.

Vraag

Geen internet in Frankrijk. Wat kan ik doen?


Badge +1

Hallo, 

mijn vrouw en ik hebben allebei een abonnement bij Symio. Echter ondanks het feit dat alle instellingen goed staan. “ Internet in het buitenland aan “ bij de app , we krijgen geen internet  

ik heb twee berichten gestuurd tot nu toe zonder antwoorden  

ik probeer dus via de forum  

kan iemand ons helpen ? 
 

ik hoor het graag  

 

met vriendelijke groet, 

Jean-Marc Balzack en Carry Wevers 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @coucou,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding kunt krijgen in Frankrijk. Heb je roaming aan gezet op je telefoon? Zou je mij ook kunnen laten weten wat voor toestel je hebt? Dan kan ik je wat instellingen doorsturen om je internet weer werkend te krijgen.

Groetjes,
Seren 

Badge +1

Hoi Seren, 

Ik heb XR Apple, mijn vrouw heeft ook een Apple telefoon. 
inmiddels, ik heb gevonden hoe ik aan de data kan komen. 
op site van Symio staat dat je op APN : internet moet zetten maar dat klopt niet. Het is portalmmm.nl dan KPN en als watchwoord GPRS. 

De instellingen op mijn Symio internet in het buitenland stonden op “ aan “ 

Het ging telkens weer fout omdat op de site van Symio de verkeerd instelling staan  

graag aanpassen. 
met vriendelijke groet, 

JM 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @coucou,

Bedankt voor de update. Wat fijn om te horen dat je de APN instellingen hebt gevonden en dat het uiteindelijk heeft gewerkt. Ik snap niet helemaal wat je precies bedoelt over dat de informatie niet klopt. Heb je [deze] instellingen gevolgd? Ik zie daar namelijk niks over een '’portalmmm.nl'’. Waar heb je dit gezien?

Groetjes,
Seren

Badge +1

Hoi Seren, 

Instellingen gevonden op het forum van Symio. 
APN : INTERNET 

gebruikersnamm ; KPN

Wachtwoord : GPRS 

deze instelling werkt niet wel als ipv internet portalmmm.nl invult achter APN 

Met vriendelijke groet, 

JM 

 

 

Badge +1

Hoi Seren, 

Met portalmmm.nl achter APN heb ik 3G data. 
met internet achter APN, heb ik geen data. 
hoe het werkt precies, weet ik niet maar de instellingen waar Symio op attenderen werken niet als je databundel in het buitenland wil aanzetten. 
maar goed, ik wil genieten van mijn vakantie ipv mij de hele tijd bezig houden met hoe krijg ik data in het buitenland bij Symio ? 
het kost tijd en ergernissen om achter te komen hoe het zit. 
Toen Symio reageerde had ik het probleem opgelost. 
ik heb toen aangegeven dat de instellingen voor data in het buitenland op de site van Symio niet kloppen en dat blijf ik er bij. 
misschien werkt het voor een ander toestel maar mijn toestel en die van mijn vrouw werken een ander instelling. Namelijk portalmmm.nl achter APN. 

De gebruikersnaam en het watchwoord die kloppen wel. 
Bedankt voor je reacties. 
met vriendelijke groet, 

JM en Carry 

Reputatie 7
Badge +6

Wel apart dit het is een instelling uit het verleden😊

fijne vakantie😎

Badge +1

Ja dat weet ik maar het werkt, dat is het belangrijkste. 😃
 

gr, JM 

Reputatie 7
Badge +6

😉Precies

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @coucou,

Fijn om te horen dat je met deze instelling je internet weer aan de praat hebt gekregen! 

Mocht ik je verder nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik dat graag van je! Verder wens ik je nog een mooie vakantie toe! 😀

Groetjes,
Rutger
 

Badge +1

Bedankt ! 

Reageer