.

Beantwoord

Geen netwerk in Frankrijk, hoe kan ik dit wel krijgen?

  • 22 July 2022
  • 3 reacties
  • 1167 Bekeken

Badge

Ik heb een vervelend probleem: In welk land ik ook kom overal heb ik een prima verbinding + internet behalve in Frankrijk. 

Aan mijn instellingen ligt het dus niet want het werkt in ieder land. Zodra ik weer de grens over ga naar België werkt het weer. 

Ik heb mijn mobiel opnieuw opgestart, automatisch en handmatig geprobeerd. Op handmatig vindt hij veel netwerken maar ik kan nergens verbinding mee maken. Ik kan dus niet bellen en niet internetten in heel Frankrijk. Wie weet wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb een iPhone 12 mini. 

icon

Beste antwoord door Seren 25 July 2022, 13:04

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @marc020,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je geen verbinding kunt maken met het netwerk in Frankrijk. Krijg je een melding wanneer je handmatig een netwerk wilt selecteren? Zo ja, wat voor melding? Voor nu wil ik je aanraden om deze instellingen even door te lopen: Handmatig instellen internet - iPhone 12 mini. Ook heb ik jouw simkaart gelijk een reset gegeven, als je jouw toestel na het handmatig instellen van je netwerk 15 minuten uitschakelt zou alles weer moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn dan hoor ik het graag, dan kijken we samen naar de vervolgstappen.

Groetjes,
Seren

Badge

Hoi Seren,

 

Bedankt voor je antwoord. Bij handmatig krijg ik geen melding maar een blauw vinkje erachter. Even later zie ik dan bij netwerkselectie dat ik verbonden ben met het netwerk. In Frankrijk kreeg ik ook dat blauwe vinkje maar gebeurde er niets. Er stond niets achter netwerkselectie en op de plek waar normaalgesproken de streepjes van de sterkte van het signaal staat alleen een paar puntjes.

Ik heb het stappenplan doorlopen maar alles stond goed. Toen ik de grens van België overging had ik ook direct verbinding. Het speelt dus echt alleen in Frankrijk. Het lijkt wel of ik geblokkeerd wordt.

De reset kwam helaas te laat want ik ben weer in Nederland dus ik weet pas of het iets uitgemaakt heeft als ik weer in Frankrijk ben.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Seren,

 

Bedankt voor je antwoord. Bij handmatig krijg ik geen melding maar een blauw vinkje erachter. Even later zie ik dan bij netwerkselectie dat ik verbonden ben met het netwerk. In Frankrijk kreeg ik ook dat blauwe vinkje maar gebeurde er niets. Er stond niets achter netwerkselectie en op de plek waar normaalgesproken de streepjes van de sterkte van het signaal staat alleen een paar puntjes.

Ik heb het stappenplan doorlopen maar alles stond goed. Toen ik de grens van België overging had ik ook direct verbinding. Het speelt dus echt alleen in Frankrijk. Het lijkt wel of ik geblokkeerd wordt.

De reset kwam helaas te laat want ik ben weer in Nederland dus ik weet pas of het iets uitgemaakt heeft als ik weer in Frankrijk ben.

Oei jammer dat we nu niet kunnen testen of een reset zou hebben geholpen gezien je weer in Nederland bent. Ik adviseer je voor de volgende keer (als je geen netwerk kunt krijgen in Frankrijk) telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen je dan met jou de verschillende instellingen en stappen doorlopen. Op die manier kunnen we je sneller helpen en achterhalen waar het probleem ligt.

Reageer