedankt voor je bericht. Het is natuurlijk niet onze bedoeling geweest om je het gevoel te geven dat je in de val bent gelokt. 

Het kan voorkomen dat je verbinding maakt via een satelliet. Een voorbeeld hiervan is als je met een boot op zee bent (in 99% van de gevallen is dit de reden voor de Martime Com kosten). Op het moment dat je hier verbinding mee krijgt, sturen we je inderdaad een sms met tariefinformatie. In dit geval vind ik het vreemd hoe je verbinding hebt kunnen leggen met een satellietverbinding op Schiphol waar de dekking van zendmasten erg hoog is (zoals @RicoK al aangaf). Het meest logische wat er waarschijnlijk gebeurd is, is wat @Groentjuh aangeeft; Het kan misschien een netwerk van het vliegtuig zijn geweest.

Ik zou hier graag voor je naar willen kijken. Wellicht kan ik je nog tegemoet komen in de kosten die er zijn gemaakt. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw gegevens? 

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Seren 

Reageer