.

Vraag

Geen mobiel internet in Engeland, wat nu?

  • 24 May 2023
  • 5 reacties
  • 385 Bekeken

Ik ben nu in Engeland maar heb in het geheel geen mobiel internet. Wel goede verbinding met provider (O2) maar dus geen data, helemaal niks. Dus ook niet traag, gewoon geen data verbinding. Heb alles wat op de support site staat al geprobeerd zonder succes, zoals handmatig providers kiezen en apn aanmaken volgens het filmpje van simyo zelf, en heel vaak rebooten. Roaming en data staat in de telefoon gewoon aan en de simyo app is ook goed ingesteld. Het maakt ook niet uit waar, ook in de steden werkt het niet.

In andere landen zoals Duitsland Frankrijk en Tsjechië werkt internet wel met deze telefoon en sim, gewoon insta, maar alleen in de Uk niet.  Heb wel sms ontvangen van simyo met melding dat bundels geldig zijn.

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @LennartH,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding hebt in Engeland!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je instellingen in Mijn Simyo goed staan. Goed dat je de mobiele data en dataroaming hebt ingeschakeld! Via onze Toestelhulp kun je inderdaad je internet handmatig opnieuw instellen (APN) of zien hoe je handmatig een netwerk selecteert. Jammer om te horen dat dit geen resultaat heeft opgeleverd!

Ik heb zojuist je simkaart opnieuw aangemeld op ons netwerk. Het is belangrijk dat je je telefoon nog even voor 10 minuten uitschakelt zodra je dit leest. Ik hoor dan ook graag van je of dit heeft geholpen!

Groetjes,
Roeqajja

Hi Roeqaija,

Dank voor je antwoord en je moeite. Helaas heeft het niet geholpen, ook na 10 minuten uit heb ik nog geen verbinding.

Ik had wel echt internet nodig dus ik heb vanochtend ook al een lokale simkaart gekocht van EE. Die doet het wel. Ik heb een dual sim toestel dus mijn probleem is nu op zich opgelost, maar het is wel jammer dat het met simyo in de UK niet gewoon werkt zoals in andere landen.

Het zal wel met brexit te maken hebben, ofzo.

Groet,
Lennart

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @LennartH,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! 

Zojuist heb ik een aparte reset uitgevoerd op de simkaart namelijk, een reset op de dataroaming. Zou je het toestel nogmaals willen uitschakelen maar dan voor 5 minuten zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag wat hiervan het resultaat is! 

Mocht dit ook geen effect hebben gehad zou je dan wellicht de simkaart in een ander toestel kunnen testen zodat we sneller kunnen achterhalen waar het probleem zich bevindt? 

Groetjes,
Amy

Dank Amy, dit heeft geholpen, nu heb ik ook met simyo 4g internet!

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @LennartH,

Bedankt voor je reactie. Graag gedaan, fijn dat het nu werkt! 

Prettig weekend 😊

Groetjes,
Amy

Reageer