.

Vraag

Hoe is de dekking in Lapland Zweden?

  • 10 April 2023
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

Ik ga dit jaar naar het noorden van zweden (Abisko) en was benieuwd hoe de ontvangst daar is of dat ik beter voor een andere oplossing moet gaan zoeken om bereikbaar te zijn. alvast bedankt voor de antwoorden!:)

Groetjes


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Leroykuh,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt! Als je in Zweden bent maak je verbinding met een Zweeds netwerk (en provider). Als je naar het buitenland gaat en je schakelt de dataroaming in en je start het toestel opnieuw zou je automatisch een verbinding moeten maken met het sterkste netwerk. Mocht dit niet lukken dan kan je handmatig een netwerk selecteren. Je zou dan kunnen kiezen uit de volgende providers: Telenor Sverige AB (Vodafone), HI3G Access AB, Tele2GSM AB, Wireless Maingate of TeliaSonera Mobile Networks AB (Telia Mobile AB). 

Alles over dataroaming en de tarieven kan je terugvinden via de pagina Bellen en internetten in het buitenland. 

Mocht je op geen enkele manier een verbinding krijgen met het netwerk dan wil ik je aanraden om contact met ons op te nemen op het moment dat je in Zweden bent. Zo kunnen we de oorzaak achterhalen en je helpen om een verbinding te krijgen 😊.

Groetjes,
Amy

Dag Amy, bedankt voor je berichtje. Helaas was ik opzoek naar een antwoord over de qualiteit van het netwerk. Ik zal het even verduidelijken.

Als je in een noodsituatie zit en je zit in de bergen wil je graag ontvangst hebben. Anders koop ik liever een sos apparaat waar ik mee kan smsen ook als je geen mobiel netwerk hebt. Hopelijk is dit nu duidelijker. 

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Leroykuh,

Bedankt voor je reactie. Het is ons nu duidelijk wat je bedoelt! Over de kwaliteit van het netwerk in Zweden kunnen wij helaas niet veel zeggen. Het is namelijk niet ons eigen netwerk waar je gebruik van maakt op dat moment. Dit kun je het best zelf uittesten. Het SOS apparaat wat je beschrijft lijkt me inderdaad een goed idee in dit geval :).


Groetjes,
Roeqajja

Reageer