.

Beantwoord

Geen internet in VK. Wat moet ik doen?

  • 11 July 2022
  • 5 reacties
  • 149 Bekeken

Dag, 

Het lukt mij niet om 4G te gebruiken in het Verenigd Koninkrijk. Ik heb gebruik gemaakt van het stappenplan voor Sim-Only maar ik kan de kruisproef niet doen aangezien ik alleen reis. Is het mogelijk om een moderator het te laten resetten op afstand? 
Ik hoor het graag.

 

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 July 2022, 09:07

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Dunnie,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van jouw internet in het Verenigd Koninkrijk. Je geeft aan alle stappen al door hebben genomen. Ik kan uiteraard jouw simkaart een reset geven mocht dit nog nodig zijn. Hiervoor wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens. 

Groetjes,
Seren

Ik heb hetzelfde probleem ervaren! Afgelopen zondag terug gekomen van een rondreis door engeland: Wales, Cotswolds en Kent. Daarvoor heb ik mijn bundel speciaal verhoogd naar 12GB. Op alle locaties geen tot zeer slechte internet én bellen! Eigenlijk alleen gebruik kunnen maken van WiFi van accommodatie.  Ik baalde hier behoorlijk van!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb hetzelfde probleem ervaren! Afgelopen zondag terug gekomen van een rondreis door engeland: Wales, Cotswolds en Kent. Daarvoor heb ik mijn bundel speciaal verhoogd naar 12GB. Op alle locaties geen tot zeer slechte internet én bellen! Eigenlijk alleen gebruik kunnen maken van WiFi van accommodatie.  Ik baalde hier behoorlijk van!

Als het algehele bereik met de mobiele providers slecht is, dan kan Simyo daar niet gek veel aan doen. Simyo heeft geen netwerk in de VK en is afhankelijk van de lokale providers daarvoor.

Als mobiel internet dus werkte, maar simpelweg traag is, dan kan Simyo daar niet gek veel mee.

Simyo kan weinig achteraf doen. Als je tijdens de rondreis contact op had genomen, dan had Simyo misschien het een en ander kunnen nakijken en kunnen adviseren hoe het eventueel beter zou kunnen werken.

Reputatie 7
Badge +9

In tegenstelling tot het dichtbevolkte Nederland zijn er hier in het VK best veel plekken waar geen bereik is. Er zijn hier vier providers die hun eigen netwerk beheren en als ik mij goed herinner heeft Simyo/KPN met drie daarvan een roaming overeenkomst (EE, Three en O2). Een beetje mosterd na de maaltijd, maar hier krijg je een idee van het 2G, 3G, 4G en 5G bereik van de verschillende providers: https://kenstechtips.com/index.php/mobile-operators-explained-virtual-networks-and-coverage

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Anna68,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je slecht bereik hebt gehad in het Verenigd Koninkrijk. Zoals @Groentjuh en @Scotsman (thanks!) aangeven zijn wij afhankelijk van het netwerk in het Verenigd Koninkrijk waardoor het kan zijn dat je minder goed bereik hebt. Ik wil je vragen om in het vervolg contact op te nemen met ons wanneer je in het Verenigd Koninkrijk bent en slechte verbinding hebt. Wij kunnen dan altijd kijken naar eventuele oplossingen (mits je verbinding simpelweg traag is). Op dit moment kan ik helaas niks voor je betekenen. 

Leuk om je weer te zien @Scotsman 😊.

Groetjes,
Seren

Reageer