.

Beantwoord

Geen/slecht bereik bellen en internet buitenland

  • 29 December 2021
  • 2 reacties
  • 264 Bekeken

Ik ben nu een aantal dagen in België en ervaar zeer slecht bereik met Simyo. Zodra ik met de trein de grens overging en m’n telefoon ging overschakelen naar het Stay Safe Orange B netwerk had ik zowel geen bellen als internet meer.

Na twee dagen heb ik gemerkt dat m’n bereik vaak heel slecht is, dat ik soms 3G of 4G heb en dan wel op internet kan maar vaak valt de 3G/4G weer weg en dat ik (soms) niet gebeld kan worden. Gelukkig verblijf ik op een plek met WiFi .

Ik heb een iPhone 11 Pro en Sim Only. Internet en bellen in het buitenland staat aan, roaming op m’n telefoon staat aan, bij Mobile Data heb ik portalmmm.nl plus gebruikersnaam/wachtwoord ingevuld, handmatig provider kiezen gaf hetzelfde resultaat, m’n telefoon heb ik meerdere keren opnieuw opgestart en ook voor een aantal minuten uit gehad. Ik weet even niet wat ik nog verder kan doen. Daarnaast had ik met T-Mobile nooit problemen en nu met Simyo wel.

Vandaag reis ik weer terug naar Nederland maar ik zal vaker naar België gaan in verband met werk. Graag wil ik dit opgelost hebben.

icon

Beste antwoord door Nihad 29 December 2021, 12:01

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @MartijnSNRN,

 

Bedankt voor je bericht. Ik snap uiteraard dat je bereikbaar wilt zijn in het buitenland. Dit is natuurlijk ook de bedoeling als je de opties via Mijn Simyo hebt aanstaan. Fijn dat je even aangeeft wat voor type toestel je hebt. Zou je alle APN instellingen even na kunnen kijken om zeker te weten dat dit goed staat? Je kunt de stappen volgen via deze link: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/apple/iphone-11-pro-max-model-a2218/topic/internet/handmatig-instellen/1. Ik adviseer je om na het invoeren van de juiste APN instellingen alle wijzigingen op te slaan en vervolgens handmatig het netwerk te selecteren. Het bovenste netwerk is altijd het sterkste netwerk waar je ook bent! Mocht dit niet werken stuur mij dan even een privé bericht met daarin jouw telefoonnummer, adres, en email adres? Ik kan dan eventueel jouw 'buitenland' opties resetten. 

 

Ik hoor graag van je.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reputatie 7
Badge +9

Even gekeken welke instellingen ik heb op mijn iPhone en ik zie dat er onder mobile data bij APN “internet” staat en dat username en password niet zijn ingevuld. Dit verschilt dus met @MartijnSNRN ‘s  instellingen. Mijn instellingen zijn de standaard instellingen, nadat ik de Simyo sim had geactiveerd heb ik ze nooit hoeven veranderen.

Reageer