.

Beantwoord

Internet buiten de bundel, heb geen grens sms ontvangen. Wat nu?

  • 16 June 2022
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Badge

Hallo,

Vandaag de eerste vakantie dag in Turkije gehad. Het is hier fantastisch. Alleen het internet werkt niet. Ik wilde een e- mail bijlage openen, maar dat lukte niet eens. Op mijn hotelkamer maar eens kijken wat er aan de hand is. Blijkt is plotseling 50 euro buiten mijn bundel te hebben. Heb ook geen sms gekregen dat er buiten de EU extra kosten zijn. Kortom: wat moet ik hier van vinden. Wellicht had ik me misschien beter moeten informeren, maar Simyo is niet in staat de klant te informeren? Vindt ik niet van deze tijd…

 

Groeten

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 16 June 2022, 19:44

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Heb je geen “Welkom in Turkije” SMS gehad. Naar mij ervaring komen die vrij snel aan nadat je bent aangekomen in het buitenland. Dat zou immers moeten gebeuren. In diezelfde SMS staan ook de in dat land geldende tarieven. Hoewel een beetje voorbereiding ook wel op zijn plaats zou zijn voor reizen buiten Europa; Bij veel providers zijn bundel niet geldig en/of gelden dan andere tarieven.

Buiten Europa zijn bij Simyo geen bundels geldig en betaal je alles buiten de bundel. Je betaald sterker nog flinke roamingkosten. Op deze pagina zijn deze tarieven gemakkelijk te vinden.

Simyo heeft na 50 euro ex BTW/60,50 inclusief BTW jouw aansluiting geblokkeerd voor internetten in het buitenland. Deze blokkade kun je per SMS opheffen, maar met het tarief van 5 euro/MB zou ik dat zeer afraden!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Heroism 50,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zulke hoge kosten. Zoals @Groentjuh aangeeft is het gebruikelijk dat je altijd een sms ontvangt wanneer je de grens overgaat. Deze komen inderdaad vrij snel aan. Het zou natuurlijk niet zo moeten zijn dat je dit niet hebt ontvangen, gelukkig kunnen wij dit altijd nachecken. Mocht het zo zijn dat je die sms niet hebt ontvangen zullen wij deze kosten uiteraard vergoeden. Daarnaast adviseer ik om de pagina die @Groentjuh heeft gelinkt goed door te nemen. Turkije ligt buiten Europa en valt hierdoor dus niet binnen je bundel. Tot slot wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw persoonlijke gegevens. Dan zal ik even meekijken op jouw aansluiting en kijken naar eventuele vervolgstappen. 

Thanks @Groentjuh, echt fantastisch geïnformeerd. Appreciate it!

Groetjes,
Seren

Badge

Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb geen sms gehad, anders was dit niet gebeurd.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Heroism 50,

Bedankt voor je bericht. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je de waarschuwingssms'jes ontvangt. Als je inderdaad geen sms hebt ontvangen zal mijn collega je zeker tegemoetkomen met een vergoeding. Ik heb vernomen dat je al een privé bericht hebt gestuurd naar mijn collega @Seren. Zij zal dit verder afwikkelen!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer